[SUSE] Waar haal ik sata-raid drivers vandaan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een MSI K8N Neo2 mobo en heb 2 raptors als RAID-0 draaien. Nu was ik van plan om met Suse linux 9.2 64-bit te gaan spelen, maar bij de installatie loop ik al tegen het probleem aan dat hij m'n HD's niet vindt. Logisch ook wel, want SUSE heeft natuurlijk de drivers nodig.
Nu ben ik opzoek geweest naar sata drivers en kwam op de NVIDIA site de volgende pagina tegen:
http://www.nvidia.com/object/linux_nforce_amd64_1.0-0292
Heel leuk, maar ik zal toch echt EERST de sata driver moeten installeren voordat ik die installatie kan runnen. Hoe los ik dit op?

btw, linux skills op een schaal van 1 tot 10: 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58
• Installeer SuSE op een normale harde schijf;
• Maak in die installatie een gepatchte kernel zodat je raid erop werkt, installeer deze zodat je kunt rebooten en je raid kunt aanspreken;
• Ga vervolgens naar single user mode en mount je / read-only;
• Mount de partitie die / gaat worden op je raid en migreer je installatie erheen;
• chroot naar je nieuwe installatie, fix /etc/fstab en je bootloader zodat /dev/hda door het device van je raid-array wordt vervangen;
• Uitzetten, tijdelijke hd eruit en je systeem vanaf raid starten.

Het migreren van een linux-systeem zijn howto's voor, wat chroot is en dergelijke ook, ik zou het zelf zo gedaan hebben en met m'n lijstje en wat googlen moet je er wel uit kunnen komen. Het migreren wil zoveel zeggen als de inhoud van de partitie kopieren en met mknod de structuur voor de /dev aanmaken (weet zo niet uit m'n hoofd hoe dat moet). Met parted (een soort open source pq-magic) zou je die migratie trouwens ook kunnen proberen, wat blijft is dat je daarna chroot gebruikt (change root, zodat je op je "nieuwe" / commando's kunt uitvoeren) om /etc/fstab en /etc/lilo.conf aan te passen (als SuSE lilo gebruikt, dat weet ik zo niet).

Succes :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bananenplant op 13-02-2005 19:28 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bedankt voor je reply, maar ik zal toch echt ergens drivers moeten vinden :)
En die drivers kan ik echt nergens vinden... Misschien is er iemand anders met hetzelfde mobo die het al voor elkaar heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SA --> NOS

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)