[Mp3] Op zoek naar "abuse"-bestendige speler

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Hallo,

Ik ben op zoek naar een "abuse"-bestendige mp3 speler voor mijn verstandelijk gehandicapte zusje. Het komt erop neer dat ze het heerlijk vind om naar muziek te luisteren, maar zodanig onhandig is dat dingen nog wel redelijk vaak uit haar handen vallen.

Ik heb al een beetje gezocht naar "schokbestendige" mp3spelers, maar dan krijg je eigenlijk alleen maar opsommingen van de voordelen van Flash spelers.

Zijn er mensen die ervaring hebben met "robuuste" mp3spelers? Verdere features zijn eigenlijk niet belangrijk. (Natuurlijk wel iets van 512 MB geheugen erin, om voldoende muziek te bevatten.) Prijs het liefst < 150 €.

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vind ik nou een mooi gebaar. Maar hier ben ik geen ervaring mee.

Je zou bijvoorbeeld wel kunnen zoeken op mp3 spelers, met een laagje titanium of rubber er om heen, of gewoon een degelijk hoesje er bij kopen. Desnoods zelf een maken.

Succes er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met google kwam ik op deze website...
OREGON MP3 Player MP 120 Orange
For outdoor sports enthusiasts, what better than a stylish waterproof and shockproof MP3 player with FM radio? The MP120 comes fully loaded...
Ik denk dat zoiets wel voldoet, kan ze hem ook nog eens per ongeluk in de sloot laten vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 18:17
De meeste mp3-spelers hebben toch een cord? Kun je die speler gewoon om je nek hangen en valt hij dus niet op de grond.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
stp_4 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:23:
De meeste mp3-spelers hebben toch een cord? Kun je die speler gewoon om je nek hangen en valt hij dus niet op de grond.
Ze is wel slim genoeg om hem af te kunnen doen (als ze hem moet wegleggen). Op zo'n moment is haar vorige speler al gevallen en kapot gegaan. Vandaar dat ik nu naar een betere zoek.
For outdoor sports enthusiasts, what better than a stylish waterproof and shockproof MP3 player with FM radio? The MP120 comes fully loaded...
Ik denk dat een schok tijdens sporten toch iets anders is dan een schok als zo'n ding op de grond valt.

(Ben me er ook van bewust dat het misschien wel niet bestaat wat ik wil, maar zoeken/vragen kan iig geen kwaad. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, tijdens het sporten kan het ding theoretisch beste klappen krijgen, stel je bent bokser :P maar dat is een situatie die niet snel voor zal komen. Maar van welke hoogtes denk jij het te laten vallen? Ik heb mijn MSI Mepa Player (ofzoiets :P) weleens van de trap laten stuiteren maar hij werkt nog steeds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
VyperX schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:12:
Hallo,
k ben op zoek naar een "abuse"-bestendige mp3 speler voor mijn verstandelijk gehandicapte zusje.
Zou ook op het snoer letten vooral, dat dat iets steviger is,
de meeste spelertjes kunnen wel een val aan. En misschien gewoon een goedkope, kun je altijd een nieuwe kopen als het toch misgaat.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe zit het met de grootte van de knopjes? Is ze in staat om een speler met kleine knopjes - zoals de meesten hebben - te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
svdmeer schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:01:
Hoe zit het met de grootte van de knopjes? Is ze in staat om een speler met kleine knopjes - zoals de meesten hebben - te bedienen?
Zelf bedient ze de speler nooit. Het zijn altijd mijn ouders of ik die de speler aanzetten. Dus zolang mijn ouders het kunnen zien is het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 20:33
Iets van een iRiver niet een goed idee? Die zijn qua bouw toch echt een stuk beter dan de meeste budget spelertjes, kunnen flinke klappen weerstaan, lijkt mij zo. Zelf heb ik een erg 'business' speler, de Sony NW-E99, die voelt wel stevig, maar niet voor een klap. Een soort van slimme telefoon dus :P (smartphone :P)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 15:18
Volgens mij zoek je zowieso een Flash speler omdat een HDD-speler vermoedelijk wat lastiger tegen klappen kan.

