Filmpjes kijken M.B.V. auto-aanstekerplug

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Hey tweakers,
Over 2 weekjes naar de sneeuw en nou wou ik mijn laptop meenemen om in de auto lekker filmpjes te kunnen kijken, nadeel is dat die laptop binnen 3 uur helemaal leeg zal zijn. Dus mijn vader ging is op zoek naar speciale convertertjes of stekkertjes waarmee je de laptop op de aansteker-contact in de auto kan aansluiten..

Hij heeft nu dus van de 12->220 v converters gevonden maar we vroegen ons af of dat wel nodig is? Ik heb al de search optie gebruikt op GOT maar het bleef vaag..er is een manier om te zien op hoeveel V je laptop draaid? Als iemand mij kan uitleggen waar/hoe dan kan ik zien wat we precies nodig hebben etc. etc.

Enne, die converter die hij wel had gevonden was ook nogal prijzig, boven 100 euro, is er geen goedkopere oplossing? :/ Naja thx anyway! Joeh! Laturrr :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Volgens mij is dant de accu van de auto zo leeg.

De meeste laptops hebben trouwens al een externe transformator naar 12 volt. Anders frommel je zelf iets in elkaar waardoor je dus direct je laptop in de aansteker doet.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Hehe zo tweaker ben ik niet B)

Maar als ze vanzelf al zo'n transformatertje nodig hebben zal ik dus alleen een soort verloopstekkertje nodig hebben..
Hmmm

enne accu is geen probleem me pa heeft er 2 lekker grote in zitte _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Meestal heb je adapters van 12v (aansteker) naar een plug voor in je laptop,

Wat voor laptop heb je?

[ Voor 16% gewijzigd door 0fbe op 13-02-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:15

bemeall

Down Under!

Op de adapter van de laptop staat meestal wel het output voltage, hieraan kun je dus wel zien wat de laptop aan volts binnen wil krijgen.

Als je geluk hebt is het een laptop die 12V lust en dus direct aan de sigarettenaansteker kan.

Overigens moet je wel uitkijken dat de auto draait wanneer je de accu oplaad/laptop op accustroom laat lopen aangezien anders de accu inderdaad zo een keer leeg zal zijn.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Laatst online: 08:34
Ik weet wat je bedoeld. Ik heb hier thuis een klein apparaatje liggen met een 12 volt sigaretten aansteek stekker voor in de auto eraan. Op het kastje kan je de output instellen (van 6 tot 18 volt) en is universeel met bijna alle notebooks.

Ik heb hem gekocht op een of andere pc dump beurs. Kijk anders eens bij Conrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
Er bestaan ook gewoon stekkerblokken met 3 aansluitingen die je op de sigarettenaansteker kan doen, das makkelijk en veel goedkoper, voor minder an E25,-

Lijkt mij een iets betere optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er ook eentje, gewoon gekocht op e-bay. was iets van 25 kun je voltage voor je laptop op instellen en verloop stukken voor iedere laptop. voor dat geld ga ik niet zelf wat knutselen. Weet dat trust en target deze producten ook hebben zijn alleen stukje duurder dan wat ik er voor betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:17:
Heb er ook eentje, gewoon gekocht op e-bay. was iets van 25 kun je voltage voor je laptop op instellen en verloop stukken voor iedere laptop. voor dat geld ga ik niet zelf wat knutselen. Weet dat trust en target deze producten ook hebben zijn alleen stukje duurder dan wat ik er voor betaald heb.
Deze dus:
http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14129

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Heb net eventjes gekeken, laptop is van Cybermax kan dat kloppen? Stond op de adapter DC OUTPUT 19 Volt en AC INPUT 100 tot 240 volt

denk dat het om die 19 volt gaat? Betekent dit dat de laptop op 19 volt draaid? Dus dan zal ik waarschijnlijk een 12 -> 220 v schakelaartje moeten kopen of een 12 -> 19 (bestaat dit?)

anyway, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Ah ok dus even voor de zekerheid ik kan ook gewoon zo een stekkerblok kopen? Dat is gegarandeerd niet fout te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Breepee schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:09:
Volgens mij is dant de accu van de auto zo leeg.
Niet wanneer de motor draait hoor.. :)
Breepee schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:09:
De meeste laptops hebben trouwens al een externe transformator naar 12 volt. Anders frommel je zelf iets in elkaar waardoor je dus direct je laptop in de aansteker doet.
bemeall schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:13:
Als je geluk hebt is het een laptop die 12V lust en dus direct aan de sigarettenaansteker kan.
Lijkt me niet echt aan te raden, je accuvoltage schommelt nogal, tussen de 10 en 14V ofzo... lijkt me dat je liever een stabiele 12V wilt hebben voor je laptop...
Mr.S schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:15:
Er bestaan ook gewoon stekkerblokken met 3 aansluitingen die je op de sigarettenaansteker kan doen, das makkelijk en veel goedkoper, voor minder an E25,-

