Ik krijg in mijn Gentoo Linux met kernel 2.6.10-r6 de scroller van mijn Logitech Dual Optical USB muis niet aan de praat.
Echter had ik toen een /dev/usbmouse als Device locatie en nu vond ik, toen ik hem instelde een mice (welke mijn touchpad is volgens mij, in ieder geval werkt die
) en een mouse0, die heb ik toen voor mijn USB muis ingevuld maar nu ik weer kijk staan er nog een mouse1 t/m mouse3 bij terwijl ik echt maar 2 muizen heb (met touchpad meegerekend). Komt dit door udev of heb ik iets fout gedaan?
Dit heb ik in mijn xorg.conf staan, ik heb het ook met (5 buttons, scroller op 4 en 5) geprobeerd maar dat hielp niks. Deze instellingen vond ik op een site en waren volgens die site goed voor de Logitech Dual Optical. Overigens kreeg ik hem onder 2.4 wel aan de praat met ongeveer gelijke instellingen (toen met 5 buttons en scroll op 4 en 5).Section "InputDevice"
Identifier "USB Mouse"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "IMPS/2"
Option "Device" "/dev/input/mouse0"
Option "Buttons" "6"
Option "ZAxisMapping" "5 6"
EndSection
Echter had ik toen een /dev/usbmouse als Device locatie en nu vond ik, toen ik hem instelde een mice (welke mijn touchpad is volgens mij, in ieder geval werkt die