Toon posts:

[ADSL] Download 'spontaan' ingestort...(Nijmegen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ADSL Basic via XS4ALL. Sinds vanavond heb ik iets raars. Webpagina's die erg traag laden, en ook blijven hangen.
Mmm dacht ik laat ik eens een speedtest doen op Speedtest.nl
Resultaat:
Download gemiddeld (10 keer getest) 50 KBytes/sec (=387 kbps)
Upload gemiddeld (ook 10 keer) 16,2 KByte/sec (=130 kbps)
Moet zijn 3200/768...

Kabels gecheckt... Modem gereset... Helpt dus niks. Wat nu? Meer mensen in omgeving Nijmegen met storing?

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:52
Heb je de klantenservice algebeld? Heb je al gekeken of er een storing ofzo is?

Verwijderd

Ik denk dat ze bezig zijn met jouw wijk upgraden ?

Verwijderd

Topicstarter
timcooijmans schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:38:
Heb je de klantenservice algebeld? Heb je al gekeken of er een storing ofzo is?
Tsja die zijn al dicht... En de pest is dat ik voor het eerst internet vanavond echt hard nodig heb, moet wat videofiles overzenden, anders was ik niet gaan gillen. Maar hier flip ik wel van, zul je altijd zien :(
Zou ik KPN niet kunnen bellen? Per slot van rekening wel hun lijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:41:
Ik denk dat ze bezig zijn met jouw wijk upgraden ?
Wijk is vorige week al geupgraded. Daarom vond ik het zo raar dat de boel ineens zo langzaam ging. Maar dat merk je niet meteen, totdat elke pagina wel ff stopt met laden. Vreemd.
Nou ja dan maar op een andere manier :( auto ofzo...

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 13:14
Woon toevallig in Wijchen (10 minuten rijden vanaf Nijmegen) ... Hier doet Marktplaats en andere site het ook niet erg vlot en dat met 8mbit demon :( . Vanochtend deed me hele internet het ook niet meer router + modem reset deed gelukkig heel wat goeds maar nu idd ook de zelfde symptomen als jou.

P.S. Tweakers is gewoonlijk weer rete snel ;)

[ Voor 8% gewijzigd door NL_NaToR op 13-02-2005 20:49 . Reden: Tweakers wel snel ]

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
In bergharen hebben we nergens last van

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 10:15
Je hebt niet toevallig spyware of een virus opgelopen die al je bandbreedte in beslag neemt?

Verwijderd

Topicstarter
NL_NaToR schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:48:
Woon toevallig in Wijchen (10 minuten rijden vanaf Nijmegen) ... Hier doet Marktplaats en andere site het ook niet erg vlot en dat met 8mbit demon :( . Vanochtend deed me hele internet het ook niet meer router + modem reset deed gelukkig heel wat goeds maar nu idd ook de zelfde symptomen als jou.

Das wel erg toevallig dan. Morgen XS4ALL maar eens ff bellen. Raar eigenlijk, wie kun je bellen bij een storing op dit soort tijdstippen. Als je telefoon het niet doet kun je altijd KPN bellen (voor zover als dat dan gaat natuurlijk :D )
Maar met internet-problemen moet je je provider maar bellen, en voor mensen is internet misschien nog wel belangrijker dan de telefoon...

Ja en tweakers laat wel lekker vlot :9

Maar dc++ heeft er daarentegen ook geen reet zin in... :(
Sjaaky schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:53:
Je hebt niet toevallig spyware of een virus opgelopen die al je bandbreedte in beslag neemt?
Nee heb al op gescanned. En heb 3 pc's staan en die doen het geen van allen.
Of zo speedtest.nl brak zijn? Tuurlijk beetje tricky om alleen daar te testen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 20:57 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik heb dit hier in Tiel vorige week gehad en mijn centrale is nog niet geupgrade.
Regelmatig lag ik hier totaal van internet af en mijn modem kon niet inloggen op het netwerk.
Ik vermoed dat dit alles te maken heeft met de snelheidsverhogingen die er gaande zijn.
Op dit moment is alles weer normaal

computer voor alle werkzaamheden

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 00:18
Probeer mordax.nl eens. Die geeft bij mee nauwkeurigere waarden dan speedtest.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

WallieBTY schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:07:
Probeer mordax.nl eens. Die geeft bij mee nauwkeurigere waarden dan speedtest.
Als ik zowel mordax als speedtest gebruik krijg ik de volgende verschillen:

down:
speedtest 471kb
mordax 466kb

up
speedtest 64kb
mordax 73kb

dit alles met een kpn 4480/704 abbo

dus wie moet ik nu geloven? :?

