Toon posts:

GNUPG en Openpgp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben zelf bezig geweest met het zoeken van informatie over GNUPG dit omdat ik gratis vervanger zoek van PGP. Nu werken de meeste mensen bij ons onder Windows dus is het handig een grafische User Interface te hebben voor mensen die GPG gebruiken. Nu wil ik de versie GNUPG-w32-cli 1.4.0a gaan gebruiken.

Er zijn twee bekende GUI voor windows:

WinPT
GPGshell

Echter is van WinPT bekend dat die niet overweg kan met GPG 1.4. (vraag is alleen is dat met de huidige versie ook nog?)

En de GPG shell lijkt mij dan de beste oplossing.

Nu is het de bedoeling dat we ook zelf een keyserver hosten echter heb ik er nog geen kunnen vinden voor windows. De enigste die ik tegen ben gekomen is openpgp voor linux is dit een goede keyserver wie heeft hier ervaring mee.

grtz
Dedicated

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier ervaring mee ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

BV --> SA, eens zien of het helpt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Ik weet niet hoe je gpg gaat gebruiken, maar enigmail voor thunderbird heeft een ingebouwde keymanager. De ontwikkeling van winpt ligt wel stil overigens. In gnome gebruik ik seahorse, misschien dat die geport is naar windows?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

Topicstarter
ucchan schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:26:
Ik weet niet hoe je gpg gaat gebruiken, maar enigmail voor thunderbird heeft een ingebouwde keymanager.
Het is de bedoeling om alleen files te encrypten en decrypten er hoeft geen plugin voor de mail client te zijn. Want de encrypten pakketen kun je ook versturen als bijlage.

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet met wat voor een programma het mogelijk is om een keyserver te hosten. Dit programma moet het liefst gratis zijn. Als je met google zoekt krijg ik alleen bestaande keyservers die gehost zijn.

alvast bedankt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is dat niet de Entropy Gathering Daemon die hiertussen staat: http://www.gnupg.org/(en)/download/index.html?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
De entropy Gathering deamon is een soort van RNG random number generator, maar ik had al een keyserver gevonden onder linux genaamd openpgp.
Pagina: 1