Toon posts:

ADSL Gateway Switch heeft geen connectie met PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zit met het volgende probleem:
Ik heb hier een PC met XP erop. Ik wil ADSL van Compuserve installeren.
De modem/router die ik erbij gekregen heb is de ZyXEL Prestige 650H/HW Series (ADSL Gateway with 4-port Switch/Wireless Ready).

De modem/router is aangesloten op de telefoon lijn ACHTER de splitter en volgens
het DSL lampje heeft ie een ADSL verbinding.
Maar het probleem is dat GEEN van de LAN-lampjes brandt of gaat
branden als ik een netwerk kabel tussen de modem/router en netwerkkaart achter in de PC aansluit.
Het lampje achter op mijn netwerk kaart in de PC brandt ook niet.

Als ik ping 192.168.1.1 doe, krijg ik een time-out.

Ik heb de IP instellingen van de netwerk kaart op Dynamisch gezet en dan doet ie het ook niet.
Ik heb ook het statische IP adres 192.168.1.3 geprobeerd, maar dan heb ik nog steeds geen connectie.

Verder weet ik niet meer wat ik kan proberen. Iemand ideeen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan heb je simpelweg geen verbinding met je router he ;)
Misschien moet er wel een cross cable tussen je router en je PC als je deze rechtstreeks aansluit (of juist niet, als je al met een cross cable werkt :P).

Ik gok er iig op dat je tussen 1 PC en je LAN port een cross moet gebruiken, en je dat nu niet doet (of doe je die kabel daadwerkelijk in 1 van de 4 portjes van die build-in switch ?).

Anyway, check je bekabeling en meer info graag.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
ik doe de kabel van mijn PC in een van de 4 build-in switch portjes.
Dan heb je toch geen Crosslink kabel nodig?

Ik gebruik trouwens de netwerk kabel die bij het hele pakket zat. Dus dat zal trouwens wel goed zijn.

Ik heb ook gecheckt of de netwerk kaart goed geinstalleerd is en dat is ie volgens apparaatbeheer.

en als ik in de command ipconfig intype dan geeft ie het ip adres 192.168.1.3 aan en dat valt
binnen het bereik van de router volgens de handleiding.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 16:45 ]

Verwijderd

Als je niet kunt inloggen op de Zyxel 650 H modem/router, controlleer of de Windows firewall, virusscanner en/of firewall uitgeschakeld is.

Die geven veel problemen.

Je kunt ook inloggen op het modem via: 192.168.1.254

gebruikersnaam: admin
wachtwoord: 1234

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 14:59
Je geeft aan alleen de kabel die bij het pakket zit te gebruiker maar dan kun je volgens mij toch moeilijk uitsluiten dat deze defect is?

Je kunt aannemen dat deze kabel gewoon in orde is maar mischien zou je een andere kunnen proberen aangezien er geen fysieke verbinding lijkt te zijn (lampjes).

Ongeacht of mijn pc aan is of de kaart wel ingeschakeld of niet is, in windows krijg ik ten alle tijde een brandend ledje op mijn router en nic (als de kabel goed aangesloten is natuurlijk).

Nu begin ik me af te vragen of je eigenlijk het andere uiteinde heel even in je router mag steken om te kijken of er dan wel iets oplicht?
Is er iemand die weet of dat kwaad kan?