In BIOS 200GB in Windows 131GB...

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03 00:25
Ik heb een probleem. Bij een vriend heb ik laatst een Maxtor 200 GB schijf (IDE) ingebouwd. Het bleek dat ie in Windows slechts 131 GB aangaf. Wat denk je dan? Inderdaad, BIOS updaten. Dit heb ik gedaan maar hij blijft 131GB aangeven. Als ik de Windows XP CD gebruik ziet hij ook in de setup alleen een ongepartitioneerde ruimte van 131 GB. Ik weet dat je nooit 200GB het als je een schijf van 200GB koopt maar dit is wel een beetje te gortig. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Het moederbord is een ASAS A7V8X-X.

Gr.

Tiesum

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Deze:
OM FAQ / Beleid
al gelezen en geprobeert?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heb je wel service pack 1 erop staan ?

Verwijderd

ZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
pas vanaf windows xp sp1 of win2k sp3 worden schijven groter dan 128 GB ondersteunt, en soms moet je dan nog een bios hack uitvoeren. zie ook de FAQ OM FAQ / Beleid

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03 00:25
Heb XP met SP2 geinstalleerd. Laatste drivers voor moederbord

Verwijderd

tiesum schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:53:
Heb XP met SP2 geinstalleerd. Laatste drivers voor moederbord
Nu nog rechterklik op "Deze computer" "Beheren" "Schijfbeheer"

De rest (+/- 70gb) is namelijk nog geen partitie, er staat nog geen bestandssysteem op

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 18:55 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of je voortaan even de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum wil raadplegen én in je topicstart uitgebreid uiteen zet wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. Dat wordt hier op GoT wel van je verwacht namelijk ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.