Beeld laat te wensen over..spel spelen...

Pagina: 1
Acties:

• htg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-01-2025
Hoi

Ik heb een Ati Mobility Radeon 9700 64MB met 512MB DDR Ram op 1500Mhz centrino processor. Bij sommige spellen stottert mijn beeld af en toe. (Colin Mcrae 2005 en GTA Vice City). Tijdens mijn tests met 3D Mark05 krijg ik deze error (2e 3d scherm):

IDirect3DDevice9::DrawIndexedPrimitive failed: Out of video memory(D3DERR_OFOUTVIDEOMEMORY)

Die games heb ik geprobeerd te patchen en Microsoft DirectX 9C krijg ik niet verwijderd. En de drivers heb ik opnieuw geïnstalleerd van mijn videokaart. (ook die omega drivers geprobeerd)

Hoe kan ik die spellen normaal spelen? Zelfs op de laagste resolutie heb ik dit al….

Groetjes, htg

whatever it takes

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07 22:14

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Waar heb je je AGP aperture grootte op staan?

En daarbij heeft 3Dmark 2005 een DX9 kaart nodig, volgens mij is de 9700 mobility geen DX9 kaart...

[ Voor 55% gewijzigd door Wijnbo op 14-02-2005 10:43 ]

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Kijk eens even in de BIOS hoeveel geheugen de kaart van je werkgeheugen afsnoept. Misschien staat dit op 8 MB, dan is het logisch dat je spellen voor geen meter lopen.

Let daarnaast op dat je Centrino wel op volledige snelheid draait. Heeft je accu bijvoorbeeld nog maar een uur te gaan, dan gaat ie niet op 1500 MHz draaien, maar misschien op de helft. Dit kan je uitsluiten door hem aan de netstroom te koppelen.

Note: 64 MB moet genoeg zijn als geheugen voor je videokaart.

Daarnaast adviseer ik je om de nieuwste drivers van www.ati.com te downloaden.

Wat betreft de out of video memory fout: dat heb ik ook gehad op mijn desktop met een nVidia 6800LE (128 MB). Ik draaide met 1024 MB geheugen. In het BIOS heb ik de "Graphics Aperture Size" op 256 MB gezet ipv 128 MB en het probleem was verholpen. (Graphics Aperture Size moet je op een kwart van je systeemgeheugen zetten, in jouw geval 512/4=128 MB GAS)

• htg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-01-2025
Wanneer ik tijdens het opstarten in mijn bios ga krijg ik nergens bios informatie te zien van mijn videokaart. Dit hebben ze bij mijn computerzaak ook al geadviseerd te veranderen. Vooralsnog heb ik geen enkel idee hoe ik dat veranderen moet. Ik heb al nieuwe drivers van Ati.

Mijn cpu draait op volle snelheid...

In het bios heb ik geen idee hoe ik dat verander. Kan jij mij helpen?

whatever it takes