Wireless Access points, welke is geschikt voor mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:08

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Wireless access point om een draadloos netwerk aan te leggen in mijn huis. Het zou bovendien handig zijn als dit Wireless Access point tegelijkertijd ook als ADSL modem fungeert (analoog), maar dit is geen absolute eis..
Tijdens mijn speurtocht is mijn oog gevallen op een aantal Linksys producten.

Geen ADSL modem, alleen access point.
De WRT54G: pricewatch: Linksys WRT54G (4x 100Mbps, 54Mbps)
De WRT54GS: pricewatch: Linksys WRT54GS (4x 100Mbps, 54Mbps)

ADSL modem en access point in 1:
De WAG54G pricewatch: Linksys WAG54G, ADSL (4x 100Mbps, 54Mbps, Analoog)

Op het moment gebruik ik een Speedtouch 510 voor mijn ADSL verbinding. Deze haalt een maximale upload van ~800 kbit.
Helaas heb ik nergens kunnen vinden tot wat voor upload de Linksys WAG54G in staat is.
Als deze namelijk geen hogere upload aankan, schaf ik liever WRT54G of GS aan.

Wie heeft er ervaringen met de ADSL capaciteiten van een WAG54G? En dan vooral de maximale upload?
Zijn er nog problemen met de WAG54G's die nu te koop zijn in de winkel? ( linksys wag54g verliest verbinding met internet )

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik zou zeggen, kijk zelf eens in de spec sheet van die dingen wat voor upload ze aankunnen.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 11:41

Strikie

Athletics

Zelf gebruik ik de WRT54G vaak, deze is makkelijk te installeren en kwalitatief is Linksys gewoon goed.

Ga je voor de S versie (speedbooster) zal je met interne dataverplaatsing een iets hogere doorvoersnelheid hebben, ik meen iets van 25%.

edit : niet goed gelezen ik gebruik de Linksys (WAP54G) dit is een accespoint je modem fungeert al als router, jelvank schudde me wakker.

Ik zit altijd in de war met die type nummers vorige week al een WRT54G besteld terwijl ik de WAP54G nodig had :/

[ Voor 37% gewijzigd door Strikie op 14-02-2005 16:04 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
SSH schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:58:
Ik zou zeggen, kijk zelf eens in de spec sheet van die dingen wat voor upload ze aankunnen.
De site van linksys geeft dat dus niet aan. Vandaar dat ik dit aan m'n mede-tweakers vraag :)

ftp://ftp.linksys.com/int...eets/WAG54G-ds-ukeula.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door Kanarie op 14-02-2005 13:17 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Heb zelf erg slechte ervaringen met die WAG54G, is bepaald niet het sterkste product van linksys. Je hebt al een modem/router, dus waarom niet je niet gewoon een accesspoint, b.v. de WAP54G. Alles wat je meer neemt heb je in principe al.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
jelvank schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:53:
Heb zelf erg slechte ervaringen met die WAG54G, is bepaald niet het sterkste product van linksys. Je hebt al een modem/router, dus waarom niet je niet gewoon een accesspoint, b.v. de WAP54G. Alles wat je meer neemt heb je in principe al.
Nou stiekem ben ik dus tegelijkertijd op zoek naar een ADSL modem die meer dan 800Kbit upload aankan. M'n speedtouch 510 kan dit dus niet.

Over de WAG54G heb ik een boel horrorverhalen gelezen, hier op GoT en na even speuren op Google.
Nieuwe versies hebben geen problemen schijnt het.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Inmiddels heb ik gekozen voor de WAG54G, wel de v2, want de eerste versie heeft dus een heleboel problemen.

In mijn speurtocht naar technische gegevens over de ADSL capaciteiten heb ik welgeteld 1 post gevonden: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22653348
Gisteren @ BabyXL @ Speedlinq een 510 v4 :

Abbo = 3/1 Mbps
Sync speeds : 3300 Kbps down (BabyXL geeft je wat extra wegens overhead ofzo vaag verhaal....) en upload kwam niet boven de 800 !!! kbps uit !!!

Later een LinkSys WAG54G : Down hetzelfde maar upload ging naar 896 kbps !!!
Vanmiddag ben ik ook nog even langs de MediaMarkt geweest in Rotterdam.
Daar ben je voor een LinkSys wireless PCI kaartje en een Linksys-G access point (dus niet eens een multi-port router) al 40 euro meer kwijt dan een WAG54G + Linksys wireless PCI kaartje op internet, inclusief verzendkosten.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Zo, m'n WAG54G is inmiddels geinstalleerd. Het is een V2, de versie die ook geschikt is voor ADSL2.

Hij draait nu als volledige vervanging voor m'n oude Speedtouch 510.
De Speedtouch trainde op 672-800 kbit upstream.
De Linksys WAG54G traint constant op 960kbit upstream.

Erg tevreden tot nu toe :)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:19
Mooi om te horen dat je internetverbinding goed werkt :) . Hoe zit het met je netwerkverkeer tussen twee pc`s? is dat een beetje goed? Ik wil dit graag weten, want met mijn Linksys AP is de internetsnelheid wel okee, maar de netwerksnelheid niet. bvd

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
p43000 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:34:
Mooi om te horen dat je internetverbinding goed werkt :) . Hoe zit het met je netwerkverkeer tussen twee pc`s? is dat een beetje goed? Ik wil dit graag weten, want met mijn Linksys AP is de internetsnelheid wel okee, maar de netwerksnelheid niet. bvd
Op het moment heb ik maar 1 PC in huis, dus daar kan ik je helaas niets over vertellen.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
mijn linksys WAP54G AP trekt die 54Mbit ook daadwerkelijk..

zit wel met maar 1 wireless connectie erop, de rest van de pc's hangt aan een draadje..
extern verlies ik eigenlijk niets, intern dus wel (vergeleken met wired).

[ Voor 4% gewijzigd door weijl op 24-02-2005 14:08 ]

Verwijderd

Policy - Network Troubleshooting

Neem dat eens goed door, dit soort topics zijn niet de bedoeling daar er erg veel over te vinden is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.