[2003] Remote inloggen en drive mapping's*

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-02 14:32
ik heb 2 problemen.

1. Ik wil van een andere lokatie inloggen op mijn server 2003 dit gaat goed via vpn maar ik kan niet bij de schijven komen van mijn server?

2. Ook zou ik willen dat mijn login script loopt zodra ik via vpn ben ingelogd zodat ik niet door het netwerk hoef te browsen.

ik kom wel via vpn op de server maar kan niet bij de c en d schijf komen ik heb wel mappen gedeeld met rechten zodat ik er bij kan. ik probeer via netwerk bij de server te komen als ik een vpn verbinding heb maar hier staat niets in.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

1. Ik wil van een andere lokatie inloggen op mijn server 2003 dit gaat goed via vpn maar ik kan niet bij de schijven komen van mijn server?

Wat gaat er precies niet welke foutmelding krijg je? Doe je een net use op de admin$ ???

2. Ook zou ik willen dat mijn login script loopt zodra ik via vpn ben ingelogd zodat ik niet door het netwerk hoef te browsen.

Heb je daar al zoekwerk op gericht hoe je loginscripts kunt laten lopen???

• klbob
als ik ingelogd ben via vpn krijg ik geen foutmelding. maar als ik naar netwerk ga dan staat er niets ik had gedacht dat de server er dan tussen zou staan.

ik heb een loginscript lopen in //server/sysvol/domein/scripts
deze werkt goed als ik op het netwerk inlog.

net use heb ik nog niet geprobeerd. ga ik gelijk ff doen.
net use werkt ik krijg nu een drive letter met een link naar de map.
als ik via netwerk ga krijg ik wel het domein te zien maar niet de server?

[ Voor 15% gewijzigd door klbob op 14-02-2005 08:56 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:58
Even een kleine titel aanpassing zodat het os tussen [] haken aan het begin van de titel staat. Zou je nog even vermelden welk client os je gebruikt?

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
dns en wins server staan goed ?????
maak je gebruik van een firewall op je client ????

• klbob
dokasensai schreef op maandag 14 februari 2005 @ 08:49:
dns en wins server staan goed ?????
maak je gebruik van een firewall op je client ????
ik werk met een windows xp client en er zijn geen firewalls.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

gebruik je wel de remote gateway...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
klbob_ hier op GoT doen we altijd zelf wat onderzoek. Heb je al eens goed de documentatie van Windows Server 2003 doorgenomen? Daar staat het allemaal in. Gebruik daarnaast ook www.google.nl en de GoT searchengine. Hierover in Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) meer :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• klbob
sanfranjake schreef op maandag 14 februari 2005 @ 10:40:
klbob_ hier op GoT doen we altijd zelf wat onderzoek. Heb je al eens goed de documentatie van Windows Server 2003 doorgenomen? Daar staat het allemaal in. Gebruik daarnaast ook www.google.nl en de GoT searchengine. Hierover in Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) meer :)
Ik heb op internet en got gezocht maar dit staat er niet, ook in de boeken van sybex staat dit niet wel scripts maken en waar je ze weg zet maar niet of ze ook werken via vpn inloggen.
ik ben hier al maar 2 weken mee bezig en kan nog niets vinden en is dit mijn laatste uitweg.

[ Voor 7% gewijzigd door klbob op 14-02-2005 14:46 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hoe maak je precies een VPN verbinding? Is dit met de VPN software die in Windows in zit? :)

Als dat zo is, moet je tijdens het aanloggen kiezen voor 'Logon using dialup networking' of iets soortgelijks, anders zal je login script inderdaad niet runnen :)

• klbob
elevator schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:46:
Hoe maak je precies een VPN verbinding? Is dit met de VPN software die in Windows in zit? :)

Als dat zo is, moet je tijdens het aanloggen kiezen voor 'Logon using dialup networking' of iets soortgelijks, anders zal je login script inderdaad niet runnen :)
Ik maak inderdaad gebruik van software die in windows zit.
ik maak een internet verbinding en daarna een vpn verbinding naar mijn server.
is het nou hiet mogelijk om een script te draaien? en als ik dan drive mapping wil zou ik een script lokaal moeten runnen?

Verwijderd

Hallo,

Ik heb eveneens een probleem met het zien van de mappen als ik ingelogd ben, ik gebruik geen firewalls. Op alle manieren wat ik ook maar probeer gebeurt er niets. Is er iemand die mij met dit probleem kan helpen. ??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De topicstarter heeft vast inmiddels wel een oplossing. In je post zie ik niets terug over je specifieke situatie. Open even een eigen topic met wat meer informatie, aangezien er vele factoren van invloed kunnen zijn :) Zie daarover ook Algemene gedragsregels (Netiquette) even :)

[ Voor 11% gewijzigd door sanfranjake op 24-05-2005 14:32 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.