[Barcode Scanner] Datalogic Heron character probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 08:41
Ik zit met een probleempje,

We hebben hier op m'n werk een Datalogic Heron barcodescanner aangeschaft om onze mooie nieuwe stickers in te lezen :) Maar we willen een klein dingetje aanpassen.

Wij willen dat als de barcode begint met een 0 (1 of meerdere), dat die dan worden verwijdert. Maar als er een 0 in voorkomt na het 1e character die boven de 0 is dat hij die dan gewoon met rust laat.

voorbeeldje:

004756385 zou moeten worden: 4756385
4000382 zou moeten worden: 4000382

Heeft iemand ervaring met de software die DataLogic er standaard bij geeft (Sm@rtSet)? Ik zie door de bitjes de bytes nie meer...

Help! 8)7

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:00

JohnD

Bernd

Kan je niet even uitleggen wat je precies met de scanner doet? Stickers inlezen is erg algemeen.

start excel maar eens op en scan een nummer dat begint met een nul. Dat is toch wat je zoekt of niet?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Mishmash
Ik werk hier in een ziekenhuis, de barcodenummers komen overeen met de patientennummers. Alleen de software die de stickers print zet er (mits het nummer niet lang genoeg is) nullen voor om de lege ruimtes op te vullen.

Deze barcodescanner is programmeerbaar, wat we dus willen doen is dat zodra de barcodescanner en barcode inleest hij die nullen (die het sticker programma ervoor heeft gezet) weghaalt en alleen het patientennummer doorgeeft. Anders kan het administratieprogramma niks met de code...

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 16:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik denk niet dat de scanner dat kan: hij geeft gewoon de code door die hij leest. Je zou het in het invoerveld moeten programmeren dat voorloop nullen worden weggelaten.

• Mishmash
De scanner kan een hoop, ik kan bijvoorbeeld wel aangeven dat ie de eerste 2 tekens weg moet laten, of dat hij alle nullen eruit moet gooien. Maar ik kan maar nie instellen dat hij alleen de voorloop nullen eruit gooit.