[W98] Computer reageert op niks meer en loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Bij een familielid is deze week een heel erg raar probleem ontstaan en mij is gevraagd eens hier naar te kijken, maar mijn optie's raken ook een beetje op meerbepaald omdat het lijkt dat er gewoonweg geen invoer mogelijk is. Ik zal het eens omschrijven:

De eerste keer drukte ik de computer aan en startte hij op met Windows 98 scherm, na enige tijd begon Scandisk te draaien totdat hij daar de melding gaf dat hij een probleem had gevonden in een Windows Outlook directory, dan krijg je de optie om te kiezen voor "Negeren", "Repareren" of "Meer info", maar geen van de opties is daadwerkelijk te kiezen omdat de computer op geen van de toetsenbord commando's reageerd.

Nadat de computer opnieuw op te hebben gestart en de bekabeling te hebben gecontroleerd kan ik wel de BIOS inkomen met de F2 toets. In de BIOS krijg ik echter een foutmelding dat het systeem een fout heeft ontdekt. Over de preciece oorzaak blijft hij zwijgen.

Voor de derde keer de computer opnieuw te hebben opgestart blijkt het zelfde probleem bestaan en krijg ik "Scandisk". Na een vierde keer opnieuw opstarten verschijnt het opstart scherm helemaal niet meer en staat er simpelweg "C>" in het beeldscherm met een knipperende cursor. Ik kan echter nog steeds niets intoetsen op bijvoorbeeld een floppy of cd'rom, of harde schijf tooltje aan te roepen.

Na vandaar opnieuw te hebben geprobeerd met een ander toetsenbord komt nu telkens opnieuw het scherm met de ene "C>" tevoorschijn, de BIOS kan ik niet inkomen omdat daar het enige wat hij daar doet een foutmelding is. Ik sluit het toetsenbord als probleem uit en denk dat hij ergens iets als fout heeft ontdekt op de harde schijf, maar hoe kan ik dit herstellen als ik helemaal het toetsenbord niet kan gebruiken? Zou er misschien nog een andere oorzaak zijn? Ik ben aardig goed met software, maar zolang ik helemaal niks kan aanroepen wordt het moeilijk, iemand met dergelijke problemen ervaring? Wat zou hier de oorzaak kunnen zijn?

Station van Gerwin Prins op Apple Music