Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Browser-gerelateerd inlog-probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stomme vraag, maar ik zit nu bij mn ouders even te klooien met de "nieuwe" en software-loze pc, maar ik kom hier niet ingelogd via de login-mogelijkheid op de forum-indexpagina. Klikken op de login-link en daar proberen werkt ook niet. In loggen bij het plaatsen van dit topic, werkt ook niet.

Inloggen op de FP lukt wel (met Opera), beide user/pass-combi's zijn gelijk. Inloggen lukt niet met IE5 en Opera7.54 (met java, cookies enabled enzo), echter wel met FireFox 1.0, allen @W98.
Wel/niet versleutelen van pass maakt geen verschil.

Thuis is inloggen -bij mijn weten- geen enkel probleem, met Opera 7.5x @ Win2000.

Waar kan dit aan liggen? Antieke IE5 en de alternatief-W3C-ondersteunende acties waar Opera wel vaker last mee heeft?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Geen Lieve Adjes, move >> BUG :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Remy schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:51:
Geen Lieve Adjes, move >> BUG :)
sorry |:(

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

IE5.0 of IE5.5?
En weet je zeker dat het Opera 7.5x is en niet een oudere versie toevallig?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:55:
IE5.0 of IE5.5?
En weet je zeker dat het Opera 7.5x is en niet een oudere versie toevallig?
5.00.

Zeker weten dat het O7.5x is weet ik niet, maar ik heb Opera6 een week of twee geleden vervangen voor de nieuwste, dus ik neem aan dat die in de 7.5-range zit.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

5.0 zou moeten werken zonder versleuteling, maar dat zou ik zelf ook moeten testen. 5.0 wordt namelijk officieel niet ondersteund door ons. Opera werkt pas goed vanaf 7.54; eerdere versies test ik ook niet aangezien die sowieso veel te veel CSS bugs hebben.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Heb even de vrouw gebeld voor de duidelijkheid: ik gebruik thuis Opera 7.54U1, build 3918, dus zonder problemen.

Hier bij mn vader heb ik er 7.54 build 3865a op staan.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ik test ook in built 3918; wellicht zit er in die oudere built toch nog een bugje wat dit zou kunnen verklaren. IE5.0 ga ik nu even testen...

Edit: met IE5.0 SP2 kan ik prima inloggen - ook met versleuteling. Oudere versies of servicepacklevel kan ik helaas niet testen...

[ Voor 33% gewijzigd door crisp op 13-02-2005 23:34 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:25:
ik test ook in built 3918; wellicht zit er in die oudere built toch nog een bugje wat dit zou kunnen verklaren.
Sja, beats me, maar Opera 8.0 beta geeft het zelfde probleem...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wat krijg je precies? De pagina 'je bent ingelogd....' en dan vervolgens ben je niet ingelogd?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Na het inloggen krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/temp/inlog.JPG

Waarbij het aantal sterretjes een stuk hoger is dan het aantal tekens van mijn password. Ook versleutelen uitzetten leidt tot het hetzelfde resultaat.

(hier evt. een groter plaatje)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dat lijkt toch op cookie-problemen

Intentionally left blank

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:01

Maximus

There is no substitute

Is idd een cookie probleem, ik had er vandaag ook last van in FireFox 1.0, nadat ik al mijn cookies had verwijdert is er totaal niets meer aan de hand, grote kans dat het bij jou ook werkt :)

PhD i.o.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is dus het gekke: ik heb alle prive-gegevens gewist en de cookie- en wachwoorden lijsten zijn leeg.

Cookies enabled, in alle soorten en maten, dus normal cookies, 3rd party cookies en cookies with incorrect paths.

edit: En inloggen op de frontpage werkt bij nader inzien ook niet: ik krijg daar wel de mededeling dat ik ingelogd ben, terwijl niet dit zo is. Er staan dan ook geen t.net cookies in de cookies-lijst, echter wel van webads.

Andere sites gooien er ook een nest cookies neer, dus het accepteren an sich gaat goed.

edit2: Het inloggen op fok wil ook niet, zus het lijkt op een behoorlijk cookie probleem. Misschien tijd voor een move van BUG naar SA?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 16:36 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

We proberen het eens in Software Algemeen dan nu het geen specifiek GoT probleem meer lijkt te zijn, maar een clientside / software probleem :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ja...de datum stond op 2011 :+

opgelost....

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

:D

Ja, dan zijn je cookies meteen verlopen...
Dat gaat overigens wel veranderen; voor Tnet ben ik bezig met een geheel nieuwe sessiehandler waarbij je cookie gewoon tot 2039 ofzo geldig blijft maar de expiry serverside wordt geregeld middels een sliding window. Elke keer dat je je sessie hervat wordt je expiry dus verlengt met een tijdsduur die je zelf op kan geven (van 5 minuten - handig als je op een publieke pc even aanlogt maar vergeet uit te loggen, je wordt dan 5 minuten na je laatste pageview alsnog uitgelogd - tot een jaar).

Terug naar BUG en een slotje dan maar :)

[ Voor 100% gewijzigd door crisp op 14-02-2005 23:35 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.