[Jscript] Positionering

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik heb momenteel een standaard javascriptje draaien
oor een pop-upje. Alleen deze wil ik gepositioneerd hebben op punt 0,0. Ik gebruik hiervoor de volgende code.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<!-- Begin
function popUp(URL) {
day = new Date();
id = day.getTime();
eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=0,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,width=410,height=580,left = 0,top = 0');");
}
// End -->
</script>
</head>

En om hem aan te roepen gebruik ik de volgende code:
code:
1
<a href="javascript:popUp('kaart/1.jpg')">

Dit werkt prima in Internet Explorer, alleen niet in Firefox, terwijl het toch echt goed gevalidate wordt. Is dit een bug in Firefox of ligt het aan mijn code / instellingen van mijn browser. Firefox mag bij mij alles doen met Javascript, dus ook resizen etc. etc. en de Javascript Console geeft ook geen errors.....

Iemand een idee ?

[ Voor 16% gewijzigd door Red op 13-02-2005 18:18 ]

Verwijderd

Haal die spaties eens uit die string.

En het gebruik van eval zoals jij dat doet is enorm ranzig. Gebruik gewoon een array (of object) om die referenties naar de vensters te bewaren.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
@ Cheatah, ik weet dat het een ranzige oplossing is. Momenteel heb ik nog geen andere manier gevonden waarop ik het anders kan krijgen. Die spaties zijn ook ranzig, zal ze er even uithalen maar denk niet dat dat de oplossing zal zijn.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Werkt prima hier hoor @ Firefox 1.0 :)

Trouwens....volgens mij komt deze functie heeel stiekem van http://javascript.internet.com/generators/popup-window.html