Pinnacle 8.6 - Resolutie opkrikken naar (minstens) 1024X768?

Pagina: 1
Acties:

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik heb van de week een Pinnacle PCTV Rave gekocht om bandjes van de camera (Sony Hi8) over te zetten naar m'n PC, en gebruik daarvoor Pinnacle Studio 8.6.

Alleen, tot mijn grote ergernis, kan ik niet verder gaan dan een resolutie van 720 X 576, en irriteer ik me aan de slechte kwaliteit van de film. In .avi of .mpeg, maakt niet uit, allebei is het waardeloos. Is er een manier om de resolutie op te schroeven naar (minstens) 1024 X 768?

Of weet iemand een ander programma waar dit wel mee kan?

• the_scientist
*kick*
Modbreak:Kicken binnen 24 uur wordt niet gewaardeerd; laat dit achterwegen hoe belangrijk jij jouw probleem ook vindt

[ Voor 91% gewijzigd door Spider.007 op 14-02-2005 17:44 ]

Verwijderd

Beter neem je dan een PVR kaart met Hardwarematige MPEG2 encoding.
720x5nogiets is een redelijk standaard formaat voor MPEG2. Als je dit op je TV afspeelt moet dat er toch netjes uitzien. Krijg je veel frame-drops, dus mis je veel frames, dan kan je machine/TVkaart de encoding niet aan.

• the_scientist
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:53:
Beter neem je dan een PVR kaart met Hardwarematige MPEG2 encoding.
720x5nogiets is een redelijk standaard formaat voor MPEG2. Als je dit op je TV afspeelt moet dat er toch netjes uitzien. Krijg je veel frame-drops, dus mis je veel frames, dan kan je machine/TVkaart de encoding niet aan.
Framedrops zijn 0.

Verder heb ik het geld niet voor een andere kaart, als mijn wensen technisch niet mogelijk zijn dan is dat jammer. Maar als iemand een ander pakket weet waarmee dit wel kan, dan hoor ik dit graag.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

De camera / tv geeft domweg geen beter signaal dan die 720... Heeft dus totaal geen zin om op 1024 te gaan lopen capturen :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• the_scientist
Nvidiot schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:05:
De camera / tv geeft domweg geen beter signaal dan die 720... Heeft dus totaal geen zin om op 1024 te gaan lopen capturen :)
Raar. Ik zie wel degelijk een groot verschil in kwaliteit als ik de cam op de TV aansluit, en wanneer ik het bestand bekijk wat de PC ervan heeft gemaakt.

Nou ben ik net 1 dag met video bezig, dus lach me alsjeblieft niet uit...

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Dan heb je waarschijnlijk je compressie te hoog staan, krijg je wel mooi kleine bestanden, maar het ziet er niet uit dan. Let wel: op je pc zien tv beelden er voor geen meter uit.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• the_scientist
Nvidiot schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:13:
Dan heb je waarschijnlijk je compressie te hoog staan, krijg je wel mooi kleine bestanden, maar het ziet er niet uit dan. Let wel: op je pc zien tv beelden er voor geen meter uit.
Nee, zover ben ik al wel ;)

De compressie heb ik op DVD-kwaliteit staan, het uiteindelijke bestand werd dik 4 gig voor ong. een uurtje.

Wat is eigenlijk beter: de gegevenssnelheid zo hoog of zo laag mogelijk?

Ik heb hem hier op z'n hoogst staan.

En qua invoer: S-Video of composiet?

[ Voor 17% gewijzigd door the_scientist op 14-02-2005 14:32 ]

• the_scientist
http://www.frozen-land.com/video2.mpg

Dit heb ik nu als videobestand, is dit het hoogste wat ik uit Pinnacle 8.6 kan trekken, of kan ik nog betere kwaliteit krijgen?

Suggesties voor andere pakketten zijn welkom, mits daarmee de kwaliteit omhoog gaat.

• the_scientist
Nog even een kick, aangezien er wat spoed achter de opnames zit.
Modbreak:Kicken binnen 24 uur wordt niet gewaardeerd; laat dit achterwegen hoe belangrijk jij jouw probleem ook vindt

[ Voor 49% gewijzigd door Spider.007 op 14-02-2005 17:44 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
the_scientist schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:50:
Nog even een kick, aangezien er wat spoed achter de opnames zit.
Hogere kwaliteit kan idd niet, of je moet 't naar HDTV ofzo willen omzetten,alleen no-way dat je cam dat slikt. Kwaliteit wordt wel bepaald door de gebruikte compressie zoals gezegd.

Neem eens een stuk op naar raw avi, en kijk hoe de kwaliteit dan is?

• the_scientist
DJSmiley schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:11:
[...]

Hogere kwaliteit kan idd niet, of je moet 't naar HDTV ofzo willen omzetten,alleen no-way dat je cam dat slikt. Kwaliteit wordt wel bepaald door de gebruikte compressie zoals gezegd.

Neem eens een stuk op naar raw avi, en kijk hoe de kwaliteit dan is?
Had ik al geprobeerd, en de kwaliteit is bijna identiek. Volgens mij is MPEG2 nog net een slagje beter.

Helaas, dan hou ik het lekker zo.

Nog 1 vraagje: waarom zou de cam dat niet slikken, die staat daar toch los van?

• the_scientist
Ik heb nu een filmpje van m'n camera naar m'n PC getrokken. Alleen: m'n camera heeft enkel een audio-aansluiting voor links, rete irritant dus. Is er een mogelijkheid om ook geluid op rechts te krijgen?

Zelf dacht ik aan:

geluidsspoor rippen
in Soundforge het linkerkanaal kopieren naar het rechterkanaal
invoegen als achtergrondmuziek in Pinnacle
standaardvolume van de film uitzetten

Is dit te doen, en met welk programma kan ik het geluid rippen vanaf de film?
Pagina: 1