Toon posts:

[XP] Keyboard repeat rate verhogen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dmv google of GoT search kom ik er niet uit: ik wil mijn keyboard repeat rate verhogen. Dus hoger dan het maximale wat valt in te stellen in de control panel want dat is echt veels te langzaam voor mij.

TweakUI biedt deze optie in elk geval niet. Betekent dat dat het simpelweg niet mogelijk is of weten jullie een andere manier? Vreemd dat ik dus nauwelijks tegenkom op Google en GoT. :/

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03-2025
Control Panel > Keyboard ? ;)

Verwijderd

in de bios kun je het aanpassen

Verwijderd

Topicstarter
Als je nou eerst eens leest:
Dus hoger dan het maximale wat valt in te stellen in de control panel want dat is echt veels te langzaam voor mij.

Verwijderd

Topicstarter
Typematic rate, maar dat geldt voor zover ik weet alleen voor PS/2 toetsenborden en maximaal 30 tekens per seconde ofzo? Gebruikt Windows dat wel; is dat niet enkel voor DOS? En sowieso heeft dat geen effect op een USB keyboard, denk ik.

Verwijderd

probeer eens ff een ander toetsenbord op je pc aan te sluiten, dan weetje iig zeker dat 't aan je toetsenbord ligt en niet aan je windows/bios/doorvoersnelheid moederbord :)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
Zou je nog even vermelden over welk os we het hebben? :)

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP SP2, sorry. :)

@Rayen16: het is niet alsof iets niet werkt wat wel zou moeten werken; ik zie gewoon nergens een optie om de repeat rate verder te verhogen. Als ik hem op minimaal zet werkt dat prima (heel langzaam) en als ik hem op maximaal zet werkt dat ook. Probleem is dat ik dat maximale veels te langzaam vindt, dus ik zoek een manier om dat verder te verhogen, bijvoorbeeld door een waarde in het register te veranderen.

Maar het feit dat Google me hierover bijzonder weinig laat weten, doet me vermoeden dat het misschien gewoon niet mogelijk is. Alleen TweakXP zou misschien nog kunnen, maar dat is een commerciëel programma voor zover ik weet.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
Je zou even een reg monitor van Sysinternals kunnen pakken, deze start je en laat je het register monitoren. Daarna ga je naar het control panel en speel je even met de repeat rate, als het goed is wordt er nu een key aangepast. Deze zou je handmatig kunnen aanpassen met regedit..

Verwijderd

Topicstarter
Sneaky. ;)

Ik ga het eens proberen. :)

Verwijderd

Topicstarter
rundll32.exe wijzigt HKCU\Control Panel\Keyboard\KeyboardSpeed naar "31".

Ik heb hem nu op 50 gezet, maar nog geen effect. Denk dat ik moet rebooten ofzo.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-04 16:03

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik denk dat het wel effect zal hebben, maar alleen binnen de grenzen die gesteld zijn en die je vroeger ook met MODE kon instellen. Ofwel: RATE (KeyboardSpeed) van 1 tot 32 (2.0 tot 30.0 char/sec) en DELAY (KeyboardDelay) van 1 tot 4 (0,25 tot 1 seconde). Alleen lijkt het erop dat je in XP de 32 niet in kunt stellen en dat 31 het hoogste is.

Ik verwacht niet veel succes dus.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Nou die instelling heeft dus geen ene effect, ook niet na rebooten. Ik denk dat MS heel mietig de maximum en minimumwaardes hardcoded heeft geimplementeerd. Want als ik kijk naar de delay dan is die 0. Nou een delay is nooit nul want dan zou hij helemaal niet wachten; het is gewoon de laagst mogelijke waarde. Als ik de Repeat rate op z'n laagst zet gaat deze ook naar 0.

Gewoon bar slecht dus, waarschijnlijk is het niet mogelijk de repeat rate hoger te zetten. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 09:48 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die waarden zijn als ik me niet vergis hard vastgesteld. Heb dat eens in een msdn-document gelezen ...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Great. Weer een reden om een keer over te stappen.

Ik weet niet wat jullie prettig vinden, maar ik erger me behoorlijk aan de lange wachttijd met het scrollen van de cursorkeys door php code heen.

Ik ben iemand die snel wilt werken en me snel erger aan wachten op mn PC. ;)
Zou verdomme andersom moeten zijn.

Verwijderd

probeer dit anders is : http://www.winguides.com/registry/display.php/652
werkte bij mij niet maar wie weet bij jouw wel ;)
'k'heb maar een nieuw 5 eurie cheapass toetsenbord gekocht , die deed het prima :*)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-04 16:03

Maasluip

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:58:
Great. Weer een reden om een keer over te stappen.

Ik weet niet wat jullie prettig vinden, maar ik erger me behoorlijk aan de lange wachttijd met het scrollen van de cursorkeys door php code heen.
Page-up/Page-down gebruiken? Haal je tijdens scrollen wel 30 keystrokes/sec? Het kan best zijn dat als je een brakke editor hebt deze niet eens zo snel update.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1