Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat]linkjes op frontpage naar laatste pagina topic

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb geen relevante topics kunnen vinden via de search, dus blijkbaar ben ik de eerste die zich dit afvraagt:
Op de t.net frontpage heb ik (zal wel niet de enige zijn) fijn de laatste 9 actieve topics op GoT staan. Als ik daar op klik kom ik echter op de eerste pagina van dat topic uit. In mijn GoT prefs kan ik instellen dat ik als ik op een topic titel klik, ik op de laatste pagina uitkomt (/last), maar die optie kan ik op de frontpage niet vinden.
Is het wellicht een idee om de mogelijkheid te bieden om ook vanaf de frontpage direct op de laatste pagina van een topic uit te komen?

vergeten te melden: geen idee of dit meer in Frontpage algemeen thuishoort, maar ik had het idee dat dat meer bedoeld was voor inhoudelijke zaken mbt de frontpage (opmaak en nieuwsberichten e.d.)

[ Voor 15% gewijzigd door Rac-On op 13-02-2005 18:42 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

crisp

Devver

Pixelated

Eigenlijk zou er dan een koppeling moeten bestaan tussen frontpage en je prefs op het forum. Dat is op zich technisch wel mogelijk, maar de vraag is of de moeite die dat kost (en dan moeten we ook zaken als serverload e.d. mee gaan nemen en het feit dat je over 2 aparte databases praat) opweegt tegen de voordelen...

Intentionally left blank

• Rac-On
  • Niet online
misschien een idee om er een apparte instelling voor de frontpage voor te maken? Niet de meeste correcte oplossing (zelfde instelling 2 keer opslaan) maar het zou wel de mogelijkheid bieden om die /last optie toe te voegen op de frontpage?
Dus loskoppelen van je forum prefs, maar er gewoon een frontpage pref van maken? dan is het niet meer dan een extra optie op de frontpage erbij die (voor zover ik dat in kan schatten natuurlijk) niet heel ingrijpend/veel werk is.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dan nog zitten we met 1 probleempje en dat is de caching ;)
De updatetracker wordt namelijk 1x per minuut voorgebakken in HTML en zo opgeslagen. Iedereen krijgt dus een gecachede versie voorgeschoteld.
Met jouw optie erbij zouden we dus eigenlijk 2 versies op moeten gaan slaan, en ook daar beginnen we liever niet aan...

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

crisp schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:46:
Eigenlijk zou er dan een koppeling moeten bestaan tussen frontpage en je prefs op het forum. Dat is op zich technisch wel mogelijk, maar de vraag is of de moeite die dat kost (en dan moeten we ook zaken als serverload e.d. mee gaan nemen en het feit dat je over 2 aparte databases praat) opweegt tegen de voordelen...
Op zich hoeft het verzoek van de topicstarter an sich geen extra load mee te brengen natuurlijk; het gaat puur om het toevoegen van /last achter iedere URL :) De load die je waarschijnlijk bedoeld zal pas bij verdere integratie en meer specifieke functies een rol gaan spelen lijkt me?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Spider.007 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:57:
[...]

Op zich hoeft het verzoek van de topicstarter an sich geen extra load mee te brengen natuurlijk; het gaat puur om het toevoegen van /last achter iedere URL :) De load die je waarschijnlijk bedoeld zal pas bij verdere integratie en meer specifieke functies een rol gaan spelen lijkt me?
Nee. Je zal toch elke pageview de prefs van het forum vanuit de frontpage code moeten gaan raadplegen om te kijken of er /last achter elke forumlink moet (of in het geval van 2 gecachede trackers welke versie voorgeschoteld moet worden). Da's dus per pageview een extra DB connectie + een query. Zitten we ook nog met het feit dat er nog geen userbase koppeling is - we weten dus zelfs niet van frontpage gebruiker Pietje wie hij is op het forum (als Pietje ueberhaupt op het forum geregistreerd is).
Op dit moment zou dus het opnemen van dat soort forumprefs bij de frontpage prefs zefs de enige optie zijn; pas na de merge is er echt een koppeling.

Standaard /last toevoegen zal misschien niet iedereen even handig vinden (ik gebruik het op het forum bijvoorbeeld zelf ook niet, dus zou het vanuit de frontpage ook niet willen).

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 13-02-2005 19:11 ]

Intentionally left blank

• Rac-On
  • Niet online
ben ik niet helemaal met je eens:
die extra db connectie + query klopt imho niet als je het niet koppelt aan je forum instellingen. Je doet tenslote voor een pageview ten alle tijden toch een query om de andere frontpage prefs van een user op te halen. Een extra optie is dus alleen een extra waarde ophalen uit je resultset
user koppeling los je op door, zoals al eerder gezegd, het een frontpage specifieke instelling te maken (kan je ook nog, als je dat als user wilt, op het forum en de frontpage apparte instellingen hanteren)
wat betreft caching snap ik je punt, alhoewel ik me niet voor kan stellen dat een 2de versie cachen veel extra load met zich meebrengt

standaard /last bij iedereen neerzetten zou ik idd ook niet doen (beetje lomp, mijn voorkeur aan alle gebruikers opdringen).

anyway, 't is voor mij geen must of zo om het te hebben en jullie zullen het druk zat hebben. Gezien die cashing e.d. kan ik me voorstellen dat het niet iets is wat je even op een loos moment in elkaar zet. Misschien een idee om op de grote wish-list te zetten voor later? (die zullen jullie vast hebben ;))

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

crisp schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:07:
[...]

Nee. Je zal toch elke pageview de prefs van het forum vanuit de frontpage code moeten gaan raadplegen om te kijken of er /last achter elke forumlink moet (of in het geval van 2 gecachede trackers welke versie voorgeschoteld moet worden). Da's dus per pageview een extra DB connectie + een query. Zitten we ook nog met het feit dat er nog geen userbase koppeling is - we weten dus zelfs niet van frontpage gebruiker Pietje wie hij is op het forum (als Pietje ueberhaupt op het forum geregistreerd is).
Op dit moment zou dus het opnemen van dat soort forumprefs bij de frontpage prefs zefs de enige optie zijn; pas na de merge is er echt een koppeling.

Standaard /last toevoegen zal misschien niet iedereen even handig vinden (ik gebruik het op het forum bijvoorbeeld zelf ook niet, dus zou het vanuit de frontpage ook niet willen).
Denkfoutje van mijn kant inderdaad. Als je dit wilt koppelen aan de prefs op het forum zal er uiteraard een extra load ontstaan. Mijn reactie was een gebaseerd op een nieuwe pref op de frontpage; maar dat kwam niet helemaal uit de verf zie ik nu :) Ik was op een of andere manier in de veronderstelling dat je per topic een lookup wilde doen; vandaar de reactie om standaard /last te appenden..

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

not gonna happen...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.