Toon posts:

Dane Elec geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!
Ik ben van plan om wat geheugen bij te gaan bestellen, en nou zat ik te denken aan een reepje van dane elec, er zit nu noname geheugen in dat op 133 Mhz CAS 2 draait, en nou zou ik natuurlijk graag dat nieuwe Dane Elec geheugen ook daarop willen gaan draaien. Heeft hier iemand ervaring mee, en trekt dit geheugen dat??

Verwijderd

M'n 256 mb reepje wil het niet. 1 keer geprobeerd en toen ging m'n pc'tje met opstarten letterlijk met een flits uit. Misschien toeval, maar ik ga het niet vaker proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz.......nou was ik van plan om 128 te halen, dus dat zal het dan misschien ook wel niet trekken.
Ik vroeg het me af omdat het me opviel dat ze Dane Elec ook apart CAS 2 geheugen verkopen, zou daaat betekenen dat het gewone CAS 3 geheugen van hun gewoon niet op CAS 2 draait?
Dane Elec heeft toch normaal gesproken Infineon chips? Die zouden dat toch makkelijk moeten trekken?

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Het hangt ervan af wat voor chips er op de module zitten. Dane-Elec maakt gebruik van Samsung (het meest stabiele), Infineon (het snelste) of NEC (precies er tussen in).
Ik heb hier zelf twee reepies 256 meg Dane-Elec liggen (afkomstig van Informatique).
Ze draaien probleemloos op een FSB van 154, maar CAS2 vinden ze niet lekker.

Memory Interleaving en Turbo setting is ook geen probleem voor dit geheugen.

Prima geheugen dus...en dat CAS2...ach...ik moet heel eerlijk zeggen dat dat naar mijn mening niet genoeg uitmaakt.

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks!
Ik ga nog eens het een en ander bekijken, ik heb alleen niet zo heel veel geld ervoor, dus het moet niet te duur zijn, iemand nog suggesties?
En ik wou ook inderdaad mijn Dane Elec geheugen bij Informatique gaan bestellen, goed bedrijf en niet heel erg duur.

Verwijderd

Dit staat op www.dane.nl

Quote:
Dankzij jarenlange relaties met de beste toeleveranciers in geheugen componenten, zoals Hitachi, Hyundai, Infineon(Siemens), Micron, Nanya, NEC, OKI, Samsung, Toshiba en Vanguard, kan Dane-Elec een constante en stabiele kwaliteit garanderen.

Plezier, ik heb een 256 mb reep met Infineon gehugen chippies erop, draait lekker!

Verwijderd

Dane-Elec 128 Mb CAS2 hiero.....Draait lekker op 133Mhz cas2...scoort hoger in SisoftSandra dan de Athlon 1Ghz 256Mb :9

436/540 Mb/s
Pagina: 1