Toon posts:

Betreffende RAM

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraagje betreffende mijn computer. Op dit moment heb ik 384 ram in me comp. Ik wil dit verhogen maar ik heb nu mijn 3 slots in gebruik (3x128) Nu vroeg ik me af of ik er 1x 128 uit kon halen en 1x256 bij kon duwen..of zelfs 1x512 bij kon zetten. Is dit mogelijk? dan heb ik dus 2x128 +1x256 OF 2x128 +1x512. Is dit wel mogelijk?? Past zo'n 512 kaartje wel in een 128 slot? Mijn comp is nu 4 jaar oud maar ik heb geen zin om veel geld uit te geven aan een nieuwe dus dit zou wel een mooie oplossing zijn om hem wat sneller te maken :)

Ik heb ook gehoord dat er verschillende soorten RAM zijn of zoiets? dat RAM niet gewoon..RAM is? :S Ik weet niks van computers. Is dit idd het geval? En hoe kan ik dan zien wat voor *soort* RAM ik dan heb?

Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen:)

Doeii

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

waarschijnlijk heb je SDRAM, verder zie boekje van moederbord voor wat er allemaal in kan en lees de FAQ voor de verschillende type.

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

ja dat kan altijd wel in principe. het past sowieso wel als je het goede dimmetje koopt. 1e slot de grootste plaatsen en daarna de kleinere.
check wel even wat voor een geheugen je hebt, dat kan bijvoorbeeld met AIDA32 (te downloaden op zdnet.nl)

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Verwijderd

Voor welk type RAM je hebt kun je gewoon bij het aanschaffen één reepje meenemen naar de computerboer en vragen of je een dergelijk reepje mag hebben van hetzelfde type (maar dan wat groter).

Voor die eerste vraag of het wel past zal je toch even moeten zoeken naar de specs van je moederboard. Deze kun je meestal vinden in het boekje wat je er ooit bij hebt gehad of op internet bij de fabrikant van je moederboard.

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 09:16
Let ook goed op de snelheid van het geheugen. 100Mhz geheugen werkt vaak niet goed samen met 133Mhz. En zorg ook dat die snelheid daadwerkelijk staat ingesteld in de bios.

Verwijderd

ik zou eens je boekje van het moederbord checken... hier staat dat zeker in hoeveel geheugen je maximaal erin kan, en in wat voor combinatie. Als je je boekje niet meer hebt zou ik ff op de site van het merk kijken , daar staan zeker specs...

dus denk dat het handig zou zijn als je wat specs geeft / zoekt / gebruikt :/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Raadpleeg de FAQ van dit subforum onder het Geheugen-gedeelte. Daarin zitten de antwoorden op al je vragen die je in de topicstart noemde :) Aangezien het hier op GoT de bedoeling is dat je research pleegt eer je een topic opent, door o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum te doornemen en we hiervan qua resultaten dus niks in de topicstart terugzien, gaat dit topic dicht.

Herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/] incluis de onderliggende linkjes om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 14-02-2005 11:13 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.