CPU Koeler vraagje.

Pagina: 1
Acties:

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Specs :
Bigtower
P4P800e Deluxe
P4 3.0E
2x512MB pc3200 cas2
Radeon 9800 pro (sapphire) 128MB
+ verdere dingen zoals HDD's etc.

Vraag luid :

Welke CPU koeler past er op de 478 socket van dit mobo ( zonder te modificere buigen etc. ). Rekening houden met Ram en videokaart

Heb net ff snel in mn kast gekeken zag dat er naast mn socket aan de linkerkant ( als je ervoor zit ) van die elco's zitten ( rijtje van 8 a 10 ). Zijn er koelers voor mijn processor die stiller zijn als mijn stockintel beter koelen en zodat ik niet hoef te modificeren buigen breken etc.

Gedaan :

Heb gekeken op got
gegoogled
maten opgemeten naast processor ( en erboven/onder )

Twijfel dus over die elco's

Huub

Alvast bedankt :+

PS. zit te denken aan deze : http://silverapp1.mycom.n...uctID=77711&productType=1

[ Voor 9% gewijzigd door huubhuub op 13-02-2005 19:33 ]

Always bet on Huub

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:24

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Xbox Live ID:Notna8310

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:58

Hendal.

Chocolate moose

Wat dacht je van reviews lezen op bv. THG?

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• huubhuub
  • Nu online
Is dus niet mijn vraag jongens.......

Zijn die elco dingen op mijn mobo geen probleem.... ???

( afzeiken kan altijd nog he ik vraag het maar )

Always bet on Huub

Verwijderd

laat maar

[ Voor 101% gewijzigd door Apen-nootjes op 14-02-2005 08:52 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

In principe moet elke koeler gewoon passen, er wordt namelijk wel rekening gehouden met eventuele elco's rond je socket bij het ontwerpen van een koeler ;). De koeler die jij op het oog hebt is vrij hoog en smal, dus het moet wel heel gek lopen wil jij ruimtegebrek rond je socket krijgen :).

Dit hoeft ook ni meer :)

[ Voor 146% gewijzigd door Apen-nootjes op 14-02-2005 08:52 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• huubhuub
  • Nu online
Alvast bedankt alex :P eindelijk een zinnig antwoord begon al te denken dat GoT niet
meer de plek was om een vraagje te stellen (ivm meteen afgezeken te worden ).

Mucho gracias

Always bet on Huub

• Notna

Notna

Where are you?®

het is toch logisch dat alle koelers gewoon op een non gemodde mobo passsen :? Enkel die te goort uitgevallen Zalman koelingen hebben problemen soms. Deze zijn echter niet bij zaken als mycom te koop.

Verwijderd

huubhuub schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:43:
Alvast bedankt alex :P eindelijk een zinnig antwoord begon al te denken dat GoT niet
meer de plek was om een vraagje te stellen (ivm meteen afgezeken te worden ).

Mucho gracias
Ja maar als iedereen van die amateurs vraagjes hier gaat stellen, die een klein kind zelfs nog zelf op kan zoeken dan wordt het hier ook zo'n chaos he!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Notna schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:57:
het is toch logisch dat alle koelers gewoon op een non gemodde mobo passsen :? Enkel die te goort uitgevallen Zalman koelingen hebben problemen soms. Deze zijn echter niet bij zaken als mycom te koop.
Zalman niet bij mycom te koop?
1. Dat zijn ze wel
2. Je doet alsof Zalman een derderangs sloebermerkje is terwijl het zo'n beetje de top is.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
99% van de standaardkoelers passen echt wel op je moederbord. Alleen exra grote van bijv. Zalman passen niet altijd, maar dat kun je precies op hun site terugvinden op welke borden hij wel/niet past.

