Toon posts:

[Linux] FTP tunneling via SSH

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn server een SSH daemon draaien. De bedoeling is nu om ook FTP sessies mogelijk te maken, maar ook secure, dus getunneld via die SSH. Daartoe heb ik in /etc/inetd.conf ftp met in.ftpd geenabled, en heb ik in de /etc/hosts.allow een regel "in.ftpd: host.domain" toegevoegd.
Als ik nu die poort forward (door in te loggen met "ssh -L 1234:host:21 host"), dan lukt bij het ftp'en naar die poort 1234 (op localhost) op het eerste gezicht alles prima: ik krijg de welcome message, en kan inloggen met mijn username en paswoord.
Aangezien de eigenlijke data verstuurd wordt over een aparte poort (ftp-data, normaal poort 20), moet ik de server eerst in Passive mode zetten, daarvoor tik ik "QUOTE PASV". Ook dit lukt perfect.
Maar nu komt het: Als ik nu "ls" intik, krijg ik een foutmelding
"Illegal PORT request".

Wat doe ik verkeerd ?

Verwijderd

je zou ook secure copy kunnen gebruiken als het alleen maar voor eigen gebruik is

Verwijderd

Topicstarter
Wel, het probleem is dat het niet enkel voor eigen gebruik is... Het zou ook moeten werken vanaf M$-Windows computers...

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Maar nu komt het: Als ik nu "ls" intik, krijg ik een foutmelding "Illegal PORT request".
Je data-poort is niet geforward... en dat moet wel. (en dan nog zit je met het probleem dat je ftp client uit zichzelf een verkeerd ip/poortnr aan PORT mee zou geven waarschijnlijk, dus zou je met de hand moeten gaan PORT'en...)
Je kunt idd beter scp gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Je data-poort is niet geforward... en dat moet wel.
Tiens, vreemd dat dat zou moeten. De data moet immers niet-secure doorgestuurd worden. Bovendien passen ze "bij ons op den unief" ook ftp via ssh tunneling toe, en ik moet in de client enkel poort 21 forwarden, en daar werkt het wel... |:(