nee hoor ik krijg ook overal zo'n irri rood kruisje
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
er verschijnt bij mij geen enkel plaatje meer ook niet bij oudere postings.
Hmmm, komt wel vaker voor (zo nu en dan).
Nope, wilde net hetzelfde melden!Op zondag 07 januari 2001 11:54 schreef PcDealer het volgende:
Of ligt het aan mij?
Ik ook en van al dat rood wordt ik helemaal kriegel.Op zondag 07 januari 2001 11:56 schreef digitaldead het volgende:nee hoor ik krijg ook overal zo'n irri rood kruisje
Rood = Gevaar
denk maar aan Vuur, Brandweer, PvdA
ff niets
Tja...Op zondag 07 januari 2001 12:09 schreef FlipFlap het volgende:
Rood = Gevaar
denk maar aan Vuur, Brandweer, PvdA
Verwijderd
Athena lijkt nogal wat probleempjes te hebben op dit moment. kijk ook maar eens op athena.tweakers.net (vergeet control f5 niet)
En de pricewatch is ook niet echt vooruit te branden!
ff niets
Waarom niet gewoon F5?Op zondag 07 januari 2001 12:42 schreef Paz het volgende:
kijk ook maar eens op athena.tweakers.net (vergeet control f5 niet)
Athena had een beetje hoge load ( > 10), Apache gerestart... lijkt nu wat beter te gaan.
De laatste tijd is het weer flink raak met de loads...
Zijn er al evt. oplossingen in het vooruitzicht?
edit:
Bij dat x-box topic staan nog steeds geen plaatjes
De planning was er binnenkort _nog_ een webserver bij te plaatsenOp zondag 07 januari 2001 13:29 schreef IceStorm het volgende:
De laatste tijd is het weer flink raak met de loads...
Bij mij wel. Shift reload?edit:
Dat wist ik nog bij nader inzienOp zondag 07 januari 2001 13:33 schreef RickJansen het volgende:
De planning was er binnenkort _nog_ een webserver bij te plaatsen
Ja mijn shift key werkte niet meeBij mij wel. Shift reload?
Load van 10 was ff een piek, normaal zit het rond de 2 - 3..
Dat weet ik... maar de laatste tijd komen er steeds meer pieken... En 'we' zouden eigenlijk ook met pieken gewoon moeten kunnen omgaanOp zondag 07 januari 2001 14:58 schreef RickJansen het volgende:
Load van 10 was ff een piek, normaal zit het rond de 2 - 3..
Verwijderd
Rick, wat me opviel was dat alle images van athena afkomen, ook al haal je een pagina op via aphrodite. Misschien scheelt het wat als je pagina's helemaal op de twee servers zet? ik begrijp uberhaupt niet waarom dat niet nu al gebeurt.
Omdat Athena de databeest server is
...
Correct me if i am wrong maar op dit moment zijn er 2 webservers die hun data uit Athena trekken...
Toch?
Correct me if i am wrong maar op dit moment zijn er 2 webservers die hun data uit Athena trekken...
Toch?
Artemis == Databaseserver
Aphrodite == Webserver (en een goeie)
Athena == Webserver (en die moet je niet hebben, veels te vaak rot).
Ik ga zelf zoveel mogelijk naar http://tweakers.net
Aphrodite == Webserver (en een goeie)
Athena == Webserver (en die moet je niet hebben, veels te vaak rot).
Ik ga zelf zoveel mogelijk naar http://tweakers.net
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
dacht dat athena en aphrodite fulltime webservers waren en dus puur de statische content afhandelden. Artemis werd de dedicated database server.
Ok... weer wat geleerd
...
als je naar de load tussen de 2 webservers kijkt hier: athena.tweakers.net/zooi.dsp?Action=Stats dan klopt er niet veel van athena doet nog steeds dik te veel. Volgens mij is het handiger om alle plaatjes of op Artemis te kiepen of als ze worden geupload gelijk ook naar Aphrodite te kopieeren zodat de plaatjes ook van Aphrodite af kunnen komen ipv alleen athena.
Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....
De plaatjes doen het hier nog steeds niet.
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
Psies.Op zondag 07 januari 2001 19:25 schreef DeTeraarist het volgende:
De plaatjes doen het hier nog steeds niet.
* Arjen heeft Apache@Athena ff geschopt.
Nu doen ze het weer. Verder moet je niet vergeten dat Aphrodite nog alle request van Fokzine serveert. Dat zijn er dagelijks tussen de 93 en 150 duizend. Apache@Athena is zo 'brak' omdat de de mod_ssl module niet bepaalt stabiel is.
Nu doen ze het weer. Verder moet je niet vergeten dat Aphrodite nog alle request van Fokzine serveert. Dat zijn er dagelijks tussen de 93 en 150 duizend. Apache@Athena is zo 'brak' omdat de de mod_ssl module niet bepaalt stabiel is.
Waarom laat je aphrodite niet FOK! doen? Ze staat toch de helft van de tijd uit haar neus te eten. Of zie ik als 'newbie' iets over het hoofd?
Cisco LocalDirector 430???Op zondag 07 januari 2001 19:31 schreef Arjen het volgende:
* Arjen heeft Apache@Athena ff geschopt.