Mijn ervaringen met een enorme El-Cheapo flash speler (merk weet ik niet meer en ik heb hem niet bij de hand) zijn vrij goed. Die gebruik ik voor het sporten (o.a. fitness, fietsen en hard lopen) en met name tijdens het hard lopen gaat het wel eens hard qua klappen. Hij is al meerdere malen gestuiterd en hij werkt nog prima. Het enige wat wel funest zou zijn, is als ze er op gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:39

Nanax

Ik ben sjaak niet

flash speler met flink harde case er om heen klinkt nog het beste eigenlijk. hdd idd is absoluut geen optie. eens kijken of er ook flash spelers met een goede harde case zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:32:
Nou, tijdens het sporten kan het ding theoretisch beste klappen krijgen, stel je bent bokser :P maar dat is een situatie die niet snel voor zal komen. Maar van welke hoogtes denk jij het te laten vallen? Ik heb mijn MSI Mepa Player (ofzoiets :P) weleens van de trap laten stuiteren maar hij werkt nog steeds ;)
dat is vast de msi mega stick ...
de mijne heefd de trap ook al overleefd..

ontopic

het schijnen dat di van nike goed zijn .

en anders idd voor ipod kan je rubber ding er om kopen die zullen er toch vast ook wel voor mp3 spelers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Nanax schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:31:
flash speler met flink harde case er om heen klinkt nog het beste eigenlijk. hdd idd is absoluut geen optie. eens kijken of er ook flash spelers met een goede harde case zijn
Dat lijkt me juist wat je niet wilt.. Hard plastic heeft bij een harde klap eerder de neiging om te barsten, zacht plastic vervormt makkelijker en buigt ook makkelijker weer terug. Bovendien geeft dat een dempend effect, waardoor de klap voor het binnenwerk minder hard aan zal komen. Het is niet voor niets dat 'stuiterbestendige' GSM's ed. vaak een rubberen omhulsel hebben ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ja, je zult toch iets van een bescherm hoes in elkaar moeten prollen lijkt me zo. Overigens is het geweldig dat je dit voor je zusje wil doen!!!

Maar probeer gewoon een speler te nemen die vrij stevig is, dus niet van plastic, maar wat harder. Zelfd heb ik de AudioDream van Packard Bell, is een heel stevig ding, op het schermpje na dan. Maar een rubber laagje en eventueel een zacht draagtasje zouden perfect zijn.

Ik vraag me af of je rubber kan laten "gieten" over je mp3 speler, dat zou ideaal zijn! Ik ga van de week even informeren op mijn werk, ik verkoop zat mp3 spelers, en zal eens zoeken in wat boeken naar sport spelers, en misschien zit er wat voor je bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het geen optie om soort van noppenschuim op je mp3speler te plakken
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/laetitiakonijn/resources/noppenschuim.jpg
en dan het stukje waar het lcd zit, en de knopjes, onbeplakt laten... alleen aan de zijkant nog van dat spul, zodat het lcd de grond niet kan raken. snap je het nog een beetje? anders kan ik het wel in paint tekenen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
iPod shuffle is precies wat je zoekt volgens mij. 99 euro voor 512MB geheugen. Ontzettend weinig wat kapot kan gaan. Ontzettend simpel in gebruik. En ook nog eens ontzettend robuust, al was dat alleen maar vanwege het ontbreken van een schermpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:51
Thunder schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:16:
iPod shuffle is precies wat je zoekt volgens mij. 99 euro voor 512MB geheugen. Ontzettend weinig wat kapot kan gaan. Ontzettend simpel in gebruik. En ook nog eens ontzettend robuust, al was dat alleen maar vanwege het ontbreken van een schermpje :)
Daarin tegen is een iPod shuffle erg klein en de knoppen zitten best wel dicht op elkaar. Dus in dat opzicht is hij juist weer NIET handig voor dit soort doeleinden! *als ik het goed begrijp is ze een beetje onhandig toch?*

