Toon posts:

AMD Duron 800MHZ Overclocken??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

IK heb een AMD Duron 800mhz van Packard Bell, deze comp is nu al aardig wat jaartjes oud en begint dus traag te worden. Dus ik dacht laat ik hem eens even gaan overclocken.
Ik naar mijn bios, staat er niks over de FSB of Multiplier in... Hoe moet ik het dan aanpassen??
Ik heb wel ergens iets gelezen over potloodstrepen, maar moet je die nou op de processor zetten?? (l1 poort ofzo)

Hoop dat jullie mij kunnen helpen,

MVG Nick

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Voor zover ik weet zijn Merk computers eigenlijk nooit te overclocken, omdat ze er een eigen bios inzetten. Bijvoorbeeld packard bell en Dell doen dit.

Verwijderd

Topicstarter
IK heb de faq gelezen die op diot forum staat, en de l1 bruggen verbonden doormiddel van potlood lijntjes... ik opstarten.. druk op f2 (voor bios) kom in bios hoor piep, kom slaat vast en doet nu niks meer :/ :?

Verwijderd

Ik heb ook zo'n proc gehad, een duron 850, nouja die wilde ik ook overclocken. Zelfs als het je lukt met een merkcomputer, dan kom je ongeveer tot de 1 Ghz, dat merk je vrijwel niet qua prestatie.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
de bruggen zijn

code:
1
:::::

en ze moeten zo worden:

code:
1
|||||

en tussen de || mag geen contact zijn.

Dus even kijken of er contact is tussen de bruggen. En anders goed uitgummen/schoonmaken.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:10

Thandor

SilverStreak

L1 bruggen heeft waarschijnlijk geen zin. Je unlocked de CPU ermee maar dan nog moet het BIOS de MP-change ondersteunen. Het BIOS moet dus een optie hebben om de Multiplier te kunnen veranderen.

Je kunt wel de CPU zelf aan passen. Met de andere bruggen.
Bij ocinside.de hebben ze mooie scripts om de goede bruggen te vinden
De link voor jouw CPU

Je kunt bv. een hoger voltage selecteren en een hogere MP (Bv. 9x). Dan moet je de bruggen op de CPU zo maken als op het plaatje. Bruggen tekenen kan met een potlood.
Bruggen opblazen heb ik gedaan m.b.v. een voeding. Naalden in de +5 en -5 en die aan beide kanten van de brug zetten. Op die manier blaas je een brug op en is hij dus "open".
Je kunt daarna met een potlood de boel weer herstellen.

Als je de mogelijk heid hebt om een 133MHz FSB te draaien kun je 6,5x133 draaien. Geeft 866MHz en is een stuk sneller. Eventueel het voltage 0,5V ophogen om de boel stabiel te draaien. Welk voltage je voor 866MHz nodig hebt kan ik niet zeggen, dat is een kwestie van uitproberen :)

De werkbare "top" van jouw CPU zal niet veel boven de 1GHz liggen. Probeer dus zoveel mogelijk de FSB op te krikkenvoor zover dat mogelijk is

Dit is allemaal wel op eigen risico. Als je geen vervangende PC hebt en dit de enige PC is waar je momenteel achter kunt zitten is het verstandig om niet te veel met de CPU te klooien.

[ Voor 22% gewijzigd door Thandor op 15-02-2005 19:59 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-02 11:53
Merk pc's zijn niet ontworpen om mee over te clocken. Je kan een tooltje als cpu-cool gebruiiken om in windows je fsb aan te passen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-02 17:42
PC openschroeven en kijken wat voor mobo erin zit.

mogelijkheden:
-ding heeft jumpers waarmee je het 1 en ander in kan stellen
-bios is te flashen naar een niet PB versie van dat moederbord (alleen doen als je echt heel zeker van je zaak bent)
- verder kan je je met de juiste streepjes het ding proberen anders in te stellen
- en tegenwoordig kan je ook best veel met software hoewel ik daar zelf alleen maar slechte ervaringen mee heb.

Maar als je hem minder traag wil hebben, nieuwe install van je os doet wonderen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Pagina: 1