Toon posts:

[2000] boot van 7 minuten, daarna alles ok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb de zoekfunctie reeds gebruikt en enkele voorgestelde oplossingen geprobeerd, maar niets daarvan heeft geholpen.

ik heb de volgende pc:

intel celeron 433
intel 810 chipset
192 mb ram
8 gig hd

hierop heb ik deze week nog windows 2000 adv server geinstalleerd.

het booten verloopt als volgt:
na de succesvolle memory test e.d. zou het windows loading scherm moeten komen (met die progress bar) maar dat is helaas niet het geval. In plaats daarvan krijg ik een zwart scherm voor wel ZEVEN MINUTEN lang. Daarna krijg ik windows loading scherm en kan ik vervolgens inloggen zonder problemen. Eenmaal in windows zelf verloopt alles soepel, nergens problemen mee.

ik heb ook geboot met bootlog aan, en kreeg het volgende: http://www.turbokeutel.nl/log.htm.
Ik zie daar staan dat enkele drivers niet geladen zijn. Kan het daarmee te maken hebben?

Formatteren en opnieuw installeren helpt niet, dat heb ik al 2x gedaan.

Heeft iemand enig idee waar dit probleem zou kunnen liggen en hoe dit opgelost kan worden?

Alvast bedankt!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het klinkt mij eigenlijk meer in de oren alsof je PC ergens in het bios op zoek is naar iets, en uiteindelijk pas Windows opstart :)

Heb je dit probleem ook als je iets van CD start bijvoorbeeld? :)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-04 20:19

star-saber

Ryzen

toevallig een usb card reader in de machine ?
zoja schakel die eens uit of iets anders van opslag en usb ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Natuurlijk kan het met de niet geladen drivers temaken hebben. Wat geeft bootvis als punten waarop lang gewacht moet worden?

Welke oplossingen heb je geprobeerd? Het is op GoT erg belangrijk dat je dat aangeeft, zodat we geen dubbele dingen adviseren. Welke drivers zijn bijvoorbeeld niet geladen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
het volgende heb ik geprobeerd zonder succes:

ik heb alle niet noodzakelijke devices losgekoppeld en daarna geprobeerd te booten.

ik heb de hd geformatteerrd, partities verwijderd en opnieuw aangemaakt, windows opnieuw geinstalleerd.

ik heb de hd gedefragmenteerd zoals aangeraden werd in een topic met een soortgelijk probleem.

Verwijderd

Topicstarter
star-saber schreef op maandag 14 februari 2005 @ 10:51:
toevallig een usb card reader in de machine ?
zoja schakel die eens uit of iets anders van opslag en usb ?
heb geen enkel usb apparaat aangesloten

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:32

Reinier

\o/

Misschien probeert je pc vanaf het netwerk te booten? Probeer die optie eens uit te schakelen in je bios.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:04:
Natuurlijk kan het met de niet geladen drivers temaken hebben. Wat geeft bootvis als punten waarop lang gewacht moet worden?

Welke oplossingen heb je geprobeerd? Het is op GoT erg belangrijk dat je dat aangeeft, zodat we geen dubbele dingen adviseren. Welke drivers zijn bijvoorbeeld niet geladen?
hoe start ik bootvis? ben ik niet echt bekend mee...

en de drivers die niet geladen worden staan in de log die ik gepost heb: http://www.turbokeutel.nl/log.htm

Verwijderd

Topicstarter
ik ben iets vergeten te zeggen wat er mogelijk ook mee te maken kan hebben.

ik heb dus een cdromdrive en een cdbrander.

eenmaal in windows ziet ie alleen de cdromdrive, en niet de cdbrander. ik heb de kabels goed zitten zover ik weet, en naar mijn weten is het apparaat niet defect.

ik heb al geprobeerd te booten met de cdbrander losgekoppeld, maar het probleem was er nog steeds.

zou het te maken kunnen hebben met dat secondary/primary master/slave gebeuren? ik ben daar niet zo'n held in...zou niet weten waar ik dat in moet stellen.

