Toon posts:

smtp closed na apt-get upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisterochtend een apt-get upgrade van mijn debian servertje kernel 2.4.26-1-686-smp unstable gedaan en alles leek prima te werken. Tot ik me realiseerde dat ik al een tijdje geen mail meer kreeg. Nu blijkt dat na de upgrade m'n smtp port gesloten is terwijl ik die in m'n iptablesscript ( iptables v1.2.11 ) toch echt open zet. De meeste poorten die open gezet moeten worden voor binnenkomend verkeer staan wel gewoon open zoals de imap port en de http port. Als ik handmatig de regel inklop om de smtp port open te zetten krijg ik de volgende melding:
elephant:/# iptables -A input -i eth0 -p tcp --dport 25
iptables: No chain/target/match by that name
Iemand enig idee waardoor dit probleem veroorzaakt wordt en hoe ik het oplos, ik wil zo graag weer mail ontvangen.... :'(
Bij de upgrade werden naar mijn weten zowel postfix als iptables ge-upgrade.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je iptables regel klopt van geen kant, "input" bestaat niet, dat moet "INPUT" zijn, je geeft geen actie op, en -o kun je niet gebruiken met INPUT.
iptables -I INPUT -p tcp --dport 25 -j ACCEPT lijkt er meer op denk ik, desnoods met -i eth0 erbij.

Verwijderd

Topicstarter
blaataaps schreef op maandag 14 februari 2005 @ 02:15:
Je iptables regel klopt van geen kant, "input" bestaat niet, dat moet "INPUT" zijn, je geeft geen actie op, en -o kun je niet gebruiken met INPUT.
iptables -I INPUT -p tcp --dport 25 -j ACCEPT lijkt er meer op denk ik, desnoods met -i eth0 erbij.
Klopt, dat moet natuurlijk INPUT zijn. Zo staat 'ie ook in m'n scriptje (en alle andere regels die wel geaccepteerd worden) dat voor de upgrade gewoon werkte.
Als ik het scriptje draai dan worden daar geen foutmeldingen over gegeven maar die poort blijft dicht terwijl ik toch echt niets aan dat script heb veranderd.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:45
Poort is gewoon "closed" bij een portscan? Dan draait gewoon je mailserver niet.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op maandag 14 februari 2005 @ 10:48:
Poort is gewoon "closed" bij een portscan? Dan draait gewoon je mailserver niet.
Niet echt een mooie oplossing, maar postfix starten lukt wel maar had geen resultaat dus ik heb gewoon postfix eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd en de boel draait weer. Bedankt voor de hulp. ;)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Blijkbaar lukte postfix starten dus niet. Maargoed, met weinig informatie kunnen wij ook niet helpen natuurlijk. Volgende keer kun je wel wat meer troubleshoot-stapjes zelf doen voor je een topic opent volgens mij :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.