Toon posts:

wireless internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Topcom router met een vaste internetverbinding (telenet) en een wireless verbinding op aangesloten. De vaste doet het maar de wireless sinds kort niet meer. In explorer krijg ik onderaan iets van c:\windows\...\dnserror . Op m'n laptop (draadloos) heb ik de drivers opnieuw geïnstalleerd en alles standaard aangeklikt maar ik krijg het gewoon niet aan de praat (terwijl het voordien gewoon plug en play was eigenlijk).

Dit zijn de gegevens van m'n Laptop:
IP 192.168.1.100
Sub Mask 255.255.255.0
St gatew 192.168.1.1
DHCP serv 192.168.1.1
DNS server 192.168.1.1

M'n vaste verbinding heeft als enige verschil het IP adres nl.
IP 192.168.1.101

Wat moet ik doen want ik geraak er precies echt niet meer aan uit.

Verwijderd

weet je zeker dat je de dhcp server van je AP uit hebt staan?

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je dhcp server van m'n router?

Volgens de handleiding van m'n router moet die ge-enabled zijn.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 02:41 ]

Verwijderd

nee, die van je AP. als die van je router aan staat moet je die van je AP uit zetten anders krijg je 2 dhcp servers die elkaar in de weg zitten en dan zou je dit soort problemen kunnen krijgen.

overigens "moet" je helemaal niets hoor, niemand houdt je tegen om met vaste ip's te werken :)

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 15:57
En heb je de DNS niet verkeerd? Bij mijn wireless verbinding zal ik als voorbeeld noemen, mn laptop:

IP: 192.168.1.102
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DHCP: Uit (Vaste IP's)
DNS Server(s): 195.121.1.34
195.121.1.66

(DNS van Internet-Provider)

Probeer eens de DNS adressen op te zoeken en deze in te stellen, dan heb je kans dat het al snel wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 02:55:
nee, die van je AP. als die van je router aan staat moet je die van je AP uit zetten anders krijg je 2 dhcp servers die elkaar in de weg zitten en dan zou je dit soort problemen kunnen krijgen.
waar vind ik die AP eigenlijk? Is dat acces point (sorry heb daar nog niet echt van gehoord)

DNS servers invullen (ik denk wel de juiste) gaf nog steeds hetzelfde. Kan ik die ergens opvragen eigenlijk? (hoewel dit niet het probleem is lijkt mij, want dit heeft altijd op automatisch gestaan)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:25:
[...]

waar vind ik die AP eigenlijk? Is dat acces point (sorry heb daar nog niet echt van gehoord)
ja. gewoon het wireless ding dat je aangesloten hebt op je router. tenminste, dat begreep ik uit je OP. misschien heb ik het niet helemaal goed gelezen en heb je gewoon een wifi-router, idg moet je je nix aantrekken van wat ik zei :)
DNS servers invullen (ik denk wel de juiste) gaf nog steeds hetzelfde. Kan ik die ergens opvragen eigenlijk? (hoewel dit niet het probleem is lijkt mij, want dit heeft altijd op automatisch gestaan)
DNS staan wel op de pagina van je provider. die kun je invullen, je kan ook gewoon je gateway (router) opgeven als DNS, die stuurt alle DNS requests netjes door. als je hem op automatisch zet krijg je waarschijnlijk gewoon die van je router.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:48:
[...]
ja. gewoon het wireless ding dat je aangesloten hebt op je router. tenminste, dat begreep ik uit je OP
.
Idd, zo'n PCMCIA draadloos kaartje voor m'n Laptop, ook van Topcom.

Ik heb deze gewoon zo geconfigureerd zoals beschreven staat. Bij IP instellingen staat DHCP ingeschakelt, zoals bij m'n vaste verbinding.

Even herhalen, m'n draadloze netwerkverbinding geeft aan dat ze werkt. Verbinding met het internet werkt helaas niet (ook msn enzo werkt niet)

DNS wil ik niet mee prullen want het heeft voordien ook zonder enig 'invulwerk' gewerkt. Dat lijkt mij handiger.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar zou het om spyware gaan die m'n dns instellingen zit te veranderen. Ik hoop dat ik het met ad-aware opgelost krijg? Kan ad-aware ook .exe's verwijderen? Blijkbaar zou het gaan om een moeilijk verwijderbare .exe in één of andere registry.

http://forums.maddoktor2....cf93675966&showtopic=1715

(ik kreeg het te horen van een helpdeskmedewerker van m'n router, blijkbaar hebben ook andere er last van)
Pagina: 1