Toon posts:

Sitecom router geeft problemen met World of Warcraft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al bijna 2 weken met de mensen van Sitecom in gesprek om een probleem op te lossen, maar ik begin mijn vertrouwen in ze te verliezen.
Mijn probleem is: Na 1 uur spelen word ik gedisconnect van de WoW server. Zonder de router kan ik door spelen tot ik zelf uitlog. Er hangen 2 computers op de router en beide computers worden op verschillende tijden gediconnect, 1 uur na het indrukken van connect in het log inscherm van WoW.
De opstelling: 1 pc met Windows XP 1 Mac met OSX 10.3.8
Router: Sitecom DC-202 v5 (grijs)
Internet: Wanadoo kabel met Motorola modem.
Wat is er allemaal al geprobeert:
Connect via DHCP, is standaard, werkt niet
Connect via mac-adres van netwerk kaarten, werkt niet
Connect via handmatig instellen van netwerk, werkt niet

Geen van beide computers draait een firewall.

Om de router in te stellen dat hij de poort die WoW gebruikt forward naar 1 computer werkt ook niet omdat op beide computers tegelijker tijd WoW gespeelt wordt.
Ik weet niet hoe ik het moet oplossen. Als ik een nieuwe router moet kopen, liever niet natuurlijk, wie heeft een vergelijkbare opstelling en een router die wel werkt, dan weet ik tenminste zeker dat het werkt.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
En de DHCP-leases van je PC's op de router, die al op fixed ingesteld (oneindige lease)? Anders kan t zijn dat hij na de timeout niet op tijd zijn lease vernieuwt en ff verbinding verliest. Oneindige lease en hij refresht nooit.
Verder daarover: staat op je XP PC de windows firewall aan? (die kan ook nogal eens voor dat soort problemen zorgen). Als UDP poort 68 dicht is komt de eventuele verlenging van een DHCP-lease niet aan en dan verliest hij dus even zijn verbinding. Gooi die dus eens uit. (achter je sitecom zit je echt veilig genoeg) nvm, lezen...

[ Voor 3% gewijzigd door BèR op 14-02-2005 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe stel ik die in op een PC en op een Mac? Maar dat zou eigenlijk alleen moeten gelden als ik verbind via DHCP, wat ik niet doe. Zelfs als ik handmatig alles in stel op de computers, dus zonder DHCP, heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Vreemd, ik kan je alleen maar vertellen dat een router op zich geen problemen zou moeten geven met WoW. Ik heb zelf een freebsd pc staan die router speelt voor mij en dat werkt perfect.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand schijnt problemen te hebben behalve wij :'(. Ik weet ook niet of het iets uitmaakt of wij kabel internet hebben. Ik heb deze router gekocht omdat mij verzekerd werd dat hij wel zou werken met kabel. Ook de laatse keer dat ik naar Dynabyte ben geweest, ok op een na laatste keer, als ik hem niet aan de praat krijg gaat de router terug.