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
De ouders moesten het bedienen....Maar wat zijn jullie tog allemaal oo wat lief voor je zusje? Ik weet niet hoe jullie met jullie broeers/zusters om gaan maaar mij lijkt het dat het kind der niet gehandicapt voor hoeft te zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:51
almar schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:43:
De ouders moesten het bedienen....Maar wat zijn jullie tog allemaal oo wat lief voor je zusje? Ik weet niet hoe jullie met jullie broeers/zusters om gaan maaar mij lijkt het dat het kind der niet gehandicapt voor hoeft te zijn.....
Ok, als de ouders het bedienen.. Maar ehm wat bedoel je? Dat ik normaal niet aardig ben voorbroertjes/zusjes? En nu alleen even behulpzaam omdat ze verst. gehandicapt is?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Anders bestaat er ook nog zoiets als "vulkaniseer tape" Dat kun je ergens omheen wikkelen en dan zit er eigenlijk meteen een laag rubber omheen dus. Spul is voor tape wel duur (10 euro ofzo voor rolletje), maar is denk ik best geschikt voor dit doel.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:22

WWs

Ik denk dat het beste is om zelf een hoes te maken, 1tje die schokken kan opvangen.(maak 2 lagen en doe er iets zachts tussen) Er is vast wel iemand in de buurt (of jij zelf?) die een hoes kan maken

[ Voor 23% gewijzigd door WWs op 14-02-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPod shuffle, 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:32
[rml][ iPod]iPod shuffle*[/rml]

Dit misschien?

Afbeeldingslocatie: http://forums.ipodlounge.com/attachment.php?s=d59dc3eb7dcdff73f424855c20649fa8&postid=434890

[ Voor 41% gewijzigd door 0fbe op 14-02-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:36

Piggen

Lekker bakkie

Rio heeft een speciale mp3 speler voor sporters in het assortiment, de Cali.
Deze zal wel wat kunnen hebben, maar ik weet niet of die tegen dergelijk 'geweld' is opgewassen :)

Is al een iets oudere speler en niet meer zo goed verkrijgbaar en alleen in 128 en 256 mb, maar met wat googlen vond ik nog Expansys, Coolelectronics (hoewel deze winkel nogal een twijfelachtige reputatie heeft) en Pixmania (alleen 128mb versie)

[ Voor 3% gewijzigd door Piggen op 14-02-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/271_1.jpg
Zoiets lijkt mij het stevigst ;)

Te vergelijken met de vorige reactie...

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=1&id=271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Ok, ik heb verder nog eens even rondgekeken en ik heb het volgende gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/709/store.apple.com/Catalog/US/Images/m9758_125.jpg
Dit is dus een sport case voor de iPod shuffle, maar ik denk dat deze nog steeds niet genoeg bescherming biedt. Echter, het design van de iPod shuffle is wel handig als ik zelf een omhulsel ga maken.

Dus... ik denk dat ik ga proberen om een omhulsel te maken van ongeveer 5mm om de speler heen van siliconenrubber. Gaat nog wel een tijdje duren though... (Speler kopen, rubber kopen, beetje experimenteren.)

Ik zal in ieder geval hier pics tonen zodra ik ermee bezig ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

Demoniac schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:37:
[...]
Dat lijkt me juist wat je niet wilt.. Hard plastic heeft bij een harde klap eerder de neiging om te barsten, zacht plastic vervormt makkelijker en buigt ook makkelijker weer terug. Bovendien geeft dat een dempend effect, waardoor de klap voor het binnenwerk minder hard aan zal komen. Het is niet voor niets dat 'stuiterbestendige' GSM's ed. vaak een rubberen omhulsel hebben ;)
wat dacht je van een fixe stale case met een goede vulling? schuim of iets dergelijks, lijkt me echt veel beter dan een rubber randje ;)

meest simpele idee is idd wel van dat noppenschuim!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 11:48
Ikzelf heb een MP-MAN, welke ik ook al meedere keren uit mn handen heb laten flikkeren. Doet het nog steeds net zo goed. Ik denk dat elke MP3-speler vrij robuust is aangezien ze geen bewegende delen bevatten. Dus zolang de behuizing lekker stevig is, en er niets scherps door het display prikt, lijkt het me dat je een brede keus hebt.
Afbeeldingslocatie: http://www.bestekeus.nl/shop/images/f70_m.jpg
Mijn MP-MAN F70

