Toon posts:

Extern bureaublad via lan

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste forummers,

Ik heb nogal een probleem waar ik niet uit kom terwijl ik denk dat ik het toch goed heb gedaan. Ik zal het ff uitleggen en hoop dat jullie me verder kunnen helpen.?
Het probleem:

Ik wil graag een extern bureaublad instellen. Heb net ingesteld dat ik mijn pc kan opstarten via mijn router (wake up ) en nu wil ik met het extern bureaublad kunnen inloggen op mijn pc. Dus ik heb met de rechter muisknop op deze computer gedrukt en extern bureaublad accepteren aangevinkt. Vervolgens ben ik naar mijn firewall gegaan en heb ik bij de uitzonderingen extern bureaublad aangevinkt.
Toen heb ik in mijn router (Tornado 840) ingesteld dat poort 3389 moet door worden gestuurt naar mijn ip adres bij virtual server. Als ik verbinding probeer te maken met mij pc als deze op mijn inlogscherm staat lukt dit echter nog niet. Kunnen jullie mij helpen??

p.s. Ik heb ook in xpfirewall geprobeerd bij lan-instellingen extern bureaublad aan te vinken. Ook toen deed hij het niet.

Verwijderd

voor lokaal is het niet nodig om je firewall aan te passen.. ;)

En.. je moet ff op je account een wachtwoord zetten !!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 22:46 ]

Verwijderd

en als je al een keer bent ingelogd lokaal kan het wel? daar had ik nl. last van.
heb ik opgelost door winxp zelf te laten inloggen met mijn user/pass (is een register tweak, search op got doet wonderen).

edit: idd, je moet wel een wachtwoord op je account hebben anders werkt het niet ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heej,

Neej lokaal doet hij het ook niet. Dat is het vage ervan!! Ik dacht dat ik alles wel zo'n beetje goed had geregeld!! Pass zit er op btw!! Maar als ik mijn pc opstart (zonder in te loggen) dan heeft die wel verbinding met het internet?? Als ik bijv vanaf school wil inloggen??

Verwijderd

wachtwoord op ALLE accounts ??

Verwijderd

Topicstarter
jep!! Ik ben de enige dus!!

Gr

Verwijderd

ja, dat heeft hij wel ja.. hoef je niet voor in te loggen. Tsja, en verder moet je idd 3389 doormappen naar je eigen pc, en dan moet het werken.

Heb je xp firewall aanstaan? zet die eens uit, probeer het dan nog eens. Imho kan je beter een 3rd party firewall installen dan die van winxp zelf. Verder niet anti microsoft ofzo, helemaal niet, maar die firewall is echt ruk

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik meer gehoord!! Whahaha Als die het dan wel doet? Kan ik dan beter een andere fire wall gebruiken. Of is het helemaal niet nodig?? Als het goed is zit er toch een hardwarematige in mijn router?

Greetz!! And Thanks!!!

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 22:53 ]

Verwijderd

Maar zet er gewoon geen firewall op.. en de rest van de beveiliging uit !

Zorg gewoon eerst dat het goed werkt.. dan kan je het daarna nog wel beveiligen als je er zin in heb ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik dat maar eens proberen!! ( firewall uit)

Verwijderd

dat is mijn instelling ook altijd ja... me router is mijn firewall.. en zoveel security heb je als thuisgebruiker niet nodig

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft dan aan!! Connection has ended because of a network problem. Zit dus waarschijnlijk in mijn router!?!?!
Toch heb ik hem via mijn optie "virtual server" in mijn router door gestuurd. Wat kan het dan zijn?? Moet het via een andere optie in de router?? heb ook wel eens gehoord over een wins-server?? Kan da? Moet dat ook aan? Ik weet het niet meer dus vandaar!! HAHA

Verwijderd

Als je intern verbinding maakt gebruik je toch wel het interne IP adres van de machine? Je router heeft hier niets mee te maken, tenzij je op het externe IP probeert te verbinden. In dat geval hangt het af van de router af of het wel of niet werkt. Dus op je LAN interne IP gebruiken, buiten de deur het externe IP.

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt waarschijnlijk dat ik het interne ip gebruik als ik op mijn pc wil komen via mijn 2e pc thuis. En het externe ip als ik het via internet van buiten mijn netwerk wil doen. Ja zo doe ik het inderdaad. En intern moet die toch via die router?! Aan gezien allebei mijn pc's op die router staan. Alleen dan heb ik geen portforwarding nodig toch??

Groet

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 23:35 ]

Verwijderd

Precies. Dus als het intern al niet lukt zit er bij de PC iets fout. Misschien toch firewall? Type op de betreffende PC eens in de command prompt "netstat -a" daar moet een regeltje bijstaan met "TCP 0.0.0.0:3389 0.0.0.0 LISTENING". Kan je vanaf de andere computer wel pingen naar de 'extern bureaublad' PC?

Verwijderd

Topicstarter
Heej indd!! Poort 3899 staat er niet bij!! Maar wat ben ik dan vergeten!?!?!

Gr

Verwijderd

Kijk eens bij je services of de terminal services service wel gestart is.

start > uitvoeren > services.msc

Zoniet zet hem dan op automatisch en druk op start.

