Toon posts:

Instabiliteit MSI K7N2 Delta2 Platinum Edition

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met een probleem. Echter zit ik ook met het test probleem.

Ik heb sinds 2 weken een nieuw mobotje, De MSI K7N2 Delta2 Platinum Edition.
Hieraan het ik 2 SATA150 schijven (Maxtor 250 GB Maxline 2 Plus) 2 PATA (Maxtor 250 GB Diamond Max Plus 9) en een LiteOn DVD+-RW brander.
2x 512MB Kngston Value RAM PC3200, Barton 2500+ (FSB 333)

Als VGA kaart een Sapphire Radeon 9800 nonPro

En verder een hele set USB dingen (printer/scanner/enz.enz.)

Nu crashed mijn systeem regelmatig. Soms 1x per dag, soms iets minder, maar toch wel te vaak. Dan komt hij heel kortstondig in een blauw scherm, en reset hij zichzelf.
Als Windows opgestart is geeft ie aan dat ie opgestart is vanuit een systeem crash, en als ik het rapport verzend, geeft MS aan dat het om een apparaat stuur programma gaat. Welke kan hij echter niet zeggen.

Ik heb inmiddels het BIOS geupdate naar de laatste versie, en drivers van de bij geleverde geupdate naar een nieuwere, en uiteindelijk naar de nieuwste van nVidia nu te downen van hun site.

Ook van de VGA kaart de nieuwste gedownd en installed.

Maakt geen verschil.

Nu heb ik van eht weekend mijn systeem aan een BurnIn Test onderheven. 48 uur lang het systeem laten stressen. na 48 uur: Passed. ik beweeg de muis, klik start aan, en ..... je raad het al. Blue Screen crash and reset.

Heeft iemand dit of soortgelijk probleem ook gehad, is is mijn mobo toch niet helemaal lekker???

Ik ga van de week nog ff proberen de SATA schijven los te halen (en laten booten van 80 GB PATA disk)

Heeft iemand nog ideeen wat ik kan proberen om te zien welk stuur programma of welke hardware de fout veroorzaakt?

THNX already

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-08 16:14

pim_rs

Stars and Stripes

Waarom test je het niet eerst zelf uit?

Ruk alles los en begin met het minimale, test alles. Goed? Doe er dan een onderdeeltje aanvast totdat het fout gaat.

En wat voor voeding zit er in? Probeer eens een andere.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Zet het automatisch opstarten na een foutmelding eens uit, dan zie je nm welke foutmelding hij geeft .

Configuratiescherm/systeem/geavanceerd/startup&recovery.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-08 09:52
Ik heb ook laatst ergens een systeempje ge-upgrade naar een K7N2. Ook instabiel.
Maar de originele 230Watt voeding zat er nog in, dus de 12V kwam niet veel verder dan 10.4-10.6V

Tijd voor een nieuwe voeding, in mijn geval...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik zeg maar los kan halen zijn dan HDD's. Zet er eerst ff een PATA HDD in 80 GB, en ga dan maar weer opnieuw controleren maar voor ik alles eraf wilde gooien dacht ik... Misschien zijn er hier op het forum mensen die directer weten waar ik eventueel zou moeten zoeken voor dit probleem.

Thnx anyway :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Antec 550 Watt voeding, dus die moet dit zaakje toch wel kunnen trekken toch????

Ik zal die reboot after crash ff uitzetten. Ik zal posten wat voor een melding ik precies krijg.

THNX already.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels wat dingen aan en uit gezet? en ik heb nu een middag mijn pc draaien zonder de SATA controller aan. hij lijkt daarmee goed te functioneren. Zelf als ik de schijven los haal maar de controller aan crashet hij....

Koop ik een moederbord met onboard SATA vanwege de SATA, doet hij het daarmee niet oke.....

Ik ga wel eens ff zoeken of ik wat kan vinden van drivers/bios flashes/firmware dingesen enzo.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:47:
Ik heb inmiddels wat dingen aan en uit gezet? en ik heb nu een middag mijn pc draaien zonder de SATA controller aan. hij lijkt daarmee goed te functioneren. Zelf als ik de schijven los haal maar de controller aan crashet hij....

Koop ik een moederbord met onboard SATA vanwege de SATA, doet hij het daarmee niet oke.....

Ik ga wel eens ff zoeken of ik wat kan vinden van drivers/bios flashes/firmware dingesen enzo.
Wat voor een foutmelding krijg je nu te zien?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels zijn we weer een halve dag verder, en wederom heb ik een crash gekregen.

Deze keer is het een melding die ik al enkele keren heb gekregen:

[melding]
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te vookomen

PFN_LIST_CORRUPT

--
blablabla
--
***STOP : 0x0000004E (0x00000099, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)

er is een gysieke geheugen dump gemaakt.

[/melding]

Ook heb ik een paar keren de melding gekregen: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

met bijna dezelfde bla bla eronder.

Ik heb nu mijn IEEE1394 poorten uitgeschakeld, misschien helpt dat. We zullen het afwachten.

BoxEngineer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem inmiddels gevonden. Ligt aan een USB hub die ik er aan had. Aan andere systemen doet hij (de hub) het perfect, maar op deze niet...

Hub er tussenuit, en systeem stabiel en snel :D

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Tsss dat zoeits kleins de oplossing kan zijn. Ik heb veel gezien maar die usb hub van jou is echt de topper van de week.
Iig gefeliciflapstaart ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 23-02-2005 22:40 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1