[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 17-02-2005 16:14 ]

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik denk persoonlijk dat een el cheapo budget mp3 speler de beste optie is. Daarbij koop je een flexibele sony koptelefoon (met de band die in je nek ligt), die dingen zijn vrijwel indestructable.

De el cheapo dingetjes zijn vrij licht en goedkoop, als ze vallen zijn ze niet direct kapot door het lichte gewicht en als ze er op gaat staan ben jij blij omdat je geen dure mp3speler gekocht hebt. je zou er een hoesje voor kunnen maken voor eventuele lichte beschadigingen.

Een ipod shuffle zou ik je afraden. er zijn goedkopere alternatieven die evenveel geheugen hebben als de shuffle en materiaaltechnisch even sterk zijn.

Kijk eens op bol.com, daar staan een aantal leuke budget mp3spelers in de aanbieding.

Succes :Y)

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:16

Polycom

Poes van goud

De mensen die je een ipod shuffle willen aanbieden zijn zelf verstandelijk gehandcapt. Ik denk dat je een eerder moet kijken naar de rubberen hoesjes om een mps speler dan naar de mp3 speler zelf. :) Je hebt echt hoesjes dit helemaal van rubber zijn en bijna terug stuiteren als je ze laat vallen. :)

Stuur anders even een mailtje naar mp3speler.nl of loop de media markt binnen en vertel je verhaal.

Succes :)

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

Pu_Dy schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:40:
zijn zelf verstandelijk gehandcapt.
dat kun je ook anders zeggen, ik vind ook dat de ipod shuffle markting geblaat is, maar om dat zo te zeggen is erg lomp. Helemaal in dit topic.

• HunterPro
  • Niet online
Pu_Dy schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:40:
De mensen die je een ipod shuffle willen aanbieden zijn zelf verstandelijk gehandcapt. Ik denk dat je een eerder moet kijken naar de rubberen hoesjes om een mps speler dan naar de mp3 speler zelf. :) Je hebt echt hoesjes dit helemaal van rubber zijn en bijna terug stuiteren als je ze laat vallen. :)

Stuur anders even een mailtje naar mp3speler.nl of loop de media markt binnen en vertel je verhaal.

Succes :)
beetje lompe actie van je, en als je zelf zo geweldig geniaal bent kun je vast ook wel wat beter spellen, of niet? Fact is dat een shuffle heel weinig heeft om stuk te (laten) gaan. Daarnaast is ie erg licht waardoor hij bij een impact niet al te harde klappen binnenin krijgt en daardoor 'gemiddeld gezien' minder snel uiteen zal spatten dan andere spelers :)

[ Voor 18% gewijzigd door HunterPro op 17-02-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb zelf de Packard Bell Audiokey, eerste versie. Deze heeft een rubberachtige soort plastic case, hij kan ook goed tegen vallen.

Heeft ook diverse malen klem gezeten, is op stoeptegels gevallen, enz... Alleen nu hebben ze een nieuwe versie uitgebracht en die ziet er veel breekbaarder uit :S

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 12:00

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb mijn ibead 100 al een keer van een 50 tredige trap laten vallen en al zovaak gewoon op de grond enzo, maar dat ding is echt niet kapot te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Deze ziet er ook wel stevig uit (adviesprijs 89 euro voor het 512MB model):
http://www.dehardloopkrant.com/MP3.php
Pagina: 1