Toon posts:

[2003] Exchange RPC over HTTP; RPC Proxy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het aanpassen van mijn 2k3 server met Exchange om ook RPC over HTTP te kunnen gebruiken. Ik heb nu een handleiding gevonden op microsoft.com waarin alles uitgelegd staat.

Mijn huidige situatie is gewoon 1 systeem met Windows 2k3 Enterprise Server met hierop Exchange 2k3 SP1 geinstalleerd. Maar nu hebben ze het in de handleiding over een RPC Proxy server.
Nu is mijn vraag: Moet dit een appart systeem zijn dat gaat functioneren als proxy server of kan ik ook zonder dit werken of dit op de server installeren. Ik heb namelijk geen idee hoe ik dit moet zien. (iets apparts buiten exchanges of iets dat al standaard in exchange zit).

Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 12:33 ]

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 08:55
In de handleiding wordt er verteld dat het mogelijk is om alles op een machine te draaien. (Scenario 3). Zelf heb ik erg veel gemak gehad van dit document: http://www.kuhnline.com/p...ange2003RPC-over-HTTP.zip. Zelf had ik nogal wat problemen met het certificaat, en heb van [rml][ Exchange 2003]RPC over HTTP[/rml] (laatste bericht) gebruik gemaakt om geen HTTPS te gebruiken, maar gewoon HTTP.

[ Voor 36% gewijzigd door Poltergeist op 14-02-2005 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit ingescande document is het zelfde als ik heb gebruikt alleen dan de orginele MS versie :)

Maar bedankt ik zal er eens naar kijke, ik kan het helaas hier niet proberen ivm. een proxy :(

edit:

Ik zie net dat hierin ook veel informatie staat over de certificaat! Hier zal ik zeker wat aan hebben!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 13:39 ]