600dpi in CUPS, 300dpi vanuit Windows clients

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-02 21:48
Ik heb na een hele hoop gedoe eindelijk een 'windows' printer, namelijk de Canon LBP810 werkend onder Linux mbv CUPS en deze ppd file. Nu heb ik de printer geshared via Samba voor alle Windows clients, en op elke Windows client de Adobe postscript driver geinstalleerd waarin ik dezelfde ppd file gebruik als in CUPS / linux. Probleem is dat CUPS zijn testpagina in 600dpi uitprint, wat de max is van de printer, terwijl de windows clients een max meekrijgen van 300 dpi en daar dus ook op printen... Aangezien ik dezelfde ppd gebruik zou dit toch hetzelfde moeten zijn, of ben ik iets stoms vergeten?

• Martijn
Niemand ? :'( Sorry voor de kick, maar kben er nog steeds niet uit...

Verwijderd

Je bedoelt dat je in Windows een menu optie hebt die niet hoger kan als 300 dpi? Of heb je hem in Windows op 600 staan terwij hij maar op 300 uitprint.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Tis niet helemaal een antwoord op je vraag, maar waarom share je die printer niet gewoon raw richting je windows-users? Knal je de Windows-drivers op je workstations (wat ook automatisch kan met Samba), heb je meteen het voordeel dat je *nix-bak niet een halve eeuwigheid staat te zwoegen om de ps->bitmap-conversie te doen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

ik heb vergelijkbare problemen gehad met een laserjet 1300. Na heel veel gepiel met de printerdriver in cups heb ik het uiteindelijk werkend gekregen. Geen idee waar nou precies het probleem zat. Maar nu dus weer precies dezelfde problemen met een deskjet 5652.

Over dat raw printen, dat heb ik ook geprobeerd. Maar dan werkte het printen van multiple copies niet meer. Plus dat je je mogelijkheden voor page accounting verliest.

Probeer een andere ppd file voor de printer. Dat hiepl bij mij.

• Martijn
Je bedoelt dat je in Windows een menu optie hebt die niet hoger kan als 300 dpi? Of heb je hem in Windows op 600 staan terwij hij maar op 300 uitprint.
In CUPS staat op de testpage dat ie in 600dpi print en dat doet ie ook kijkende naar de kwaliteit. Met dezelfde PPD onder windows staat ie standaard op 300dpi en kan ik dit ook niet veranderen. Als ik dan naar de kwaliteit kijk is het idd 300dpi...
Tis niet helemaal een antwoord op je vraag, maar waarom share je die printer niet gewoon raw richting je windows-users? Knal je de Windows-drivers op je workstations (wat ook automatisch kan met Samba), heb je meteen het voordeel dat je *nix-bak niet een halve eeuwigheid staat te zwoegen om de ps->bitmap-conversie te doen.
Hoe bedoel je dit? Onder CUPS een raw printer aanmaken die ik koppel aan de USB of LPT, die dan sharen met samba en dan onder windows de windows drivers installen? Ik heb al zoveel geprobeerd, maar dit is echt een WINprinter, tot op heden is het me alleen gelukt iets uit dat ding te halen met bovenstaande ppd...
ik heb vergelijkbare problemen gehad met een laserjet 1300. Na heel veel gepiel met de printerdriver in cups heb ik het uiteindelijk werkend gekregen. Geen idee waar nou precies het probleem zat. Maar nu dus weer precies dezelfde problemen met een deskjet 5652.

Over dat raw printen, dat heb ik ook geprobeerd. Maar dan werkte het printen van multiple copies niet meer. Plus dat je je mogelijkheden voor page accounting verliest.

Probeer een andere ppd file voor de printer. Dat hiepl bij mij.
Andere PPD bestaat niet... Deze schijnt al na een hele hoop research door een particulier gemaakt dus zijn.... Op adobe kun je alle ppds van printerleveranciers downloaden, en daar zat ie ook niet bij, dus er is geen standaard ppd voor ofzo...

• Martijn
kick...;) sorry

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Martijn schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:37:
Hoe bedoel je dit? Onder CUPS een raw printer aanmaken die ik koppel aan de USB of LPT, die dan sharen met samba en dan onder windows de windows drivers installen? Ik heb al zoveel geprobeerd, maar dit is echt een WINprinter, tot op heden is het me alleen gelukt iets uit dat ding te halen met bovenstaande ppd...
Dat is precies wat je moet doen. Dan stuurt cups de printjob gewoon door van samba naar de printer zonder er zelf iets mee te doen. Je hebt dan ook geen printer nodig.

• Martijn
Sir Isaac schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 15:02:
[...]

Dat is precies wat je moet doen. Dan stuurt cups de printjob gewoon door van samba naar de printer zonder er zelf iets mee te doen. Je hebt dan ook geen printer nodig.
Dit heb ik nu ook geprobeerd, maar dit werkt ook niet dus... :?
Gewoon in samba printing op cups en cups options op raw... Vergeet ik iets? Hij vindt de printer ook wel onder Windows, maar als ik een testpagina afdruk, dan is dit ontzettend traag (duurt zeker 10 sec voordat uberhaupt de property window van de printer opkomt), en vervolgens doet de printer helemaal niks... In CUPS staat ie dan op processing, en dat doet ie totdat ie een ons weegt...

[ Voor 27% gewijzigd door Martijn op 16-02-2005 16:34 ]

• Martijn
Nee, helaas, nog een keer geprobeerd, nu met LPT ipv USB kabel, maar niks. Ik maak gewoon een nieuwe printer aan als local raw printer in cups, in windows zie ik hem, en installeer hem met de drivers voor WinXP. Maar het blijft ontzettend traag, als ik een pagina doorstuur komt ie wel bij cups aan, maar de printer blijft dan op processing staan en doet verder helemaal niks... K snap er niks van, via RAW zou ie toch gewoon de 'taal' moeten krijgen die de windows driver uit p03pt?
Pagina: 1