Ik heb op mijn server een SSH daemon draaien. De bedoeling is nu om ook FTP sessies mogelijk te maken, maar ook secure, dus getunneld via die SSH. Daartoe heb ik in /etc/inetd.conf ftp met in.ftpd geenabled, en heb ik in de /etc/hosts.allow een regel "in.ftpd: host.domain" toegevoegd.
Als ik nu die poort forward (door in te loggen met "ssh -L 1234:host:21 host"), dan lukt bij het ftp'en naar die poort 1234 (op localhost) op het eerste gezicht alles prima: ik krijg de welcome message, en kan inloggen met mijn username en paswoord.
Aangezien de eigenlijke data verstuurd wordt over een aparte poort (ftp-data, normaal poort 20), moet ik de server eerst in Passive mode zetten, daarvoor tik ik "QUOTE PASV". Ook dit lukt perfect.
Maar nu komt het: Als ik nu "ls" intik, krijg ik een foutmelding
"Illegal PORT request".
Wat doe ik verkeerd ?
Als ik nu die poort forward (door in te loggen met "ssh -L 1234:host:21 host"), dan lukt bij het ftp'en naar die poort 1234 (op localhost) op het eerste gezicht alles prima: ik krijg de welcome message, en kan inloggen met mijn username en paswoord.
Aangezien de eigenlijke data verstuurd wordt over een aparte poort (ftp-data, normaal poort 20), moet ik de server eerst in Passive mode zetten, daarvoor tik ik "QUOTE PASV". Ook dit lukt perfect.
Maar nu komt het: Als ik nu "ls" intik, krijg ik een foutmelding
"Illegal PORT request".
Wat doe ik verkeerd ?