Verwijderd

Ja hallo, we gaan hier dus niet zitten kicken binnen 3 minuten :( Dat doe je maar lekker ergens anders.

Edit: en dat "Greeetz" mag je ook weglaten. Niemand doet dat, het staat dus een beetje stom.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 15:32 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet wel de gebruiker toegang geven tot remote desktop. Dus niet alleen het vinkje aanzetten bij remote desktop. Maar ook een gebruiker toevoegen die ervan gebruik mag maken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al gedaan. Ben beheerder die hebben automatisch toegang!!

Verder nog ideen waar het aan kan liggen??

Ben er trouwens net achter gekomen dat ik vanaf mijn pc wel kan pingen naar mijn externe ip, de ip van mijn andere pc(2) en naar mijn eigen ip (pc1) alleen als ik achter pc2 zit kan ik niet pingen naar pc1.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 15:42 ]

Verwijderd

Heb je al naar die terminal services service gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker!! Die stond niet op automatisch maar hij was wel gestard. Heb hem voor de zekerheid op auto starten gezet. Maar helaas nog steeds niks!!

Maar ik denk dat het iets te maken heeft met het feit dat ik hem ook niet kan pingen. Naar mijn andere pc werkt dat wel. Hier niet. Waar kan ik het zoeken als ik de pc waar ik het extern bureaublad op wil instellen niet kan pingen?? (van uit de router niet en vanuit command prompt niet)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 16:15 ]

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:20

Aapje

Opel-beun
[rml][ 2003]Howto: setup Remote Desktop[/rml]
Is mischien wel handig :) leuke howto met rdc :p
Heb je btw wel contact over lan? en weetje zeker dat je het juiste IP of hostname hebt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb de goede host. maar ik weet dus niet zeker dat ik contact heb over lan. Ik krijg namelijk geen antwoord als ik de pc met het extern bureaublad wil pingen!! (intern).

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Nou dan moet je het dus daar zoeken...
- Of het hele zaakje werkt niet; kan je bijvoorbeeld van die pc zelf de andere wel pingen?
- Klopt het IP-adres echt? (Dus even niet een naam ofzo gebruiken, maar gewoon een IP)
- Staat er echt geen firewall aan?

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles gecontroleerd maar op de een lf andere vage reden kan ik er nog steeds niet op.

Kan hem trouwens wel pingen nu!! Dus het probleem is nu dat er geen verbinding door middel van een extern bureaublad kan worden aangegaan. Echt vaag allemaal. Iemand nog ideeen??

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:20

Aapje

Opel-beun
Heb je uberhoubt wel netwerk na die pc?
Zo nee? =]
- Gebruik je toevallig een 10mbit kaart op een switch/router of crosslink die dat niet accepteerd?
- Heb je al geprobeert of heb je het nu zo (is me niet duidelijk) je ip's Static(vast ingestelt) staan?
- Zoja staan ze wel op de zelfde range/subnet?
-- Branden de lampies op je netwerk kaarten? ;p
- Zo nee doe dit eens :P
Zo ja,
Controleer al je settings eens in op je pc met extern buroblad als host, en controleer eens of je wel goed connect erna (gebruik ook eens 't IP ipv host als je dit nog niet dee)

En als 't dan nog niet lukt, heb je dan wel alles goed gedaan :? Zoals overal werd beschreven dus :)
Mja zie nu pas dat je um kan pingen, maar ehm,
Dan is 't probleem niet zo moeilijk meer lijkt me :)
Gewoon zorgen dat je administrator acount OF een acount een password heeft
en dan zorgen dat je extern buroblad hebt aangevinkt bij deze computer eigenschappen =)
en connecten maar met je client programma, btw je kan met XP maar 1 keer ingelogt zijn op remote desktop

[ Voor 24% gewijzigd door Aapje op 15-02-2005 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heej indd. Ik snap het niet meer. Alles staat aan. Maar als ik bij een command prompt>> netstat -a invul zie ik dat hij lokaal luisterd op poort 3389!!! Maar nog steeds geen verbinding!!

@ baboon
Static ip instellen?? Als het goed is wel. Ik heb op mijn pc (de host voor het extern bureaublad) altijd dezelfde ip. Bedoel je in de router???

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 16:13 ]

Verwijderd

Connection has ended because of a network problem
Ik kan deze foutmelding niet terug vinden op het net. Dat kan komen doordat je de enige bent met dit probleem of (waarschijnlijker) is dit niet de exacte melding. Kan je de exacte foutmelding geven? Ik neem aan dat je de "Remote Desktop Connection" applicatie gebruikt die standaard in XP zit om verbinding te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.

Ik heb het nu eens geprobeerd (intern) in te stellen op een lap-top van een vriend en daar lukte het in een minuut. Dit betekent dat het lokaal al mogelijk is. Nu lukt het alleen nog steeds niet om het op mijn pc aan de praat te krijgen. Dit betekent dat het waarschijnlijk ergens in mijn pc zi. Iemand nog ideeen?

• Zilvermeeuw
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 14:31
Hallo 360M,

Wees gerust, je bent niet de enige.
Na de volledige nieuwe installatie van WindowsXP, SP2 doet extern bureaublad het bij mij ook niet meer.

Heb jij al succes gehad? Dan wil ik graag weten, wat je gedaan hebt.
Pagina: 1