Ik ben ik bezig om een gedeeltelijk draadloosnetwerk aan te leggen.
Beide compters hebben vanuit fabriek XP met SP2
Het IP adres van de standard gateway is 192.168.0.100
Subnetmasker 255.255.255.0
Het IP adres van de desktop is 192.168.101 deze is met kabel aan router verbonden.
en de laptop is 192.168.0.102
Ik heb zoals je kan zien alles in de zelfde range gezet
dit alles staat vast.
de firewalls staan uit en er staan geen virusscanners aan
De bestands en printerdeling staat aan.
netbios via TCP/IP heb ik aan en uitgevinkt en automatisch gezet maar maakt niets uit.
LMHOST-lookup staat aangevinkt
Het internet werkt op beide prima.
Ik kan prima pingen en ook \\ ipnummer werkt perfect alleen krijg ik bij zoeken naar wergroepen bij een computer (degene die ik het eerste opstart) wel de laptop en de desktop te zien, en bij de computer die ik later opstart krijg ik niets te zien.
Ik heb de helpdesk van beide computers platgebeld en heb ook contact gehad met microsoft.
Niemand heeft tot nog toe een oplossing. Ik hoop dat een van jullie dat wel heeft.
Beide compters hebben vanuit fabriek XP met SP2
Het IP adres van de standard gateway is 192.168.0.100
Subnetmasker 255.255.255.0
Het IP adres van de desktop is 192.168.101 deze is met kabel aan router verbonden.
en de laptop is 192.168.0.102
Ik heb zoals je kan zien alles in de zelfde range gezet
dit alles staat vast.
de firewalls staan uit en er staan geen virusscanners aan
De bestands en printerdeling staat aan.
netbios via TCP/IP heb ik aan en uitgevinkt en automatisch gezet maar maakt niets uit.
LMHOST-lookup staat aangevinkt
Het internet werkt op beide prima.
Ik kan prima pingen en ook \\ ipnummer werkt perfect alleen krijg ik bij zoeken naar wergroepen bij een computer (degene die ik het eerste opstart) wel de laptop en de desktop te zien, en bij de computer die ik later opstart krijg ik niets te zien.
Ik heb de helpdesk van beide computers platgebeld en heb ook contact gehad met microsoft.
Niemand heeft tot nog toe een oplossing. Ik hoop dat een van jullie dat wel heeft.