Toon posts:

[VCR] probleem afspelen en opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn video recorder, de Philips VR740.
Wanneer ik een video band erin doe en wilt afspelen, dan geeft de video recorder na ongeveer 10 sec een code op het display. Het cijfer '1' begint te knipperen op het display. Door de video recorder uit te zetten en weer aan verdwijnt de melding en komt de video er weer uit. Dit zelfde heb ik ook tijdens het opnemen.

Ik heb de fabrieksinstellingen al weer terug gezet en de video helemaal van de stroom afgehaald en weer aangesloten, maar geen van die dingen helpt... Ik heb al op GoT en Google gezocht, maar kon niet vinden over dit 'probleem'......

Hebben jullie enig idee wat dit betekend en wat de oorzaak van dit probleem kan zijn....?
Alvast bedankt!!! _/-\o_

Sander

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 10:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
...niemand...?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 13:18 ]

Verwijderd

Als hij uberhaupt niet afspeelt denk ik dat je een probleem hebt met het inrijgmechanisme.
Gewoon even openmaken en kijken , hiervoor heb je wel een torx schroevendraaier nodig of een net passende standaard schroevendraaier.
Als ik het goed heb is het een turbodrive en die hebben vaak last van gebroken en loszittende tandwieltjes.
http://www.tversatzteile....ges/images_big/td-set.jpg
Met name de twee onderste op de foto daarvan gaan de stangetjes loszitten van de tandwielen en draaien daardoor door.
Echter weet ik niet wat error 1 precies betekend maar is als de band niet inrijgt waarschijnlijk wel
een loopwerk probleem.

ps: Hij staat niet toevallig op extern 1? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 22:59 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 19:32

tweakerbee

dus..?

SNORKELTJE bedoelt: Als je tijd overhebt is het misschien leuk om mee te spelen, anders kun je beter nu een nieuwe gaan halen.

You can't have everything. Where would you put it?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

Caveman

whahoehaha

Kijk eens bij www.Philips.nl, daar kun je je probleem via de email opgeven, misschien weten die meer over de code....
Heb ik ook een keer gedaan (welliswaar een heel ander probleem), en kreeg netjes antwoord terug.

[ Voor 30% gewijzigd door Caveman op 16-02-2005 23:04 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al in de handleiding gekeken of er iets staat over dat probleem :? Lijkt me de eerste plaats om te zoeken, maar ik lees nergens of je dat al gedaan hebt ;)

Ook kun je even bellen naar een electro-reparatiezaak bij je in de buurt (zie de gouden gids). Die kennen die codes vaak uit hun hoofd, wellicht dat ze het telefonisch zo kunnen zeggen.

Verder kan ik eigenlijk alleen maar beamen wat tweakerbee zegt (al komt zijn post wel wat lomp over): Reparatie van dat ding zou ik niet eens overwegen, een nieuwe is waarschijnlijk goedkoper en als je er geen videomontage mee doet, kun je ook net zo goed een 2in-1 apparaatski kopen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen voor jullie reacties. Als eerste heb ik in de handleiding gekeken, maar kon daar niet vinden over dit probleem, daarna ben ik naar de zaak geweest waar ik deze VCR gekocht hebt en daar het probleem voorgelegd, maar ook daar wisten ze niet van dit probleem. Ik heb gevraagd wat de reparatie zou gaan kosten, want er zit jammer genoeg geen garantie meer op. De reparatie kwam zo belachelijk hoog uit dat ik maar beter een nieuwe kan kopen.....

Maar in ieder geval bedankt voor jullie reactie!!!!!
Sander

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
Ik weet niet waar je woont maar ik kan hem waarschijnlijk voor een gering bedrag voor je repareren.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Pagina: 1