Toon posts:

Het verschil tussen een Dutchtone en Liebertel abo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu te twijfelen tussen een Liebertel en een Dutchtone abbo.
Bij beide abbo's krijg je de zelfde telefoon, alleen de prijs van een Liebertel abbo is duurder dan die van een Dutchtone.
Ik vraag mij af of het uitmaakt welk abbo je hebt in het buitenland, omdat ze bijv contracten hebben met andere aanbieders.
De telefoon is voornamlijk bedoelt om in bijv Duitsland, Tsjechie en Cyprus te kunnen bellen.

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

De tarieven voor bellen in het buitenland zullen wel verschillend zijn. Op de site van de betreffende aanbieder staat vast wel een lijstje.

Byteripper.

Verwijderd

M, ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Ze hebben beide natuurlijk contracten met buitenlandse providers.

Het enigste verschil waarop ik zou beslissen is het geld. Hoe zit het dsu met de tarieven met de twee abo's in het buitenland..

Verwijderd

Topicstarter
De belkosten maakt niet zoveel uit, omdat hij vooral voor "bereikbaar zijn" is bedoelt.
Wel krijg je bij Dutchtone 25 gulden beltegoed gratis, dat ook in het buitenland geldig is.
Liebertel geeft ook 25 gulden, maar is niet geldig in het buitenland.
Dus als Dutchtone een net zo goed bereik geeft als Liebertel, dan neem ik Dutchtone, anders Liebertel.

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het bereik van Dutchtone hangt nogal af van waar je woont, in de ene plaats is het perfect, en in de andere plaats weer erg slecht.

Libertel heeft vrijwel overal ontvangst.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
ja , maar dat laatste maakt in buitenland weer niks uit

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 januari 2001 17:18 schreef StanTheMan het volgende:
ja , maar dat laatste maakt in buitenland weer niks uit
Dat weet ik dus niet. Volgens mij hebben aanbieders namelijk contracten met de aanbieders in het buitenland.
En ik weet niet of Dutchtone zulke goeie contracten heeft met de aanbieders in het buitenland.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
ja, wel

Verwijderd

Dutchtone heeft zeer goede roaming partners, over het algemeen meer dan Libertel. Dutchtone is nl. dochter van France Telecom en die hebben weer erg veel contacten.

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
op www.gsmworld.com kan je precies zien welke provider contracten heeft met providers in het buitenland

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 04:16 schreef phish het volgende:
Dutchtone heeft zeer goede roaming partners, over het algemeen meer dan Libertel. Dutchtone is nl. dochter van France Telecom en die hebben weer erg veel contacten.
Libertel is dochter van VodaPhone.
VodaPhone (of Fone) is het grootste mobiele belbedrijf van Europa. Dus met partners zal het bij hun wel goed zitten.

Waarschijnlijk kan je in het desbeteffende land kiezen welk netwerk je wil. Je kan dus zelf de beste kiezen!

Ik denk nog steeds dat het erg weinig uit maakt in kwaliteit, dus ik zou gewoon de goedkoopste nemen. Je moet dan ff op bellen.com ofzo kikjen naar de tarieven........
Pagina: 1