Toon posts:

Problemen met textures 9800 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend heeft een 9800 Pro en krijgt deze beelden:

http://www.boomspeed.com/zebedee/de_piranesi0002.jpg

http://www.boomspeed.com/zebedee/weirdness.JPG

Weet iemand in welke hoek ik moet zoeken. Zelf denk iet smet de divers maar als iemand het herkent ben ik sneller klaar.

Dank

Verwijderd

Hoogst waarschijnlijk zijn dat artifacts...Deze onstaan vaak door een te warme videokaart (Laat hem eens met zijn kast open proberen te spelen met een tafelventilator erop gericht.)

edit:
Ik zie net dat 2de plaatje... Die strepen kunnen ook duiden op brak geheugen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 19:00 ]

Verwijderd

Wat doet deze vraag hier??? Hup move naar Grafa jij :P

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 13:57
Heeft inderdaad hoogst waarschijnlijk met het geheugen te maken.

Heeft de persoon in kwestie toevallig deze kaart in een AGP 4x slot gestoken? Het wil namelijk dat de ATI kaarten net te weinig power krijgen in de 4x sloten en hier absoluut niet goed tegen kunnen. Het gaat een tijdje goed, daarna begeeft het geheugen het.. Dat heb ik van meerdere mensen vernomen, en het is mijzelf ook overkomen.

In die richting moet je dus zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Oops, verkeerde sectie inderdaad...hopelijk kan moderator hem verschuiven.

Bedankt voor hulp over AGP slot. Wat heb je zelf daarna gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Met zo'n geheugenprobleem zou een restart toch voldoende moeten zijn? Na 5 minuten gebeurt het dan echter weer.
Hij heeft hem in zo'n 8x/4x compatible slot.

• M v Akkeren
Mijn videokaart was ten dode opgeschreven.. Geheugen was gewoonweg kapot gegaan door het tekort aan voeding.

Ik kreeg exact dezelfde soort beelden als jouw vriend..

Weet niet hoe het met garantie en dat soort dingen zit wat betreft dit soort zaken..

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:18
Sinds wanneer heeft hij dit ?

en wat is zijn kast temp.. zit er stock koeler op ?
Is hij overclockt?

Vertel is wat meer historie

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt het geheugen van je vid-card M. Van akkeren, want een probleem daar zal zeker je computer niet herstarten?

Nee, hij heeft verder geen specials, goeie koeling , geen overclocks...
Moederbord Abit NF7S...en hij speelt veel games.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 22:15 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:41

RammY

Dát!

ik weet niet of je dan de demo speelt of de volledige versie maar ik had het ook in de demo met mn Ati Radeon 8500

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Dit lijkt me een foute pipeline-unlock, maar dat is bij een 9800Pro niet van toepassing. Ik denk dat hij d'r is geweest: ESD gehad op het geheugen.

Wat je nog KUNT proberen is kijken of de cooler wel draait, dit soort dingen kunnen ook komen doordat hij te heet wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het verschuiven van de post!
Eveneens bedankt namens hem voor de antwoorden.

Hij heeft het niet speciaal bij demo's, bij alle games.
Als hij herstart krijgt hij het na 5 minuten wederom.

Ok, is er nog een mogelijkheid bekend hoe je kan checken of je video kaart memory kapot is?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hij heeft zijn settings lager gezet in de geleverde ATI drivers (die met een sterretje aanbevolen worden) en na kort spelen kreeg hij een mindere storing (zie plaatje)
http://www.boomspeed.com/zebedee/de_aztec0002.jpg
(kijk naar de tonnen en de armen + gun, flikkert aan en uit)

Het probleem lijkt dus inderdaad de memory.

Kent iemand een definitieve check daarvoor en heeft hij een nieuw moederbord nodig met andere slots?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 07:39 ]

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-07 16:43
M v Akkeren schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:52:
Heeft inderdaad hoogst waarschijnlijk met het geheugen te maken.

Heeft de persoon in kwestie toevallig deze kaart in een AGP 4x slot gestoken? Het wil namelijk dat de ATI kaarten net te weinig power krijgen in de 4x sloten en hier absoluut niet goed tegen kunnen. Het gaat een tijdje goed, daarna begeeft het geheugen het.. Dat heb ik van meerdere mensen vernomen, en het is mijzelf ook overkomen.

In die richting moet je dus zoeken.
Mm ik heb mijn radeon 9800 pro blijkbaar gesloopt, na een reboot gaf deze geen stroom meer ( zat in een AGP 4x slot ).. maar ik betwijfel me of het daaraan ligt. Ik zat zelf te denken aan een stroompiek ofzo, maar dan zou het misschien hier ook wel aan kunnen liggen :p..

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• M v Akkeren
@ Barkley34: Ik bedoel inderdaad het geheugen op de videokaart. Het normale geheugen staat geheel los van dit probleem.

Ik zou zeggen, probeer een andere videokaart en probeer de huidige kaart in een andere pc. Geeft de kaart hetzelfde probleem in een andere pc, dan is het niet meer dan waarschijnlijk dat het inderdaad het geheugen van de kaart betreft.

Het blijft een vervelende zaak, maar het heeft mij in iedergeval wel een stuk voorzichtiger gemaakt.

Het agp4 slot kan trouwens niet de enige oorzaak zijn van zulke artifacts. Het kan ook zijn dat de 12 volt aansluiting op de videokaart op de een of andere manier een tijdje geen stroom heeft gehad, wat ook dit soort beelden tot gevolg kan hebben..

Verwijderd

Topicstarter
Dank, hij gaat het uitzoeken.

Laatste vraag, hij heeft een AGP 8x/4x compatible slot maar dat maakt voor deze situatie niets uit?

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:18
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:38:
Dank, hij gaat het uitzoeken.

Laatste vraag, hij heeft een AGP 8x/4x compatible slot maar dat maakt voor deze situatie niets uit?
dat is agp 8x, deze kaart is voor 8x dus goed...
Pagina: 1