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 13:43
op elke huidige cdrom/rw drive staat een legenda met daarop jumpersettings voor slave/master

en een ide-kabel moet ook juist aangesloten worden: je heb 3 connectors, de eerste moet in het moederbord, daarna heb je het langste stuk kabel, en daarna weer 2 connectors die relatief dicht bij elkaar liggen, de middelste van de 3 gaat in de slave en de buitenste gaat in de master

ander advies is: de harde schijf altijd proberen als master in te stellen en de cdrom drives als slave of op de 2e ide aansluiting als master enof slave

Verwijderd

Topicstarter
ok, blijkbaar stonden zowel de cdrom als de cdrw op master op dezelfde IDE kabel.

heb de brander als slave ingesteld. Deze wordt nu ook gezien door de pc, maar het oorspronkelijke probleem is helaas nog niet verholpen :/

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je net voor het booten op 'F8' drukt - duurt het dan ook 7 minuten voor dat je dat menutje krijgt? :)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb dit probleem wel eens gezien en daar was de optie "use usb legacy devices" in het bios de boosdoener, ik weet niet of het bios deze optie heeft (of een gelijkende optie) maar misschien is het het proberen waard.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:18:
Als je net voor het booten op 'F8' drukt - duurt het dan ook 7 minuten voor dat je dat menutje krijgt? :)
nop, dat krijg ik wel direct.

als ik dan voor bijv veilige modus kies gaat ie daarna alsnog 7 minuten ratelen.

Verwijderd

Topicstarter
Magic schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:22:
Ik heb dit probleem wel eens gezien en daar was de optie "use usb legacy devices" in het bios de boosdoener, ik weet niet of het bios deze optie heeft (of een gelijkende optie) maar misschien is het het proberen waard.
ik zal kijken of ik die optie ergens kan vinden

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:56:
ik ben iets vergeten te zeggen wat er mogelijk ook mee te maken kan hebben.

ik heb dus een cdromdrive en een cdbrander.

eenmaal in windows ziet ie alleen de cdromdrive, en niet de cdbrander. ik heb de kabels goed zitten zover ik weet, en naar mijn weten is het apparaat niet defect.

ik heb al geprobeerd te booten met de cdbrander losgekoppeld, maar het probleem was er nog steeds.

zou het te maken kunnen hebben met dat secondary/primary master/slave gebeuren? ik ben daar niet zo'n held in...zou niet weten waar ik dat in moet stellen.
Ik heb zo'n vermoeden dat ik weet wat je probleem is.

De voeding; waarom? nou kijk:

Hiervoor had ik zo'n standaar cheapy voeding van 400 watt, daar had ik op aangesloten:

3 HDD's
brander
fdd
en de rest van de prut.

Als ik alle 3 schijven aangesloten had (1 is een schoolbracket) dan start ik windows op. maar dan ziet hij van de schijven niet.
ik kijk in de bios, en nee hoor, geen schijf. Ook het laden van windows (XP) duurde ontzettend lang, dat balkje van xp ging ongv 26x voorbij.

Haalde ik een schijf eruit (de bracket) Dan was windows rete snel, (balkje ging een halfx voorbij)

Nu heb ik een nieuwe voeding(450watt coolermaster á 85 euro) +vgakaart gekocht (6800gt)
En met alle 3 de schijven erin, start windows goed, en snel (ook een half x voorbij het windowsload balkje)

Deze voeding geeft gewoon een veel stabielere spanning, en meer kracht. Zo werkt al m'n hardware perfect en is m'n systeem bloedsnel.

Zo zie je maar weer wat een verschil een voeding kan geven!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:37:
ok, blijkbaar stonden zowel de cdrom als de cdrw op master op dezelfde IDE kabel.

heb de brander als slave ingesteld. Deze wordt nu ook gezien door de pc, maar het oorspronkelijke probleem is helaas nog niet verholpen :/

Verwijderd

was dit een quote voor mij?

Je voeding kan alsnog te zwaar belast zijn he, trek alles er eens uit behalve; mobo, hdd.

Verwijderd

Topicstarter
jep, ik wilde duidelijk maken dat het niet aan de voeding lag dat mijn cdrw niet te zien was.

misschien dat het bootverhaal er wel mee te maken heeft, wie weet.

ik heb al eens geprobeerd om alle drives op hd na los te koppelen, maar hielp niets.

ik heb nu een ander moederbord geleend van iemand die ik vanavond ga testen, misschien dat dat helpt.
Pagina: 1