[iPod/iTunes/Windows] voer opdracht uit bij detectie iPod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:45
Ik ben op zoek naar een methode om een .bat bestandje uit te voeren zodra ik mijn iPod in de dock schuif en iTunes automatisch de iPod herkend.

Het doel hiervan is om een bepaalde map (c:\notities\) te kopieren naar de notes directory op de iPod, daarnaast wil ik dat dan gelijk de agenda en de contact gegevens vanuit Outlook ge-exporteerd worden naar de iPod. Dit kan met het programma iAppoint, het enige nadeel is dat ik nog niet weet of ik dat ook via de commandline kan doen.

Nu heb ik al binnen iTunes even gezocht maar een dergelijke functie kan ik eigenlijk niet vinden.

Zoals waarschijnlijk inmiddels bekend is draai ik hier Windows (XP Pro), en zal iCal niet werken.
Weet er iemand hier een mogelijkheid voor om een dergelijk iets aan de praat te krijgen, of kan ik beter een feature request aanvragen bij Apple (alsof dat er ooit door komt 8)7 )

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 21:15
Onder Windows heb je een iPod service (ben even de specifieke naam ervan kwijt). Deze zorgt voor de communicatie tussen je iPod en het OS.
Misschien dat je met Visual Basic hiermee kunt praten en op die manier een scriptje kunt maken wat pollt of er een iPod aangesloten is, en vervolgens de nodige acties onderneemt.

Ik hoor graag als je iets ontdekt hebt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:45
Op een dergelijke zelfde manier denk ik dat iTunes het weet.
Is het bij toeval iPodService.exe ?

Nu nog een manier om van dit programma gebruik te maken ontwikkelen :)

edit:
Process File: iTunesHelper.exe
Process Name: Apple Itunes

Description: iTunesHelper.exe is a process belinging to Itunes MP3 streaming tool by Apple, which allows you to play MP3's. This process speeds up iTunes when it starts, and the program also monitors for connected iPod devices. This is a non-essential process. Disabling or enabling this is down to user preference

Dat is hem dus :)

[ Voor 55% gewijzigd door Icheb op 14-02-2005 17:52 . Reden: extra info ]

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:12
dan kan iemand me ook vast wel vertellen hoe ik de connectie direct weer kan vebreken nadat ik de iPod in mn dock doe (zodat ik vrolijk verder kan luisteren naar mn muziek op de line-out, zonder een irritante koppeling naar de computer heb) ? O-)