VGA of SLI Videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Hebben de laatste nieuwe videokaarten ook een zéér goede 2D weergave of is mijn huidige
Matrox G450 nog niet voorbij gestreefd?

De laatste jaren heb ik geen testen gezien op basis van 2D
De testen die vaak je leest van de grafische kaarten zijn steeds op basis van 3D en snelheid gebaseerd, daardoor blijft het een moeilijke keuze :?

Deze vraag stel ik voor de aankoop van een nieuw moederbord op socket 9

Neem ik nu beste een moederbord met een AGP of SLI ?
Ik ben geen gamer, maar doe vooral grafische toepassingen.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:28

The Third Man

The Third Jellyfish

Waarom vraag je dit niet in VB? Je vraagt immers advies over videokaarten en niet over moederborden.

• Termi
  • Laatst online: 14:17
Is het niet zo nu dat de afwerking van digitaal naar analoog intern in de videochip gebeurt. En niet meer zoals vroeger doro een thrid party chip?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:23

Piggen

Lekker bakkie

SLI is geen vorm van uitbreidingssloten. SLI maakt gebruik van PCI-E(xpress) sloten.
Je wilt dus kiezen tussen AGP of PCI-E. En dan zou ik voor PCI-E gaan, als je toch gaat upgraden. Dat is tenslotte het nieuwste en daar kun je het langst mee vooruit.

Met de 2D kwaliteit van kaarten houd ik me niet zo bezig, maar ik denk dat de huidige kaarten wel even goed zijn als die Matrox :)

• Moris
Lekkere Kwal schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:02:
Waarom vraag je dit niet in VB? Je vraagt immers advies over videokaarten en niet over moederborden.
Ik wist niet goed waar ik dit onder moest plaatsen (kan zowel voor video als moederborden)

Ik ben hiervoor reeds verkeerd begrepen geweest :?

• Moris
MPmad schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:05:
SLI is geen vorm van uitbreidingssloten. SLI maakt gebruik van PCI-E(xpress) sloten.
Je wilt dus kiezen tussen AGP of PCI-E. En dan zou ik voor PCI-E gaan, als je toch gaat upgraden. Dat is tenslotte het nieuwste en daar kun je het langst mee vooruit.

Met de 2D kwaliteit van kaarten houd ik me niet zo bezig, maar ik denk dat de huidige kaarten wel even goed zijn als die Matrox :)
Ik wil inderdaad kiezen tussen AGP of PCI-Express?
Alleen wil ik weten of de huidige kaarten op 2D zowel voor AGP als PCI-Express een goede kwaliteit hebben voor grafische toepassingen?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Moris schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:11:
[...]

Ik wil inderdaad kiezen tussen AGP of PCI-Express?
Alleen wil ik weten of de huidige kaarten op 2D zowel voor AGP als PCI-Express een goede kwaliteit hebben voor grafische toepassingen?
De tijd dat sommige grafische kaarten een slechte 2D kwaliteit leverden is een beete voorbij, tegenwoordig leveren vrijwel alle kaarten een (in mijn ogen) zeer acceptabele kwaliteit.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van het juiste subforum wat betreft "Welke videokaart moet ik nemen?" vragen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.