Find & replace files

Pagina: 1
Acties:

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:58
Ik zoek een progje (of script) dat bestanden op een harde schijf zoekt, en vervangt met het bestand dat ik aangepast heb.

bv;
ik heb een bestand 1.txt dat ik gewijzigd heb (vb instellingen van een of ander bestand)
nu zou dat progje (of script), alle bestanden met de naam 1.txt moeten vervangen door mijn versie.

De enige progs die ik vind zijn om strings in bestanden te vervangen, en geen volledige files.

Page intentionally left blank.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

code:
1
find / -name "zoekbestand" -exec cp mijnbestand \{\} \;

[ Voor 12% gewijzigd door raoulduke op 13-02-2005 20:48 ]

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik denk dat dit wel te schrijven is in een bat bestandje. In de zin van:

code:
1
2
3
doorzoek hardeschijf recursief
 if bestandsnaam = door jou opgegeven bestandsnaam dan
  vervang bestand door door jou opgegeven bestand

edit: naja, zie hierboven dus ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Rac-On op 13-02-2005 20:31 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• StarWing
find is denk ik voor tekenreeksen op te zoeken

Batch.. mja.. had ik ook al aan zitten denken.. Maar met welke instructies he ? :)

Misschien wat meer info:
Het betreft hier 6 files van een citrix-client configuratie. Ik heb de files aangepast zodat de gebruikers maar 1 application set hebben, en deze niet kunnen wijzigen.

Ik kan ook natuurlijk allemaal de desktops aflopen, maar das nogal moeilijk daar deze 3000km hier vandaan staan :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De post van raoulduke is volledig correct; alleen ik lees uit je laatste post dat je geen Operating Systeem draait waarop de `find` binary staat. De snelste oplossing is om vanaf http://unxutils.sf.net/ de unxutils package te halen zodat je find wel kan gebruiken. Moet je waarschijnlijk alleen het mv command aanpassen naar een copy; anders werkt het niet zo lekker ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• StarWing

Gaat ie dan niet mijn originele file ook vinden en overschrijven ??
//oke.. stomme vraag.... :)

Ik ga eens wat testen met die "find"

Alvast bedankt

[ Voor 35% gewijzigd door StarWing op 13-02-2005 20:54 ]

Pagina: 1