Toon posts:

Probleem DFS 2003/2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een forest met meerdere domeinen. Binnen het rootdomein hebben we recentelijk 3 windows 2003 DC's toegevoegd. De overige DC's in dit domein zijn 2000 DC's. Op de 2003 DC's hebben we het volgende probleem:
De DFSSVC.exe staat constant op een CPU-belasting van 100%. De 2000 DC's hebben hier geen last van. Ik heb gezocht, maar kan eigenlijk niet echt iets vinden met betrekking tot dit probleem. Grootste verschil tussen de windows 2000 DFS en de 2003 DFS is de site discovery die bij 2000 static is en bij 2003 dynamic.
We gebruiken GEEN DFS binnen ons forest, dus in dit geval staat deze als default geinstalleerd. Syvol/netlogon replicatie vind gewoon plaats. Stoppen van de DFS service neemt de CPU belasting weg, maar dan treden er replicatie problemen op omdat de DC's niet meer aan elkaar netlogon en sysvol kunnen komen.
Servers zijn enorm traag op dit moment dus als iemand een oplossing weet zou ik heel erg blij zijn:)
alvast bedankt

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
gebruik je 1 of meerdere sites?
bij gebruik van 1 site kun je siteawareness uit zetten:
http://support.microsoft.com/kb/810418

om andere reden toegepast dan in kb artikel:
ik merk verschil in snelheid bij browsen met explorer op een dfs share.

[ Voor 33% gewijzigd door paulhekje op 16-02-2005 11:26 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Hej Bedankt,

Ik was daar ook al naar aan het kijken. We hebben 18 sites inderdaad. Ik kan het zekers proberen.

Thx

Sorry niet goed gelezen. Wat ik bedoelde wat om de dynamic site discovery van w2k3 uit te zetten; lees static te maken net zoals de w2k servers. Die laatste hebben immers geen last van het probleem. Ik denk dat ik dat eens ga proberen. Op de MS nieuwsgroepen krijg ik ook weinig respons, en ik zal toch iets moeten proberen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 12:07 ]