Om mijn stage hebben ze een probleem met het faxprogramma winfax 10.0 pro en ik mag dit gaan uitzoeken. Het probleem is al volgt:
- Winfax stopt op willekeurig tijden met senden / receive. De enige optie die we dan hebben is de pc waar winfax op staat opnieuw op te starten. Het grote probleem hiermee is dat er faxen verloren kunnen gaan.
We hebben al verschillende modems geprobeert, maar hebben allemaal het zelfde probleem. De tijd waarop het gebeurt is ook willekeurig.
Nu hebben we nog een hele mooie tron modem staan die 2 lijnen heeft. Maar ik krijg deze niet zo geconfigureert dat hij 1 lijn voor het zende gebruikt en de ander voor ontvangen.
Ik ben al dik een week aan het zoeken naar een oplossing via:
- got
- google
- news groepen
Ik heb dus uiteindelijk 2 vragen:
- Is het mogelijk om het zenden en ontvagen op te splitsen via 2 lijnen?
- Zoja, Hoedan ??
Misschien heeft iemand hier ook ervaring mee.
Met vriendelijk groet,
Caspar
P.s. Als de infomatie niet genoeg is of niet duidelijk genoeg is. Laat het me weten!
Systeem :
windows xp
winfax pro 10.0
sitecom modem of een tron modem
- Winfax stopt op willekeurig tijden met senden / receive. De enige optie die we dan hebben is de pc waar winfax op staat opnieuw op te starten. Het grote probleem hiermee is dat er faxen verloren kunnen gaan.
We hebben al verschillende modems geprobeert, maar hebben allemaal het zelfde probleem. De tijd waarop het gebeurt is ook willekeurig.
Nu hebben we nog een hele mooie tron modem staan die 2 lijnen heeft. Maar ik krijg deze niet zo geconfigureert dat hij 1 lijn voor het zende gebruikt en de ander voor ontvangen.
Ik ben al dik een week aan het zoeken naar een oplossing via:
- got
- news groepen
Ik heb dus uiteindelijk 2 vragen:
- Is het mogelijk om het zenden en ontvagen op te splitsen via 2 lijnen?
- Zoja, Hoedan ??
Misschien heeft iemand hier ook ervaring mee.
Met vriendelijk groet,
Caspar
P.s. Als de infomatie niet genoeg is of niet duidelijk genoeg is. Laat het me weten!
Systeem :
windows xp
winfax pro 10.0
sitecom modem of een tron modem
edit:
Ik heb ondertussen uitgevonden dat het mogelijk is via 2 lijnen. Maar dit is alleen als 2 modems hebt, de pc die wij gebruiken heeft 1 com poort
Ik heb ondertussen uitgevonden dat het mogelijk is via 2 lijnen. Maar dit is alleen als 2 modems hebt, de pc die wij gebruiken heeft 1 com poort
[ Voor 8% gewijzigd door Broken op 14-02-2005 10:28 ]
01101000 01100101 01101100 01110000