Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remote PC checken op spyware

Pagina: 1
Acties:

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Ik wil meerdere PC's in mijn netwerkje remote kunnen scannen op spyware. Is dit mogelijk?
Of is er een anti-spywaretool die ik zonder al teveel moeite en overlast kan laten schedulen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Welke tools heb je al bekeken dan? En wat voldeed niet helemaal aan je wensen? Wat voor netwerk is het, welke OS's draaien er op, heb je uberhaupt al wat uitgezocht? :/

Verwijderd

Microsoft/Giant anti-spyware is schedule-baar, sterker nog: bij de install bied hij het aan. Daarnaast genereert hij een log-file, die je met wat eenvoudig script-werk wel in een share krijgt.

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Het is voor een 2000/XP netwerkje...

Ik zat eerst ook te denken aan remote shares te scannen, maar je hebt ook nog registry entries en processen die je ook wilt weggooien.

Daarom dacht ik aan een scheduled scanner op alle PC's.
Punt is dat mijn 'gebruikers' te laks zijn om anti-spyware tools te draaien/te updaten.

Ik zal eens naar dat MS product kijken, maar dat is zeker niet gratis...?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Werewolf schreef op maandag 14 februari 2005 @ 09:56:
Het is voor een 2000/XP netwerkje...

Ik zat eerst ook te denken aan remote shares te scannen, maar je hebt ook nog registry entries en processen die je ook wilt weggooien.

Daarom dacht ik aan een scheduled scanner op alle PC's.
Punt is dat mijn 'gebruikers' te laks zijn om anti-spyware tools te draaien/te updaten.

Ik zal eens naar dat MS product kijken, maar dat is zeker niet gratis...?
Dat MS product is volgens mij wel gratis. Mijn gedachten over jouw probleem:
- Laat je gebruikers niet onder een administrator account werken, dan kan de meeste spyware zich niet eens installeren
- Neem antispyware software op in de Startup groep
- Distribueer de signatures via netwerk zodat ze niet handmatig hoeven up te daten
- Distribueer alles via Active Directory
- Voedt je gebruikers op

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Dat is WEL gratis (joh!) maar verkeerd nog in een BETA fase.
Ben er wel erg over te spreken moet ik zeggen...
Pagina: 1