Lijkt mij een iets betere optie
Stekkerblokken :? Ik kan me er niet echt iets bij voorstellen...
Ik ga er vanuit dat dat soort apparaten dus netjes een stabiel voltage afgeven en niet afhankelijk zijn van het ingangsvoltage... dan is dat inderdaad een goede oplossing ja. :)

Overigens zijn die 12>220v oplossingen nog niet zo slecht hoor, je weet wél zeker dat je een stabiele voedingsspanning voor je laptop krijgt en je kunt ze ook nog eens ergens anders voor gebruiken... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Ok dus het wordt dan waarschijnlijk die van trust (ziet er goed uit vooral omdat het switchable is enzo) of zo'n stekkerblok helaas heb ik die nog niet kunnen vinden

of die van 12->220 v..

gaat dus vooral om de prijs, maar dat van die stekkerblokken is dat zeker dat dat werkt/bestaat? (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Nu online
Naar mijn menig kan je het beste zoiets pakken (zie Auto adaptors)
http://www.batterysavings..._31577/Cybermax-6120.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Maar das een 18 to 20 volt..
Aansteker is toch 12 volt zal dan niet werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je laptop aan een 12->220 invertor hangen zou ik niet voor kiezen, volgens mij haal je dan nogal een laag rendement :) Je kunt beter gewoon een auto-adapter voor je laptop kopen (of inderdaad zo'n universeel ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Ah ok, dan wordt het waarschijnlijk die van trust..

http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14129

Nog mensen die dat niet zo'n goed idee vinden? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Nu online
Deslaw schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:37:
Maar das een 18 to 20 volt..
Aansteker is toch 12 volt zal dan niet werken toch?
18 to 20 volt betekend volgens mij hier niet van 18v naar 20v maar bereik van 18-20 volt lijkt me

maar die van trust zal ook wel werken

[ Voor 7% gewijzigd door 0fbe op 13-02-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Ik zie net bij die van Trust staan

Schakelbare 15/16/18/19/20 Volt (6A) en 22/24 Volt (5A) DC-uitgang (max. 120W)

daar heb ik juist toch niks aan? De ene kant moet 12 volt zijn en de andere 19... :? toch? of zie ik iets over het hoofd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Nu online
Deze is van 12v naar 15/16/18/19/20 Volt (6A) en 22/24 volt (5A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
juist, alleen om aan te geven dat je bij 22/24 volt geen 6 maar 5 ampere hebt.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Overigens heeft Asus, Kensington en Targus deze producten ook in hun assortiment.

Zie o.a.:
http://benelux.kensington...asp?subsection=28&id=1608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wij hebben gewoon afgelopen zomervakantie een 12 > 220 V convertor gekocht, waarop we een laptop + LCD scherm hebben aangesloten, bovendien konden alle telefoons worden opgeladen (met z'n 5en zo'n 7000+ km door Europa gereden). Zolang de motor draait niks aan de hand, 1x na Pulp Fiction met de motor uit, gaf dat wel wat problemen.... Die convertor was hier zo'n 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Ik heb zelf ook zo'n omvormer, 39 eur dacht ik voor betaald. (120Watt versie, 12V in, uitgang instelbaar)

Via 220 is ook een optie: Ik heb een ouwe UPS omgebouwd en die is nu standaard in de kofferbak aanwezig ;) 220 wanneer nodig, handig voor oa laptop, telefoon, soldeerbout, TL lamp enz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 09:16

casemodder

--->

Dat de accu leeg raakt loopt nie zo'n vaart als er een ''gezonde'' accu in zit.
Deze zomer mijn laptop ook mee genomen en die via een invertor 12-->230 gevoed de invertor pakt 15amp op 12 volt en de koelkast in de caravan ook zo'n 5a6amp.
Na een 45min gestopt te hebben was de wage nog gemakkelijk te starten.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

12V => 230V omzetters raad ik af, deze dingen hebben erg lage rendement. En als je een laptop eraan hangt, dan verbruikt de omzetter zelfs meer vermogen dan je laptop. Ik zou gewoon een auto-adaptor halen voor je laptop. De meeste laptopmerken bieden zo'n dingen aan, anders iets universeels zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 13-02-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Ok ik ga dan maar voor de 12-> 220 volt omdatk dan ook cker weet datk er me mp3 speler mee kan opladen etc.

