Exchange responsible maken voor domein

Pagina: 1
Acties:

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 21:58
Situatie is als volgt:

Er is 1 exchange server 2003 en nog een oude mailserver. We hosten hier meerdere email domeinen. Inmiddels is van 1 domein alle gebruikers overgezet naar Exchange, dus Exchange mag nu responsible zijn voor het domein en de NDRs genereren. Ik heb het vinkje daarvoor gezet, al voor het weekend, maar het werkt niet. Exchange stuurt unresolved recipients nog steeds door naar de oude mailserver en die stuurt het nog weer terug, totdat het too many hops opgelevert (dus uiteindelijk wel een bounce, maar niet de goede)

Ter info, smart host van Exchange staat naar de oude mailserver.

Moet ik een service herstarten nog, of vergeet ik ergens iets?

No production networks were harmed during this posting

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04
Heb je het domein toegevoegd bij je default recipient policy en hebben alle gebruikers de juiste e-mailadressen in hun gebruikerseigenschappen?

• paella
Ja, staat erbij. En de gebruikers die het betreft hebben het juiste email adres erbij staan ja. Mail komt ook gewoon aan bij de users, dat is het probleem niet. Het gaat erom dat nu het domein bij de oude mailserver weg is, de oude mailserver de NDR niet meer genereert, maar Exchange dat moet doen. Het gaat dus alleen fout bij verkeerd geadresseerde mail. Dat levert niet een NDR op met dat de user niet bestaat, maar een bounce met too many received headers.

Het gaat vast goed (denk ik) als de oude mailserver helemaal weg is, maar zover is het nog niet.

[ Voor 10% gewijzigd door paella op 14-02-2005 13:38 ]

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 18:06
Wij zaten tot voor kort ook in deze situatie. We hebben nu voor de laatste overgebleven e-mail accounts contacts aangemaakt, zodat Exchange nu wel verantwoordelijk is voor het domain en alleen een klein aantal mailadressen nog accepteerd die niet binnen de Exchange omgeving bestaan.

Is het veld 'Forward all mail with unresolved recipients to host:' leeg?

[ Voor 84% gewijzigd door Abom op 14-02-2005 17:57 ]

• paella
Abom schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:44:

Is het veld 'Forward all mail with unresolved recipients to host:' leeg?
Dat kan ik niet doen, want we hebben meer domains waar er nog wel users staan op de oude mailserver, dus daar moet het nog wel zo voor staan.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 18:06
Ok, je wilt mail 'routeren' dus.

Je moet een routing instellen voor elk domain wat je hebt en waar exchange niet de eindbestemming van is, wanneer alle domains door dezelfde server afgehandeld worden, heb je ook genoeg aan één SMTP connector.

[ Voor 30% gewijzigd door Abom op 15-02-2005 10:27 ]

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Of heb je voor het domein dat nu door Exchange gedaan moet worden toevallig juist nog een routing-regel staan? Dan zou daar je probleem in zitten en zou je die regel (of het deel van die regel) moeten verwijderen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hoeveel SMTP connectors heeft die Exchange server en welke address spaces staan daar op gedefinieerd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• paella
Ik denk dat mijn voorganger het verkeerd heeft ingesteld. Het werkt allemaal prima als Exchange voor alle domeinen nog naar de oude mailserver verwijst bij unresolved recip's. NDR's worden gegenereerd door die oude server. Die gaat als iedereen op alle domeinen over is, weg en blijft alleen Exchange over.

Ik denk dat ik daar dan maar op wacht. Kan niet al te lang meer weg zijn... :) Het is veel te veel omgooien voor iets dat toch tijdelijk is.

Pagina: 1