Asus A8V boot niet met Hauppauge PVR-500

Pagina: 1
Acties:

• The Guide
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 12:52
Howdy,

Mijn nieuwe Asus A8V boot niet met een Hauppauge PVR-500 erin. Zonder deze PCI kaart loopt alles, zodra de kaart erin zit kom in niet voorbij POST.

Inmiddels heb ik de IRQ-meldingen vanuit de BIOS bekeken. In eerste instantie had de VGA-kaart dezelfde IRQ als de Hauppauge PVR500. Door een ander PCI-slot te kiezen is dat verholpen. Nu heb ik drie IRQ's achter de PCI bridge, #3 en #5 voor een Multimedia device (de PVR500) en #11 voor de VGA. Voor de rest staat dus echt alles uit (USB, 1394, SATA, LAN, Serial Ports, Parallel Port, Game Port, AC'97 audio). Ik vraag me af of er nog conflicten kunnen zijn.

Ik gebruik 2 x 256 MB (TwinMOS) in dual channel, ook dit al gewijzigd naar 1 x 256 MB. Maakt ook niets uit. Zelfs de HD afgekoppeld, maakt ook niets uit. Hauppauge kaart eruit en tjoepla, dan werkt het weer. De BIOS is geupdate naar de laatste versie, daarna ook de huidige beta release geflashed, 't maakt allemaal niks uit.

Als niets lukt kan de PVR500 in m'n oude systeempje plaatsten en kijken wat daar gebeurt. Vooralsnog ga ik er niet vanuit dat mijn PVR500 defect is. Ik heb het probleem vaker gezien maar zonder een oplossing die bij mij werkt.

http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showtopic=2608

http://www.msmediacenter.nl/topic.asp?TOPIC_ID=43

Als er ideeen zijn voor wat te doen, laat a.u.b. even iets weten....

The Guide

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ziet eruit als een DOA.

Ik zou inderdaad even kijken wat ie in een ander systeem doet. Start hij dan ook niet op, dan is de kaart DOA.

• The Guide
Howdy,

Nope, geen DOA. Ik heb de Hauppauge PVR-500 in mijn PIII mobo gezet, werken. Ik heb ook een ordinaire LAN PCI kaart in mijn A8V gezet, werken. Het is de combinatie van de A8V en de PVR-500. Op de Benelux-site van Hauppauge geeft een medewerker van Hauppauge aan dat de PVR-500 een moeilijke kaart is en dat het probleem ligt bij de BIOS-sen van sommige mobo's. Op de UK-site van Hauppauge loopt ook een draad over exact dit probleem.

http://www.hauppauge.co.u...d.php?t=2212&page=1&pp=10

In de UK heeft Hauppauge aangegeven dat ze samen met Asus werken aan dit probleem. Da's in ieder geval erkenning van het probleem.

Tja, dan heb ik drie opties denk ik:
1: wachten op een BIOS update o.i.d., maar hoe lang?
2: proberen de PVR-500 in te ruilen voor een PVR-150 of PVR-250
3: proberen de A8V in te ruilen voor een ander S939 mobo

Tenzij iemand het licht heeft gezien .... dan hoor ik dat graag.

The Guide

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:26

Mojo

The Power Within

Kaart maakt ook nergens toevallig kortsluiting met je moederbord ofzo?

Maar ik denk zelf, dat als ze al aangeven dat er met sommige borden problemen zijn, dat het daar simpelweg aan ligt. Ik zou wachten op een biosupdate iig ;) Mail eventueel Asus erover ofzo ;)

Laat dat "The Guide" onderin je post maar afwezig trouwens, is alleen maar irritant. Welkom op GoT en veel postplezier trouwens :P Je openingspost is IMO iig een goede. En zeker voor iemand die hier wiens eerste post dit is ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Mojo op 15-02-2005 21:48 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• The Guide
Vandaag heb ik m'n PVR500 omgeruild voor twee keer een PVR150. Ik moet MCE nog inregelen dus er kunnen nog genoeg problemen ontstaan, maar mijn PC boot nu wel en beide PVR150's worden netjes herkend. Computerland, bedankt voor de service.

Voor de techneuten: Op de PVR500 zit een PCI bridge van PLX. Hierachter hangen de twee tuners. Vanzelfsprekend ontbreekt deze PLX-chip op de PVR150 omdat daar geen bridge nodig is. Deze PLX-chip is de bottleneck in combinatie met sommige mobo's. Hopelijk kan Asus binnenkort een BIOS-update vrijgeven waardoor dit probleem verholpen wordt. Succes allen en bedankt voor de posts.

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er is ondertussen een bios update door asus beschikbaar gesteld voor de A8V Deluxe. Echter is dit een beta en als ik TV kijk via mijn PVR-500, hangt mijn systeem volledig na een aantal minuten. Booten doet hij in iedergeval wel nu, maar het werkt dus nog niet..

Het is dus wachten op een volgende update

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08-2025

JeanJeremy

broer van Ron

Het vreemde is dat mijn A8V deluxe met BIOS 1011 en een PVR500 gewoon werkt.
Echter wanneer ik ongeveer 10-30 minuten TV kijk via of MCE2005 of MediaPortal reboot de machine of krijg ik een Machine_check_error BSOD

[ Voor 4% gewijzigd door JeanJeremy op 03-06-2005 08:21 ]

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08-2025

JeanJeremy

broer van Ron

Heb het al gevonden .... Asus A8V werkt niet goed samen met de chip op de PVR500.
Moederbord begrijpt niet dat de PVR500 daadwerkelijk 2 kaarten op 1 kaart zijn.

Asus en Hauppage zijn blijkbaar samen bezig met een oplossing hiervoor. (nieuwe BIOS)

[ Voor 3% gewijzigd door JeanJeremy op 03-06-2005 14:28 ]

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

• The Guide
Sinds kort (25/07/2005) is er een BIOS update voor de Asus A8V (Deluxe) waarbij Asus zegt (expliciet) het probleem met de PVR500 te hebben opgelost:

http://support.asus.com/d...pe=All&model=A8V%20Deluxe

A8V Deluxe BIOS 1014
Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx
Fix the lowest CPU fan speed to 1200rpm
Fix revision E6 CPU Overclocking problem
Fix WINTV-PVR-500 TV Card issue

Hulde! Ik heb niet gekeken of het werkt, omdat ik destijds mijn 500 heb omgeruild voor twee stuks 150. Maar voor degene die hier nog steeds mee worstelen: succes.

Verwijderd

Happauge , die kaart moet je in het EERSTE PCI slot zetten van je moederbord anders werkt die dus niet..... Dacht dat het iets met het bit/voltage te maken had , weet niet precies , dat is het enigste wat ik ervan weet , omdat ik hier eerder een Media center had staan met die kaart erin. Die had ook dat probleem.
Pagina: 1