Over die koeler die je in je topicstart noemt heb ik volgen smij toevallig laatst nog es een review gezien (was geloof ik op tweakers.net, dus ff zoeken daar). Ding scheen niet al te best te zijn voor dat geld en uiterlijk. [edit] hier dus: nieuws: THG bespreekt Asus' StarIce-processorkoeler

Maar waarom wil je eigenlijk een andere koeler? Meestal voldoet zo'n coolermaster ding van 10 euro ook prima. Die maken ook weinig geluid en koelen best aardig.
En anders zou ik een Zalman nemen: http://silverapp1.mycom.n...uctID=67643&productType=1 . Is een stuk goedkoper en geruisloos in quiet mode. Ik heb hem zelf ook ;)
Wel ff op de site kijken of ie past. Ook moet je ws. je moederbord uitbouwen om hem correct te installeren (maar dat hoeft niet altijd, zie daarvoor de handleiding en eigen technisch inzicht).

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 14-02-2005 00:13 ]

• Notna

Notna

Where are you?®

UltraR-pc schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:07:
[...]

Zalman niet bij mycom te koop?
1. Dat zijn ze wel
2. Je doet alsof Zalman een derderangs sloebermerkje is terwijl het zo'n beetje de top is.
1. Dat was een foutje van me :P. Maar ik doelde ook eerder op de echt grote koelers voor die hard overclockers en dergelijke.
2. Dat zeg ik niet, echter zijn die ubergrote Zalman koelingen erg groot. (daarom koelen ze ook goed). Uiteraard zijn ze soms wat kleiner, maar omdat Zalman over het algemeen zonder fan werkt moet je dus meer oppervlakte hebben om af te koelen. Hierdoor vallen ze soms wat groter uit en kan het gebeuren dat ze dus niet altijd passen.

• TwieX924
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03-2017
Zalman zonder fan???? Alleen de northbridge heatsink ja.....

Verwijderd

TwieX schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:05:
Zalman zonder fan???? Alleen de northbridge heatsink ja.....
http://www.zalmanusa.com/...asp?idx=33&code=005009010

Even kijken op de site en dan weet je dat het ook zonder fan kan ;)

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:58

Hendal.

Chocolate moose

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:14:
[...]

http://www.zalmanusa.com/...asp?idx=33&code=005009010

Even kijken op de site en dan weet je dat het ook zonder fan kan ;)
Ehm dat is vlg. mij toch ook gewoon een koeler met fan hoor.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• Notna

Notna

Where are you?®

Hendal. schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:54:
[...]

Ach deze dan : http://www.zalmanusa.com/.../view.asp?idx=84&code=009

Maar me zin: over het algemeen is idd een beetje overdreven. Maar ze zijn er wel :P (en ik was in de war met GPU koelers :P )

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 15-02-2005 23:15 ]

Verwijderd

huubhuub schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:31:
Specs :
Bigtower
P4P800e Deluxe
P4 3.0E
2x512MB pc3200 cas2
Radeon 9800 pro (sapphire) 128MB
+ verdere dingen zoals HDD's etc.

Vraag luid :

Welke CPU koeler past er op de 478 socket van dit mobo ( zonder te modificere buigen etc. ). Rekening houden met Ram en videokaart

Heb net ff snel in mn kast gekeken zag dat er naast mn socket aan de linkerkant ( als je ervoor zit ) van die elco's zitten ( rijtje van 8 a 10 ). Zijn er koelers voor mijn processor die stiller zijn als mijn stockintel beter koelen en zodat ik niet hoef te modificeren buigen breken etc.

Gedaan :

Heb gekeken op got
gegoogled
maten opgemeten naast processor ( en erboven/onder )

Twijfel dus over die elco's

Huub

Alvast bedankt :+

PS. zit te denken aan deze : http://silverapp1.mycom.n...uctID=77711&productType=1
Je hebt bijna precies het zelfde systeem als ik, alleen is mijn vgakaart stukken beter :P

Ikzelf had hiervoor een 2.8e Ghz 1mb cache cpu. met stock cooler, m'n broer heeft deze cpu gratis omgeruild tegen een nieuwe 3.0-e 1mb cache cpu. deze draait nog steeds op stock cooler, en heb nooit problemen. Wat wel een goede cooler is, is die van Zalman de 7000 ofzo de volledig koperen versie.. deze cooled zeer goed en is ook voor de socket 478.

Verwijderd

Hendal. schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:54:
[...]

Denk je dat je die nodig hebt als je een kast hebt met een 120 mm front intake en 120 mm rear fan?
Dacht het niet :)
Pagina: 1