Toon posts:

alternatieve browser openen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje: kan ik door een bepaald tag/php script bijvoorbeeld bij windows users ipv firefox Internet Explorer laten openen om een site te bezichtigen? Niet dat ik een site heb die dat nodig heeft, maar omdat sommige programma's niet werken in Firefox.. Bijvoorbeeld: Rabobank internet bankieren, iNotes webmail en bepaalde muziekstreams (bijvoorbeeld 3fm online-stream). Of te wel, ik ben gewoon nieuwschierig..

Dus om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen, gaarne een antwoord :)

gegroet!

Verwijderd

dat heb ik ook eens geprobeerd. het kan wel, maar de gebruiker krijgt altijd zo'n popup of het exe-bestand moet worden uitgevoerd, dan wel opgeslagen, dan wel annuleren, etc...

en da's eigenlijk maar goed ook :)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Nee dat kan niet.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 02:20:
dat heb ik ook eens geprobeerd. het kan wel, maar de gebruiker krijgt altijd zo'n popup of het exe-bestand moet worden uitgevoerd, dan wel opgeslagen, dan wel annuleren, etc...

en da's eigenlijk maar goed ook :)
het is dus niet mogelijk zonder een exe bestand?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 02:33:
[...]

het is dus niet mogelijk zonder een exe bestand?
nee. als je een gewone link geeft zal windows de standaard browser pakken (firefox dus), dus zal je iexplore.exe (met parameters) moeten aanroepen.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

shell:// is uitgeschakeld en direct c:\program files\Internet Explorer\Iexplorer.exe openen via een weblink is zoals begrijpelijk uitgeschakeld! Het linkje zal wel openen maar als download..niet als het starten van een programma...

Ik voel me al veel veiliger :-)

There is no place like ::1

Verwijderd

precies, dat bedoel ik dus ook :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 21:16

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Voor FireFox is er toch een extensie "open in Internet Explorer"?

Het is geen link op een website, maar je kunt wel makkelijk even overschakelen als je een website tegenkomt die niet optimaal werkt onder FireFox.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Johnny schreef op maandag 14 februari 2005 @ 10:19:
Voor FireFox is er toch een extensie "open in Internet Explorer"?
https://update.mozilla.or...on=firefox&id=35&vid=1179

Professionele website nodig?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 13:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

In theorie zou het misschien mogelijk zijn een native Firefox bestand te openen, misschien een XBL of een XUL bestand, welke de site opent? in dat geval kun je het bestand aanbieden en als de gebruiker een mozilla-browser heeft, opent hij het bestand in mozilla ...

ik vermoed echter dat mozilla dit wel onder een strenge veiligheidsrestrictie heeft en minstens expliciete waarschuwingen geeft dat dit mogelijk schadelijk zou kunnen zijn, omdat, als het zomaar zou werken het wel degelijk een potentieel gevaarlijke exploit zou kunnen zijn ...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 22:17
Van die 3FM webstream heb ik zelf ook last, ik heb er al een mailtje over gestuurd in de tijd dat de gehele site nog slecht draaide onder IE. Ze vertelden mij dat ze het zouden oplossen.
Pagina: 1