Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Protowall blokkeert helemaal niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Protowall heeft het bij mij altijd gedaan, alleen sinds ik een nieuw moederbord met Nforce4 chip heb en gebruik maak van de onboard NIC, blokkeert 'ie helemaal geen enkel adres meer. De Protowall service is gewoon geladen, alles staat geinstalleerd zoals het beschreven staat op de Protowall site, ik heb een recente blocklijst, maar er gebeurt gewoon niks. Of ik nou naar www.mpaa.org ga of naar de site van de RIAA, ik kan er gewoon heen (was voorheen onmogelijk met Protowall).

Weet iemand of dit ligt aan die Nvidia NIC, en of ik iets kan aanpassen in mijn instellingen om toch weer gebruik te maken van Protowall?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
Modbreak:Kicken doe je na 1 dag, niet na 1 uur. ;)

[ Voor 78% gewijzigd door pasta op 14-02-2005 03:17 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:43
heb je 2 netwerkkaarten want je moet protowall aan je netwerkkaart koppelen misschien staat ie aan de verkeerde gekoppeld?

en ik zou zelf peerguardian lite 2 beta draaien die is een stuk gemakkelijker te gebruiken (hopelijk komt de full 2 binnenkort uit)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb alleen de onboard NIC in gebruik. Grappige (nou ja, grappig...) is dat ook een programma als DU meter wat het netwerkverkeer in de gaten houdt ook helemaal niks bijhoudt. Ik krijg geen foutmeldingen, alles lijkt geinstalleerd te zijn, maar er gebeurt gewoon niks. Er wordt niks geblockt, er wordt niks geregistreerd.

PeerGuardian heb ik geprobeerd, maar daar heb ik weer heel andere problemen mee: enorm CPU verbruik (al schijnt dat met die lite versie een stuk minder te zijn, nog niet geprobeerd - goede tip), en het programma start wat traag op. Daarnaast heb ik het idee dat 'ie een hele hoop blockt, maar niet alle sites die in mijn blocklist staan (zoals de MPAA en RIAA - daar kan ik gewoon nog heen met Peerguardian aan).

Ik baal hier wel van, want die Nvidia NIC is verder hartstikke fijn, hardwarematige firewall die goed in te stellen is, weinig CPU verbruik, en het bespaart weer een PCI slot he? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedenk me ineens: kan het liggen aan het feit dat ik een via een router het internet op ga? Omdat je dan werkt met interne en en een extern IP adres? Wie draait er zonder problemen Protowall met een router?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:43
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:06:
Nee, ik heb alleen de onboard NIC in gebruik. Grappige (nou ja, grappig...) is dat ook een programma als DU meter wat het netwerkverkeer in de gaten houdt ook helemaal niks bijhoudt. Ik krijg geen foutmeldingen, alles lijkt geinstalleerd te zijn, maar er gebeurt gewoon niks. Er wordt niks geblockt, er wordt niks geregistreerd.

PeerGuardian heb ik geprobeerd, maar daar heb ik weer heel andere problemen mee: enorm CPU verbruik (al schijnt dat met die lite versie een stuk minder te zijn, nog niet geprobeerd - goede tip), en het programma start wat traag op. Daarnaast heb ik het idee dat 'ie een hele hoop blockt, maar niet alle sites die in mijn blocklist staan (zoals de MPAA en RIAA - daar kan ik gewoon nog heen met Peerguardian aan).

Ik baal hier wel van, want die Nvidia NIC is verder hartstikke fijn, hardwarematige firewall die goed in te stellen is, weinig CPU verbruik, en het bespaart weer een PCI slot he? ;)
peerguardian blokkeert geen http verkeer en pglite is gebaseerd op pg2 en die werkt op driver niveau en komt niet boven de 1% uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het probleem uiteindelijk ligt bij het feit dat ik verbonden ben met het internet via een router - zijn er hier mensen die Protowall met succes gebruiken op een router?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, router is dus het probleem niet - andere NIC geprobeerd, en dat werkt wel. Het is dus echt de Nvidia NIC die problemen geeft, maar waarom is mij een raadsel. Heeft niemand dit probleem? Ik kan me toch niet voorstellen dat niemand een populair platform als Nforce 4 EN Protowall tegelijkertijd gebruikt (zoals ik)?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Welk moederbord heb je? Het is bekend dat sommige moederborden een firewall hebben op de ingebouwde NIC. ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus-SLI met Nforce 4 chipset. Op de NIC zit idd een ingebouwde firewall, die van Nvidia (Active Armor) wel te verstaan. Maar die heb ik gewoon goed geconfigureerd, alles loopt verder. Protowall pickt alleen niks op. En technisch gezien heeft Protowall volgens mijn niks met een andere firewall te maken, omdat Protowall op driverniveau fungeert? Ik heb namelijk in het verleden met een ander moederbord en Zonealarm ook nooit toegang moeten verlenen aan Protowall in ZA.

Een gecompliceerd geheel dus... :)
Pagina: 1