Verwijderd

Hier net ook wat last gehad van webpagina,s die plots niet wouden laden. Even later deden ze het gewoon weer. Normaal heb ik een 100 % stabiele verbinding.

Verwijderd

Bij mij hier in Gorinchem gaat het ook niet lekker, speedtest doet zoiezo al niks, zou wel proxy van Planet weer zijn die op zijn gat ligt :)
En dat is het dus ook als ik em uit zet, donderse rot proxy! proxy04.wxs.nl was een stuk beter, maar die is er helaas niet meer.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
NL_NaToR schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:48:

Geweldig eigenlijk. Totaal ander DSL-netwerk totaal andere ISP-netwerk, andere koppelingen andere infrastructuur en andere transit en peerings. Dit is bijna bussen met appels vergelijken zo onmogelijk is het ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-02 22:09
Edwin van Cleef schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:02:
ik heb dit hier in Tiel vorige week gehad en mijn centrale is nog niet geupgrade. knip....blabla...
offtopic:
woah! nog een tielenaar! ik dacht dat ik de enige was in Tiel met een PC, de rest van Tiel werkt nog met een telraam. Valt me weer alles mee! :+

Homo sapiens non urinat in ventum

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-02 22:28
Die snelheden zijn toch normaal voor je abbo?
edit: was dus een andere user...

[ Voor 28% gewijzigd door zetje01 op 13-02-2005 21:44 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Edwin van Cleef schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:11:
[...]

Als ik zowel mordax als speedtest gebruik krijg ik de volgende verschillen:

dus wie moet ik nu geloven? :?
Eigenlijk geen van tweeen, en anders optellen en delen door 2 :)

Maar eigenlijk kan je geen goeie test doen, door een bestandje van 64KB te uploaden of een bestand van 512KB te downloaden. Je moet het dan ook zien als indicatie.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Br@m schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:42:
[...]

Eigenlijk geen van tweeen, en anders optellen en delen door 2 :)

Maar eigenlijk kan je geen goeie test doen, door een bestandje van 64KB te uploaden of een bestand van 512KB te downloaden. Je moet het dan ook zien als indicatie.
Tot op heden ben ik tevreden over de snelheid die aan mij geleverd word.
Alleen viel mij het op dat de TS het zelfde probleem nu heeft wat ik vorige week heb gehad.
Vooralsnog houd ik het op voorbereidingen van de snelheidsverhoging.
Ik heb gedurende een periode van ca 30 minuten totaal zonder internet gezeten.
Bij de vorige snelheidsverhoging heb ik trouwens de zelfde problemen ondervonden.

Verwijderd

Ik begrijp er echt helemaal niks meer van |:( . Op speedtest krijg ik ong 500/500 en op mardox krijg ik wel gewoon 3200/500. Als ik download van de site van planet ( een demo van een spel bijv. ) haal ik gewoon 340 kb/s en als ik dan probeer online te gamen heb ik ping 100 en 20/30% packet loss :S terwijl ik normaal 40 heb zonder packet loss. Gisteren werkte het internet al helemaal niet meer, alleen om half 9 's avonds precies 3 minuten. In t weekend hetzelfde verhaal.

Verwijderd

Lijkt hier wel wat op

[rml][ planet]Adsl-comfort[/rml]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 19:50:
Ik begrijp er echt helemaal niks meer van |:( . Op speedtest krijg ik ong 500/500 en op mardox krijg ik wel gewoon 3200/500. Als ik download van de site van planet ( een demo van een spel bijv. ) haal ik gewoon 340 kb/s en als ik dan probeer online te gamen heb ik ping 100 en 20/30% packet loss :S terwijl ik normaal 40 heb zonder packet loss. Gisteren werkte het internet al helemaal niet meer, alleen om half 9 's avonds precies 3 minuten. In t weekend hetzelfde verhaal.
Ik heb hier zojuist een topic over geopend (link is net gegeven).. Er zijn heel veel mensen met dit probleem.
Bij ping testen naar nederlanse servers/sites komen er heel hoge pings uit (vooral bij backbone)

Bij buitenlandse servers is dit neit het geval

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik woon ook ik Nijmegen, zit op centrale Dukenburg (afstand 1275m) en heb met XS4All Basic echt nergens last van. Op welke centrale zit je, Centrum?

Verwijderd

Topicstarter
kazuka schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:45:
Ik woon ook ik Nijmegen, zit op centrale Dukenburg (afstand 1275m) en heb met XS4All Basic echt nergens last van. Op welke centrale zit je, Centrum?
Is alweer opgelost, zal wel kleine storing zijn geweest, wel wazig. Ik zit op Nijmegen-Best geloof ik.
Pagina: 1