Toon posts:

Hoe krijg ik Linux op een AS/400?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AS/400 model 170 staan, waar ik Gentoo Linux op wil installeren.
Nu heb ik een bootable ISO image gedownload/gebrand (2004.3 PPC en 2004.3 PPC64, ik weet niet zeker welke de juiste is), maar de AS/400 wil daar niet van booten.
Booten van de originele OS/400 CD's lukt wel (control panel op D M zetten, CD erin en opstarten), maar van de Gentoo CD lukt het niet.

Ik heb ook al geprobeerd om vanuit OS/400 en vanuit de Internal Licensed Code te kiezen voor 'Install the operating system', maar die accepteert ook alleen OS/400 CD's.

Weet iemand of er een andere manier is om Linux op een AS/400 te krijgen?

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
floppies?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, er zit geen diskdrive in de AS/400 (en ook geen diskdrive controller).

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
usbstick dan?
ik meen dat er tegenwoordig images voor zijn?

heb alleen geen idee of de AS/400 kan booten vanaf usb..

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 17:23
Op de primary partition moet je OS/400 V5R1 of hoger installeren.
Via het STRSST-commando kan je dan de secundary partition (LPAR) aanmaken waarop je linux distro komt.

zie dit: http://www-106.ibm.com/de...x/library/l-ss3i-install/

π-♭

Verwijderd

Topicstarter
USB zit er ook niet op, dus dat feest gaat ook niet door...

Ik denk dat het mij duidelijk is, Linux lijkt (volgens IBM) inderdaad alleen ondersteund te worden naast OS/400 V5R1 of hoger, en daar heb ik geen licentiecode voor.

Iedereen bedankt voor de tips. Als iemand toch nog een manier tegenkomt waarop ik het zonder OS/400 kan doen, dan hoor ik het graag!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:25

bartaa

Battlefield

ik weet niet wat voor een 170 je hebt, met 1 of 2 processoren.
Hier hebben we in elk geval een 170 met 1 processor met daarom OS/400 versie 5.1
En ik krijg er geen 2e partitie op omdat in versie 5.1 alleen hele processoren toegewezen kunnen worden aan een partitie.

Volgens mij heb je dus OS/400 versie 5.2 of hoger nodig, zodat je je processor op kunt delen en een gedeelte kunt gebruiken voor OS/400 en een gedeelte voor Linux.
Je kunt OS/400 trouwens wel zonder licentie installeren, alleen moet je dit dan na 70 dagen steeds weer doen omdat je trial-periode verloopt.

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Pagina: 1