Fl. 45.000,- (excl. 19% BTW)
Fl. 53.550,- (incl. 19% BTW)
Clickable:

(Copyright Computer 2000/Techdata)
Verwijderd
Arjen: what heeft mod_ssl te maken met de images? KEnnelijk ligt niet de hele apache eruit, want gewone text is wel te downloaden...
Zijn we mee bezig...maar is het ding cheaper geworden? Eerst was ie dik 60 milleOp zondag 07 januari 2001 19:48 schreef PcDealer het volgende:
[..]
Cisco LocalDirector 430???
Ding is nooit 60 mille geweestsOp zondag 07 januari 2001 20:40 schreef Daniel Kegel het volgende:
[..]
Zijn we mee bezig...maar is het ding cheaper geworden? Eerst was ie dik 60 mille
Maar is er in dat geval al enige vooruitgang?
woow vet dingetjeOp zondag 07 januari 2001 19:48 schreef PcDealer het volgende:
[..]
Cisco LocalDirector 430???
Clickable:
*knip*
trouwes PcDealer: moet jij niet werken of zo
Ik probeer duidelijk te maken dat Aphrodite juist NIET uit haar neus zit te eten OMDAT ze alle requests van FOK! ook doet, naast nog wat reqeusts van Tweakers.net en dit hele forum.Op zondag 07 januari 2001 19:37 schreef llevering het volgende:
Waarom laat je aphrodite niet FOK! doen? Ze staat toch de helft van de tijd uit haar neus te eten. Of zie ik als 'newbie' iets over het hoofd?
Verder snap ik niet waarom er een Cisco speeltje tevoorschijn wordt gehaald bij het noemen van mod_ssl...
Geen idee, maar die module is het enige verschil tussen de Apache's op Athena/Aphrodite. Athena blijft wel vaker hangen. Na een ./apachectl restart werkte het weer.Arjen: what heeft mod_ssl te maken met de images? KEnnelijk ligt niet de hele apache eruit, want gewone text is wel te downloaden...
De pics die worden opgeload staan alleen op Athena. De rest ook op Appie, maar meestal wordt naar Athena gelinkt om de load te verdelen. Als het forum ook op Athena komt te draaien hoeft dat niet meer omdat dan alle sites op beide servers draaien zodat de load wat evenwichtiger verdeeld kan worden.Rick, wat me opviel was dat alle images van athena afkomen, ook al haal je een pagina op via aphrodite. Misschien scheelt het wat als je pagina's helemaal op de twee servers zet? ik begrijp uberhaupt niet waarom dat niet nu al gebeurt.
Toen Apache en MySQL nog noodgedwongen naast elkaar draaiden op Athena gaf MySQL véél meer problemen dan nu. Tweakers.net heeft een veel hogere uptime sinds MySQL op een dedicated databaseserver draait.Volgens mij is het handiger om alle plaatjes of op Artemis te kiepen
Het is wellicht een idee om twee Apache's op Athena te draaien (een kale en eentje met SSL).
Verwijderd
femme, kun je me uitleggen waarom die mod_ssl problemen oplevert met plaatjes , maar niet met text? het is namelijk bijna altijd mogelijk om het text gedeelte op te halen, of komt dat omdat apache gewoon extreem sloom reageert en text super klein is?
Ik ben al de hele dag bezig met domme opmerkingen te maken. Sorry!Op zondag 07 januari 2001 22:41 schreef Arjen het volgende:
[..]
Ik probeer duidelijk te maken dat Aphrodite juist NIET uit haar neus zit te eten OMDAT ze alle requests van FOK! ook doet, naast nog wat reqeusts van Tweakers.net en dit hele forum.
Mijn server heeft ook een veel hogere uptime sinds er geen muis meer aanzitOp zondag 07 januari 2001 23:02 schreef Femme het volgende:
Tweakers.net heeft een veel hogere uptime sinds MySQL op een dedicated databaseserver draait.
De plaatjes die het niet doen worden via een php scriptje van de harddisk gevisd. Soms geeft-ie een 'cannot fork blabla' error. Dit zou aan Mod_SSL kunnen liggen omdat Athena op Appie altijd al onstabiel heeft gewerkt, terwijl Apache op Appie nooit serieuze problemen heeft gegeven.kun je me uitleggen waarom die mod_ssl problemen oplevert met plaatjes , maar niet met text?
Er is ook een Cisco Local Director 416, die is iets lager in prijs:Op zondag 07 januari 2001 20:40 schreef Daniel Kegel het volgende:
[..]
Zijn we mee bezig...maar is het ding cheaper geworden? Eerst was ie dik 60 mille
Fl. 23.000,- (incl. 19% BTW)
Fl. 19.328,- (excl. 19% BTW)
Clickable:

De 416 had te weinig poorten (4 poorten ofzo en dan kost het ding 19.328 piek - schandalig voor een BSD computertje met wat load balancing software).
Als ie toch weer omhoog geschopt is, hoever is "we zijn ermee bezig" ongeveer
?
Ik bedoel hoe reeel is de kans dat we dat ding krijgen?
Ik bedoel hoe reeel is de kans dat we dat ding krijgen?
Pagina: 1