xlr kabels geven brom

Pagina: 1
Acties:
  • 1.102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27606

Topicstarter
hoi,

ik heb onlangs een subwoofer gebouwd, en daar heb ik een eindversterker bij gekocht en een low pass filter (mono). die versterker en dat filter zijn allebei voorzien van xlr aansluitingen, als ik het filter met de versterker verbind, en de versterker met de luidspreker is er niets aan de hand, maar zodra ik een xls kabel (een verloop kabel van xlr naar gewoon jackplug, in het filter steek krijg ik een super irritante brom door mn luidspreker, als ik dan de jackplug in mn voorversterker doe ( nad 304) wordt de brom iets minder, maar hij is er nog wel, en nog steeds hinderlijk de kabel is een dikke coax kabel, ik heb ook al andere soorten kabel gebprobeerd maar dit haald niks uit. ook heb ik de interne bedrading van het filter al vervangen voor dikkere afgeschermde coax kabel, maar nog steeds geen effect,

op het filter is het aantal hertz in te stellen wat doorgegeven moet worden, en als ik hem boven de 60 hertz zet is de brom zo goed als weg, alleen dan is het sub laag ook weg, ik heb ook al geprobeerd om alles te aarden, en allle apparaten en antenne aansluitingen in de buurt weg te halen, maar dit heeft ook geen zin.

hoe kan ik nu die brom eruit krijgen, zonder dat ik het filter hoger dan 60 hertz hoef te zetten

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Groundliften aan een van beide zijden.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:48
Misschien een lichtbron in de buurt die stoort?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132586

Dit kan komen door de gebalanceerde uit en ingang van versterker en low pass.

Probeer alles nog eens goed te aarden (b.v. aan de centrale verwarming) als je verloopjes gebruikt

Maar het beste is om een XLR kabel te gebruiken om deze onderling te verbinden (Aansluiting zit er niet voor niks).

Gebruik je PA apparatuur?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 132586 op 14-02-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat betekend groundliften??

die versterker en low pass zijn idd pa spul,

en het aarden in een geaard stopcontact heeft geen zin, evenals de centrale verwarming.

en in het filter zit een schakelaar die je kunt schakelen van balanced naar unbalanced, beide heb ik geprobeerd maar had geen enkel effect (overigens met dezelfde kabel

en die versterker en low pass zijn zijn gewoon aangesloten met een xlr kabel, alleen van low pass naar voorversterker gaat niet met xlr omdat dvoorversterker (nad 304) geen xlr heeft,

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 27606 op 14-02-2005 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan gewoon 3 polig XLR gebruiken tussen versterker en low pass zou ik zeggen.

Wat heb je momenteel als geluidsbon aan gesloten, uit ervaring weet ik dat een pc vaak voor problemen zorgt. (heb zelf thuis een goot probleem met aarde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 132586 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:07:
Dan gewoon 3 polig XLR gebruiken tussen versterker en low pass zou ik zeggen.

Wat heb je momenteel als geluidsbon aan gesloten, uit ervaring weet ik dat een pc vaak voor problemen zorgt. (heb zelf thuis een goot probleem met aarde)
dat tussen versterker en lowpass zit verbonden met 3 polig xlr maar daat zit het probleem volgens mij ook niet, het probleem zit in de kabel die het low pass met de voorversterker verbind, zodra ik deze in het low pass doe krijg ik een brom, ookal is ie niet aangesloten op de voorversterker (de bron) de bron waarvan ik speel is een cd speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:48
Wat is ground liften:
Ground hoeft niet persé 0 volt te zijn, zo kan het gebeuren dat in een schakeling of tussen 2 componenten een spannings verschil bestaat tussen 2 aardpunten. Zo'n verschil kan een lelijke brom opleveren en door een van de punten gelijk te trekken met de ander door te ground liften kan je deze verwijderen.