Edit:: als de 12->220 zon laag rendement heeft ist toch zonde van de energie...

[ Voor 46% gewijzigd door Deslaw op 13-02-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24

ThaHandy

Discovery Channel

gaat niet alleen om de accu maar ook om de laadvermogen van de dynamo.
De meeste dynamo's hebben een laadvermogen van ~40Amp bij 13Volt waarvan, pak beet, 15~20 voor de auto is (koplamen zijn stroomvreters) en dan heb je een amp of 20 over voor de 220V converter ~200Watt. Daar kan je wel een laptop mee voeden :)

De meeste accu's hebben een 60Amp/h dacht ik, reken maar uit hoelang je die kan gebruiken als de motor niet draait(lees: laad)

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 13-02-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:16
Is het niet goedkoper om een 2e accu te kopen en die op te laden voordat je op reis gaat??

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 00:10
Deslaw schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:58:
Edit:: als de 12->220 zon laag rendement heeft ist toch zonde van de energie...
Dat is ook zonde idd, en daarom raadt iedereen het je hier ook af ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Naja uiteindelijk is dit gewoon wel goed, ong 56 euro in totaal en ook de mogelijkheid om er andere apparaten op aan te sluiten dus eigelijk perfect :)

Nog laatst vraagje, ik neem aan dat als ik de laptop op de auto aansluit ik ook mijn mp3 speler op de laptop kan aansluiten? Dit omdat mijn mp3 speler daar vanaf kan opladen.. :D Neemt dat niet teveeel energie in beslag? (mp3 speler zit op 3.4 volt geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Deslaw schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:13:
Nog laatst vraagje, ik neem aan dat als ik de laptop op de auto aansluit ik ook mijn mp3 speler op de laptop kan aansluiten? Dit omdat mijn mp3 speler daar vanaf kan opladen.. :D Neemt dat niet teveeel energie in beslag? (mp3 speler zit op 3.4 volt geloof ik)
Als je mp3-speler toch al van je laptop oplaadt zie ik ook geen reden om die 12>220v convertor te kopen "omdat je dan ook je mp3 speler kunt opladen", dat werkt even goed als je een rechtstreekse 12>19v adapter hebt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Maverick schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:12:
[...]

Dat is ook zonde idd, en daarom raadt iedereen het je hier ook af ;)
Er zit een fat-ass-koelvin bij zo'n 12V => 230V omzetter, zodat je meer warmte dan nuttig vermogen krijgt. Het is helemaal compleet als je 12V => 230V => 19V, het is veel beter om van 12V naar 19V te gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door rapture op 13-02-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.halfords.nl/sh...Elektra&product_id=211037

gebruik een soort gelijke in mijn auto (komt van de handyman) om digitenne te kijken. heb hier dus dmv een verdeelstekker de digitenne decoder en een omvormer van 220 naar 6 Volt 8)7 voor mijn lcd scherm. omvormer zit geen fan op
dit werkt feilloos en zoals al eerder gezegt voor veel meer toepassingen te gebruiken wo de ook eerder genoemde telefoonladers.
mijn advies ........ga voor de 12-230 omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ja, ook mijn advies.

Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/6179.jpg

deze laatst voor minder dan 50 euro besteld bij www.elektronica-online.nl, 150 watt, schakelt uit als je accu perongeluk te leeg raakt, alarmpje enzo

enne, ik heb hier een uur m'n laptop aangehangen en de omvormer voelde gewoon nog ijskoud, ik zie het probleem niet, moet je eens proberen als je stilstaat met stationair draaiende motor. als je de airco of lampen aandoet zie je de toerenteller heel even naar beneden gaan omdat er meer gevraagd wordt.. valt bij zo'n omvormertje als dit nauwelijks op dus, rendement zal misschien laag liggen maar volgens mij is er niets overdreven aan ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:58:
http://www.halfords.nl/sh...Elektra&product_id=211037

gebruik een soort gelijke in mijn auto (komt van de handyman) om digitenne te kijken. heb hier dus dmv een verdeelstekker de digitenne decoder en een omvormer van 220 naar 6 Volt 8)7 voor mijn lcd scherm. omvormer zit geen fan op
dit werkt feilloos en zoals al eerder gezegt voor veel meer toepassingen te gebruiken wo de ook eerder genoemde telefoonladers.
mijn advies ........ga voor de 12-230 omvormer
12V => 230V => 6V ?

Dan ga je toch voor een LM317-schakeling of een 7805 misbruiken.
Pagina: 1