Toon posts:

[XP] Automatisch en verborgen een programma starten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server draaien, die voor heel veel dingen dient ( webserver / mail server etc. ) maar hij dient ook voor htpc, en daarom wil ik dat hij alle apps voor webserver etc. automatisch opstart bij het aanmelden van windows. Maar waar ik me erg aan irriteer is dat dan al die programma's op de voorgrond blijven.

Dus daarom zoek ik een programma / commando, waardoor ik programma's automatisch kan laten starten zonder dat ik ze zie opstarten.

Ik weet niet of dit mogelijk is, want ik heb er nog niets over gevonden.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het hangt van het programma af of je ze wel of niet ziet starten.

Om van een programma een service te maken: zoek naar SRVANY
Voor de rest gewoon alles in Start>Progs>Opstarten zetten (user afhankelijk) of in HKLM\Software\MS\Currentversion\Run (user onafhankelijk).

Ik vind trouwens dat een server en een HTPC 2 gescheiden systemen zouden moeten zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Mike Jarod op 13-02-2005 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, ik heb hem gewoon bij startup gezet en dan krijg ik hem te zien bij het booten. :(
Mike Jarod schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:35:
Ik vind trouwens dat een server en een HTPC 2 gescheiden systemen zouden moeten zijn.
Mag ik je vragen waarom ? Naast elkaar draaien ze fijn hoor. Ik kan er nog wel een pc bijzetten, maar aangezien ik deze pc's op mijn kamer wil hebben staan moet het weinig warmte uitstoten en weinig kabaal maken, dus zo weinig mogelijk pc's.

Aangezien ik m'n server ook in een klein kastje heb gebouwt neemt hij weinig ruimte in beslag, en ruimte is iets wat kostbaar is op m'n kamer.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 19:41 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarom?

1. Security
2. Performance
3. Je gaat geen server OS gebruiken voor desktop toepassingen

Maar goed, het gaat hier denk ik niet over een domeincontroller met 20 SCSI disks in Raid 5 met Exchange erop ;) Dus het woord server moet ik anders interpreteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Mike Jarod op 13-02-2005 19:47 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 17:19

Swerfer

Hmm...

Je moet de gewenste programma's opstarten als service. Daar is een programma voor die bijna elk programma als een service kan laten draaien... Ik zal even zoeken...

edit:

http://nicoware.net/software/products/serviceplus/index.php Free Trial...

:o En wat Mike Jarod al aangaf: SRVANY.exe

http://www.winnetmag.com/Article/ArticleID/15118/15118.html

[ Voor 47% gewijzigd door Swerfer op 13-02-2005 19:56 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com