Deze virtueele aardpunten en aardlussen zijn gelijk ook de reden waarom je al je geluids appartuur op 1 groep wil hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Terror op 14-02-2005 11:28 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar mijn hele kamer is niet geaard, dus niets is geaard aangesloten (ja ik weet dat het slecht is maar ik kan niet anders, ik heb overigens nu wel een verslengsnoer vanaf de badkamer lopen (wel geaard) en daar alles op aangesloten. maar nog steeds die brom,

over dat groundliften als ik het dus goeg begrijp is het niet nodig als alles al op 1 groep zit zoals nu geaard en wel overigens heeft mijn voorversterker (die nad) een 2 polige stekker, maar achterop zit wel een aarde pool dus daar heb ik een draad aan gemaakt en met een stekker verbonden met de aarde in het stopcontact.

ik heb net even zitte proberen, als ik alles aan laat staan en ik zet mn voorversterker gewoon uit wordt de brom ontzettend hard, zet ik hem weer aan wordt het veel minder

en als ik de volt meter tussen de aarde en de nul zet blijkt dat hiet 57 volt op staat, dit komt volgens mij voornamelijk door mn pc en mn ilyama beeldscherm, maar als ik deze eruit haal heeft het nog geen effect

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 27606 op 14-02-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mensen ik schaam mij diep :) er zit achterop de versterker een heel klein knopje waar op staat groundlift :P nadat ik deze had ingedrukt is de brom compleet verdwenen 8)7 8)7

maar over dat aarden ik zou toch graag de boel geaard willen hebben, kan ik gewoon een euro stekker pakken met een kabel op de aarde die ik dan op de centrale verwarming maak ? zoja ben ik volledig uit de brand

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dit topic is er nu toch, dus nog een vraagje

ik heb mn subwoofer nu op 1 kanaal van de voorversterker hangen (bij wijze van proef) maar nu wil ik graag dat ie 2 kanalen doet dus in principe stereo (weet dat het op een subwoofer einig totgeen zin heeft) maar ik wil toch beide pre out uitgangen van de versterker gelijk belasten voordat ze weer naar de eindversterker voor mn normale speakers gaan, is dit mogelijk om de subwoofer zeg maar gebrugged aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als de eindversterker de mogelijk heid heeft kun je daar je sub gebrugd op aansluiten,

Dat staat wel op de versterker en in de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja dat zou inderdaad kunnen alleen ik heb maar 1 lowpass filter dus kan ik het signaal niet in 2 kanalen bij de versterker krijgen dus moet voor het filter de 2 signalen samen gevoegd worden

en de subwoofer is al gebrugd aangesloten maar het gaat om het sugnaal bij de voorversterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30

Jag

Wat Wouter suggereert kan idd. Wat iig niet kan, is met een verloopje twee outputs op één input aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Over het aarden op de CV:
Een electricien vertelde me ooit dat je nooit de centrale verwarming als aarding moet gebruiken. Gebruik in plaats daarvan het gewone waterleiding netwerk. D'r zijn zelfs bij de gamma enzo speciale beugels te koop die je voor het aarden kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scarp schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:08:
Over het aarden op de CV:
Een electricien vertelde me ooit dat je nooit de centrale verwarming als aarding moet gebruiken. Gebruik in plaats daarvan het gewone waterleiding netwerk. D'r zijn zelfs bij de gamma enzo speciale beugels te koop die je voor het aarden kan gebruiken.
Ik snap wat je bedoeld, er is alleen één maar:

Ik zelf woon in een oud huis, de enige mogelijkheid die ik heb om op mijn eigen kamer mijn spul te aarden is via de CV. (M'n hele pc en audio gebeuren hangt hier aan en het werkt prima en zonder problemen)

En om ff te testen of in de aarde het probleem van een brom zit kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:45

GaMeOvEr

Is een hork.

Met aarden heb je eerder meer risico's op brommen, dan minder, ivm groundloops. :)

Zie bijvoorbeeld op www.breem.nl, linkje storingen linksonderin, dan rechtsboven linkje aardlussen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door GaMeOvEr op 16-02-2005 00:21 ]

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1