[html] ruimte boven en onder P

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 10:44

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
In mijn dagelijkse css html klooit uurtje liep ik tegen iets vaags aan wat me eigenlijk nog nooit eerder was opgevallen. Ik zet namelijk een stuk tekst in een <p>, daaronder is nog een <p> maar een andere klasse (css) tussen die 2 P's zit een ruimte die ik er eigenlijk niet wil hebben / ik zelf wil kunnen instellen met css maar dat heb ik tot op heden niet kunnen vinden.

het gaat om deze pagina http://www.konoha.nl/blocks/ (let niet op de content dat is filler tekst en het eerste wat in mijn hoofd schoot :+ )

ten eerste merk ik ook dat IE6 er sowiso al een zooitje van maakt (de ruimte tussen p's klopt daar voor geen kanten) en in firefox (waar ik nog nooit eerder mee heb gewerkt) laat hij het al een stuk beter zien maar zit ik nogsteeds met dat gekke ruimtetje tussen het kopje in het menu en het menu zelf.

Is dit gewoon een eigenschap van de P waar ik niks aan kan veranderen of kan ik het beter zelf aanpassen?

This space is occupied

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

margin-bottom: 0px; gaat je ws. wel helpen :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

CSS is meer iets voor de buren in Webdesign & Graphics

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
p
{
    margin-bottom: 0;
}

In ieder geval is margin de property die je zoekt. bepaal zelf effe waar je dat toe gaat passen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Met margin (-top, -bottom, -left, -right) kan je de marges instellen met CSS. Hierover is erg veel te lezen bij de w3schools.com of gewoon bij de buren W&G...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 13:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Qua semantiek is een P hier absoluut onwenselijk ...

Een P staat voor Paragraaf (een alinea, een textblok in een langere opgezette tekst), terwijl je item-pjes voornamelijk bestaan uit Unordered Lists, dus een UL beter geschikt zou zijn..
de visuele presentatie kun je dan altijd laten doen door CSS (en ja, boven-, beneden- of zijruimte doe je door Margin-waardes in te vullen)

[ Voor 24% gewijzigd door RM-rf op 14-02-2005 10:54 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan moet je niet naar SA verplaatsten B)
SA -> WG

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Creepy
  • Laatst online: 23:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

offtopic:
* Creepy mept zichzelf. Ook goedemorgen op deze maandag ochtend...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
RM-rf schreef op maandag 14 februari 2005 @ 10:53:
Qua semantiek is een P hier absoluut onwenselijk ...

Een P staat voor Paragraaf (een alinea, een textblok in een langere opgezette tekst), terwijl je item-pjes voornamelijk bestaan uit Unordered Lists, dus een UL beter geschikt zou zijn..
de visuele presentatie kun je dan altijd laten doen door CSS (en ja, boven-, beneden- of zijruimte doe je door Margin-waardes in te vullen)
Ik wist idd dat P een paragraaf was, maar kende simpelweg geen alternatief.

Ook wist ik van margins (was het eerste dat ik probeerde) maar het werkte niet helemaal. Ik zal even UlL gaan proberen, bedankt iig.

EDIT:
nevermind het werkt al was niet helemaal goed wakker :X

[ Voor 18% gewijzigd door Collaborator op 14-02-2005 12:01 ]

This space is occupied

Verwijderd

leer eerst eens even html (wat Woudloper meldde) zo gebruik je dus geen list he.

als je de inhoud van w3schools.com niet snapt, dan willen we best wel uitleg geven denk ik, maar dit is wel errug basic

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Tja P gets the job done opzich dus ik vind het een beetje onzin om allemaal andere tags te gebruiken.
de UL gaf bijvoorbeeld niet het juiste resultaat uiteindelijk, P wel.

Als iemand tips heeft voor een vervanger van P (maar UL werkt iig niet zoals ik het wil dus die valt af.) deel ze graag met me :)

This space is occupied

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:54
/basic :)

[ Voor 12% gewijzigd door Willem op 14-02-2005 12:09 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.